Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 19-11-2017, imieniny Salomei, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Ewenement natury Ewenement natury

Pieniądze na przebudowę dróg

Kolejne projekty modernizacji dróg w regionie zostaną sfinansowane z pieniędzy unijnych. Samorząd Województwa przeznaczył ponad 53 mln zł na inwestycje transportowe w powiatach działdowskim, olsztyńskim, braniewskim, nowomiejskim, iławskim, nidzickim i oleckim. Mieszkańcy Olsztyna i Elbląga także mogą liczyć na zmiany infrastrukturalne w swoich miastach.

Konkurs w ramach poddziałania 5.1.6 Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 wyłonił oferty przyspieszające rozwój w regionie. Najdroższymi inwestycjami w tej edycji okazały się: przedłużenie ul. Sikorskiego do ul. Wilczyńskiego w Olsztynie, przebudowa części drogi nr 51 w Barczewie oraz dróg powiatowych nr 1528 i 1264 na odcinku Lipowo Kurowskie - Łyna - Nidzica. Drogi gminne i powiatowe wymagają modernizacji, podobnie jak wojewódzkie i krajowe.
     Infrastruktura transportowa jest głównym priorytetem w RPO Warmia i Mazury. Mieszkańcy Warmii, Mazur i Powiśla liczą na szybką realizację inwestycji, gdyż nowe drogi oznaczają wzrost jakości życia i pracy. Zarząd Województwa dokłada zatem wszelkich starań by ułatwić beneficjentom pozyskanie pieniędzy.
     Szczegółowe informacje o zatwierdzonych projektach w konkursie 03/09/5.1.6 znajdują się na stronie internetowej www.rpo.warmia.mazury.pl (zakładka Konkursy – Oś Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna).

Gabinet Marszałka
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • sposób na drogi to TIRY na TORY ! jak w każdym cywilizowanym kraju.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    koti(2010-02-04)
  • Dobry sposób na drogi to takie opodatkowanie TIR-ów żeby bardziej opłacało się wozić towary koleją i drogą wodną.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    NE-osobowy(2010-02-05)
  • hahahahaha, z choinki sie urwales chyba, pomysl troche zanim palniesz nastepna bzdure
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-02-05)
  • A kiedy ludzie na wsi w gminie Pieniężno dostaną pieniądze ( z Unii ) na wodociągi i kanalizację !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-02-07)
  • a kiedy ktos ladkawie wezmie sie za droge do suchacza przez jagodno nadbrzerze?!! przeciez ta droga od dobrych 10 lat jest w masakrycznym stanie! na ta droge to nawet traktora szkoda:) a na wysokosci nadbrzerza jest podziurawiona ja po nalocie lotniczym!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    tadeusz25(2010-02-08)
  • tadeusz 25- spieszę z odpowiedzią. Pewnie rzadko czytujesz te nudy, ale droga 503 jest w planach Urzędu Marszałkowskiego bodaj w 2011 roku. Piszę się o tym od przynajmniej 3 lat raz na miesiąc. Upominają się o nią miasto( ma gotowy projekt remontu części przebiegającej przez Rycerską itd do Mazurskiej), powiat i gmina Elbląg. I tyle mogą, bo droga jest wojewódzka i nie od nich zależy finansowanie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zgred(2010-02-09)
  • jeszcze głos a'propos TIRY NA TORY - widziałem sam pełne terminale kolejowe w Austrii i Czechach - kraje, które można przejechać na skuśkę w ~300 km, tymczasem u nas - TIRY bezkarnie rozwalają tranzytem po ~700 km dróg, i nikt się tym specjalnie nie przejmuje. Co z tego, że UE sypnie kasę na budowę dróg - i tak nie są to betonowe autostrady jak w Niemczech (z małymi wyjątkami), więc każdy inżynier wie, że długo pod takim ruchem to nie postoi. I takim oto sposobem, nasze dzieci będą znowu musiały pracować na remonty tych dróg (Unia już wtedy nie da bo będzie za późno). I tylko dla tego, że jakieś pierniczone lobby (czyli zalegalizowana korupcja) mąci wokół każdego rządu blokując realizacjętego projektu. Jak nie wierzycie zapytajcie jakiegoś drogowca, zresztą każdy głupi to wie składając do kupy te parę faktów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    były tirowiec(2010-02-23)
Reklama