Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 05-12-2016, imieniny Sabiny, Krystyny
 
Rek

UWAGA!

Opóźniona modernizacja “siódemki”

Zaplanowana na początek czerwca br. modernizacja trasy nr 7 na odcinku Kiezmark - Jazowa, odbędzie się w późniejszym terminie. Przetarg na inwestycję został unieważniony.

Modernizacja siódemki na trasie Kiezmark - Jazowa dotyczy głównie jej wzmocnienia. Zakres robót przewiduje przebudowanie istniejących skrzyżowań, wybudowane chodników, przebudowanie (oraz wybudowanie) przepustów i objazdów. Powstanie węzeł komunikacyjny z drogą nr 55 w Nowym Dworze Gdańskim uławiający połączenie z Malborkiem, w Jazowej wybudowany zostanie tunel dla pieszych. Zmiany dotyczą również znajdujących się na trasie mostów. Nie przewiduje się natomiast powstania ścieżek rowerowych.
     Jak mówi zastępca dyrektora oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku Stanisław Woynarowski, o unieważnieniu przetargu na modernizację odcinka “siódemki” zadecydowały względy proceduralne.
     - O rozpoczęciu nowej procedury przetargowej decyduje kilka rzeczy, ale ogólnie rzecz biorąc można mówić o względach proceduralnych. Jesteśmy jednak optymistami i liczymy, że wybrany przez nas wykonawca rozpocznie roboty być może już na jesieni tego roku - mówił Stanisław Woynarowski na spotkaniu z mieszkańcami i radnymi nowodworskimi zainteresowanymi modernizacją siódemki, a konkretnie jej wpływem na Nowy Dwór Gdański. Oprócz oczywistych plusów, dwuletnia prawie modernizacja może przynieść przecież utrudnienia, chociażby te związane z objazdami.
     - Jeżeli objazd zostanie puszczony przez miasto, zaszkodzi kilku ulicom w Nowym Dworze, których nawierzchnia zostanie zupełnie rozjeżdżona. Nie mówiąc o tym, że trudno będzie przez nie przechodzić pieszym. Już teraz w sezonie letnim musimy się liczyć z utrudnieniami, a co będzie podczas planowanej modernizacji? - wyrażali swoje obawy mieszkańcy.
     Goście z gdańskiego oddziału GDDKiA uspokajali, że projekt przewiduje stworzenie objazdu z drugiej strony trasy nr 7.
     - Jeżeli jednak wykonawca zadecyduje inaczej, miasto może żądać konkretnego odszkodowania za poniesione w wyniku objazdów utrudnienia lub ewentualne straty. "Siódemka" podczas remontów zostanie wyłączona z ruchu tylko częściowo. Ruch będzie się odbywał w jedną stroną objazdem, natomiast w drugą wolnym pasem. Szczegóły jednak zostaną dopracowane przez wykonawcę - dodał Woynarowski.

OZ
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Codziennie jeżdżę tą trasą do pracy. Trochę się obawiam o utrudnienia związane z tym remontem. Kiedyś przeżyłam już blokady rolników w Nowym Dworze Gdańskim. Nie wspominam tego okresu miło. Czas dojazdu do pracy wydłużył mi się wtedy prawie dwukrotnie. Czy teraz będzie tak samo?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    dojezdna(2003-04-02)
  • Przetarg unieważniono, a może by tak unieważnić unieważniających? ktoś za mało oferował, ktoś za dużo chciał - mam na myśli terminy - i tak w kółko, starcono kolejne miesiące. Wyć się chce..... z bezsilności.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Wyborca(2003-04-02)
  • Kolejne społeczne pieniadze wyrzucone w błoto .Modernizacja drogi elbląg - gdańsk tylko wtedy miałaby sens gdyby polegała na poszerzeniu do 4 pasów / to tylko po 1m z każdej strony/ ,a pośrodku barierka rozdzielajaca i ew. ścieżka dla rowerzystów i pieszych na poboczu . Ilu bezrobotnych miałoby zatrudnienie, a tak to jeszcze wielu ludzi zginie w wypadkach zanim zaściankowi - durnie - obecni decydenci ustapią w końcu miejsca inaczej myślącym, Unia nie powinna ani grosza przeznaczyć na tą inwestycję.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Red.(2003-04-02)
  • Popieram "REDA" jesteśmy za biedni na to abyśmy udawali że coś zrobiliśmy.Raz a dobrze taka powinna być nasza dewiza.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    biz(2003-04-02)
  • www.berlinka.pcp.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2003-04-02)
  • wszystko cacy, tylko nie wciskajcie kitu, ze poszezanie drog to antidotum na liczbe wypadkow i korki - przyklad USA - nie trzeba chyba tlumaczyc. [chyba ze trzeba???]
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Ryszard Fawier(2003-04-03)
  • co Ty Fawier za brednie wypisujesz. O jakich USA Ty myslisz, chyba nie Ameryki Polnocnej. Niech Ci te droge zrobia jednojezdniowa z plyt"JOMB" z zatoczkami do wymijania i bedziesz mial odpowiedz.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zza miedzy(2003-04-03)
  • Ktoś za dużo chciał, ktoś za mało dał a kierowcy dalej niszczą na dziurach i koleinach w większości z trudem kupione swoje auta oraz często ulegają wypadkom drogowym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    a(2003-04-03)
Reklama