UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Do Zbika. Skoro masz taką wiedzę to odpowiedz na pytania : ile stateczków, barek i z czym wpływać bedzie rocznie do Elblaga, oraz ile jachtów pływać będzie po Zalewie slalomując miedzy sieciami i mieliznami. Dzisiaj nie potrafimy utrzymać toru wodnego Kanałem do Zalewu, przegrodzonego mostem pontonowym w Nowakowie. Prawie zamarł ruch Żeglugi Elbląskiej do Krynicy M, który był atrakcją turystyczną miasta. Dzięki niemu przy nadbrzeżu stało kilka statków, co stwarzało klimat portu. Dzisiaj stoi tam knajpka na starej barce, bardzo sympatyczna, ale to wszystko co kojarzy turysta Elblaga z morzem. Czy dzisiaj ktoś wie co sie stało ze statkiem ms " Elbląg " ( chyba masowiec ), wybudowanym po wojnie, który mógłby stać przy nadbrzeżu, jak " Sołdek" na Motławie. A co z najstarszym stateczkiem turystycznym wybudowanym w Elbingu ? Zabrakło 800 tyś PLN aby zakupić tą atrakcję. Na miejscu " Kandydatów ", zrobiłbym zbiórkę z własnych środków i zafundował miastu tą atrakcję. Wyszłoby po kilkadzieiąt tysięcy na twarz, ale dali by tym dowód, że wierzą w to co mówią.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Komtur Elbląski(2010-11-11)
  • Jezeli uważacie że ni potrzebny jest przekop to poco tyle lat żeście skamleli jak psy że ruskie zamkneli wam cieśninę więcej pisano o zamknięciu a niżli o przekopie ci co sa przeciwni niech lepiej od razu ida do psychiatry zrozumcie to poco budowano kanał elblaski to tez utopia nie bylo sprzetu a jednak potrafiono przeciwnicy jesteście gorsi od tych kandydatów na wybory których tak wyzywacie a aPanu KULASOWI to możecie buty czyścić za to co on zrobił w tym kierunku żeby przekop powstał bo ma jeszcze o czymś pojęcie i chce by to miasto w koncu zakwitło a jak chcecie wody śródlądowej to na dolince jest kumielą i tam możecie ostudzić swoje d. ..
  • WojŁawrynowicz Do anonima powyżej, Hero i zbik. Czy jeżeli ktoś ma inne poglądy niż myto musimy go zaraz obrażać? Czy musimy zachowywać się jak politycy? Ja nie twierdze ze mam mam monopol na racje i że wszystkie argumenty przeciwników przekopu są złe. Mnie nie przekonują, bo uważam, że więcej jest za przekopaniem niż przeciw, ale czy to znaczy, że jestem debilem? No to jestem w towarzystwie tych którzy wbrew malkontentom podjęli decyzje budowy mariny w Sopocie myzeglarze.pl , reaktywacji Żuławskiej Koleji Dojazdowej www.zkd.kom.pl , powstania Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku www.wrotapomorza.pl czy budowy rekonstrukcji osady z IX – XI wieku WOLIN www.jomsborg-vineta.com pozdrawiam, bez złych emocji przeciwników i zwolenników przekopu. "Debil" - gorący zwolennik przekopania mierzei i rozwoju turystycznego regionu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2010-11-11)
  • Panie Arkaduszu. Jak zamierza Pan zmusić tych Szwedów do żeglugi do Elbląga? Składki podatników, aby każdemu kto dopłynie kupić nowy jacht? Bo obecnie dostępnym przekopem ani cieśniną, nie chcą dopływać do Elbląga. A czy obok przekopu przewidziana jest podwodna piła obcinająca wystające balasty morskich łodzi? Bo Zalew nie przyjmie jachtów morskich z zanurzeniem większym od 1,5m - czyli prawie wszystkich. No i najważniejsze, system zaciągania szwedów do portów, proponuję najpierw wypróbować w pięknej marinie w Łebie, typowo polskiej na Helu, Kołobrzegu, czy kilkunastu innych, gdzie zawinięcia szwedzkich jachtów ze szwedzkimi załogami można zliczyć na jednej ręce. Jeżeli już, to pod szwedzką banderą pływają Polacy dla uniknięcia perfekcyjnej polskiej biurokracji. Czy przypadkiem ilość nietrafionych inwestycji publicznych nie jest już dziś wystarczająca? Nie dość obiektów i terenów stoi pusta? Nie czas nalać lejkiem oleju do czaszek? Czy nie czas zabrać się z oczyszczenie wody i dna Zalewu? Chociaż do stanu sprzed oczyszczalni? Nie czas zakończyć przykrywania indolencji i nieróbstwa abstrakcyjnym problemem przekopu? Problemem wyłącznie polityczno-przdwyborczym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    swiesiek(2010-11-11)
  • Miło przeczytać rozsądny głos i utwierdzić się w przekonaniu o indolencji wielu czynników sprawczych i jak widać wielu urnochodów tą właśnie indolencje akceptuje widocznie upatrując w niej swe zalety. Bo autorowi (Jorgusiowi) chodziło bardziej o wywołanie zamętu, co mu się jak widać setnie udało.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MiejscowyAborygen(2010-11-11)
  • Przekopanie to juz S. Batory w 1577r chyba wykombinował a Mikołaj Firlej wyznaczył, ze w Skowronkach warto by kopac. Nowa Rada Miasta powinna ustanowić dzień pamieci budowy przekopu pod jakimś chwytliwym hasłem np. "Gdyby żył Batory nie tylko przekop ale i tory". Warto i poświetowac rzeczy, które nigdy sie nie zdarzyły i nie zdarzą. Czerwony
  • Przed chwilą znalazłem zawieszoną na klamce ulotkę "Program Wyborczy na lata 2010-2014 Henryk Słonina". Wewnątrz taki tekst "ZWIĘKSZENIE PRZELADUNKU TOWARÓW w elbląskim porcie do PONAD 250 TYS. TON ROCZNIE w zakresie towarów masowych, drobnicy oraz kontenerów". Panie Prezydencie ! Biorąc pod uwagę okres zalodzenia zalewu wynoszący około 100 dni do elbląskiego portu codzienne musiala by wplywać przynajmniej jedna barka BM1000 o ladowności 1000 ton. Niech naiwni wierzą w taki rozwój ! Moim zdaniem Pan Prezydent HENRYK SŁONINA TRACI KONTAKT Z RZECZYWISTOSCIĄ.
  • Ludzie, trochę rozsądku i prawdy. Kiedy " Ruscy" jak pisze jeden z internutów nie zamykali wejścia na Zalew, jakoś nie było widać ruchu towarowego drogą wodną. Elbląscy biznesmeni swoje towary z Rosji wozili koleją z Kaliningradu do Braniewa i dalej w Polskę. Turystyka żeglugowa z Kaliningradem - Bałtijskiem, polegała na kupnie alkoholu w strefie wolnocłowej. Po przepłynięciu granicy RP i Rosji, następował szturm emerytów na sklep z gorzałą, a nastepnie chlanie do nieprzytomności. Świetność portu elbląskiego ? " To se ne wrati " ! Już Niemcy to sobie odpuścili. Jeżeli będziemy chcieli coś " majstrowa" przy przekopie i porcie elbląskim, to na miarę potrzeb. To przedsiębiorcy z Elbląga i z Polski powinni zdecydować czy transport wodą będzie im potrzebny, a nie politycy. Niedawno wybudowano Kanał Elbląsko - Ostródzki, jako nowodczesną arterię transportu wodnego przez Prusy. Przyszedł nowy wiek i nowe wymagania transportowe. Kanał został tylko atrakcją turystyczną. Jorguś
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jorguś(2010-11-11)
  • Mieszkam w Skandynawii cztery lata i troszke już ich znam, nie liczcie na to że na zalew wpłynie kilkaset jachtów z północy jak to ktoś pisał, bo do czego ? Pomijając to że kilowe jachty morskie będą miały problemy ze względu na zanurzenie to oni są bardzo wygodni i panicznie boją się o swoje zdrowie a ta woda jak zupa z bakteriami coli to no wiecie. .. Nie będe oryginalny jeśli napiszę że najpierw trzeba zadbać o atrakcje turystyczne i choćby kibelki w portach a potem oczekiwac turystów żeglarzy
  • oj jak dobrze--a juz myslalem, ze w tym miesie wszyscy cierpia na komplikacje po zapaleniu opon mozgowych!!! nareszcie ktos normalny i to nie jeden !!!! super grunt to realia i zdrowe myslenie!!!--kielbasa wyborcza nawet pies sie nie nasyci!!!!
  • Zastanawiam się czy Nowaczyk i ta cała reszta wie jak wygląda szpadel i do czego służy. Jestem przekonana, że żaden z w/w nie zna ciężkiej fizycznej pracy ale obiecywać to złote góry. Przekonana jestem, że Nowaczyka nie można poważnie traktować jako przyszłego prezydenta Elbląga i to chyba nie tylko moja opinia. Pozdrawiam rozsądnych wyborców.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Ewa D.(2010-11-13)
  • pani Ewo D. to niech nam pani podpowie który z kandydatów tak się wg pani mocno parał pracą fizyczną bo chyba nie panowie HS i WGD w Komitecie PZPR? tam im upłynęły przecież najlepsze lata
Reklama