Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 11-12-2016, imieniny Damazego, Daniela
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Pora na tramwaje

Elbląg, Pora na tramwaje Nowe torowisko będzie gotowe na wiosnę przyszłego roku

W Elblągu trwa budowa prawie 2,5 km torowiska tramwajowego, które biec będzie w ciągu jednej z najważniejszych elbląskich ulic – Płk. Dąbka.

Do końca listopada w szkołach i na przystankach Zarząd Komunikacji Miejskiej przeprowadzi badania ankietowe, które mają wskazać, jakich zmian w związku z budową nowego torowiska oczekują mieszkańcy Elbląga.
     - Na nowym układzie komunikacyjnym tramwajów i autobusów skorzystają mieszkańcy całej północnej części miasta m.in. osiedli Nad Jarem i Zawada - uważa dyrektor ZKM, Lechosław Bartosik. - Będziemy chcieli ustalić, w którą stronę najczęściej udają się mieszkańcy tych osiedli, np. czy potrzebna jest zwiększona liczba kursów do miasteczka szkolnego przy ul. Saperów. Zależy nam także na studentach uczelni, które znajdują się przy ul. Lotniczej - Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej i Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości oraz na poprawie komunikacji w obrębie osiedla Zatorze.
     Zmiany w elbląskiej komunikacji zostaną wprowadzone z chwilą ukończenia budowy odcinka trakcji tramwajowej na wiosnę przyszłego roku. Już dziś wiadomo jednak, że poprowadzenie ul. Płk. Dąbka bardziej przyjaznej środowisku niż autobusy linii tramwajowej ograniczy liczbę kursów autobusów linii: 5, 8, 9 i 18. Zmienią się także kursy tramwajów linii: 1 i 3.
     Na razie w budżecie Elbląga znalazły się pieniądze na część nowej linii - biegnący od ul. Obrońców Pokoju do skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Królewieckiej. Docelowo nowa linia tramwajowa ma kursować przez całą ul. Ogólną, aż do ul. Fromborskiej.
     

AJ
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • a nie da rady przeznaczyc troche kasy na nauke kultury i logicznego myslenia kontrolerow ZKM ???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    NOSO(2001-11-19)
  • Słyszałem, że jedynka ma już nie jeżdzić przez Browarną tylko przez Dąbka razem z czwórką. Czy to jest prawda????????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Elblążanin(2001-11-19)
  • I dokąd miałaby czwórka jeżdzić??? Na Saperów czy na Druską????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Elblążanin(2001-11-19)
  • Niestety bliety podrożeją około 30%
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ZKM(2001-11-19)
  • To znaczy, że ulgowy będzie kosztował 1zł???????????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Elblążanin(2001-11-19)
  • Jeżeli ZKM przedłuży te tory wzdłuż ulicy Odrodzenia do ulicy Mazurskiej i zagwarantuje mi że tramwaj dojedzie na Dworzec PKP szybciej niż autobus linii nr 9 to niech tę linię nawet zlikwidują. Ale tak na pewno nie będzie. Tak więc niech nie mówią głupot że tramwaj na ulicy Płk Dąbka ułatwi komunikację osiedli Zawada i Nad Jarem z resztą miasta. Przecież ten tramwaj nie dojedzie na żadne z tych osiedli.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Mieszkaniec zawady(2001-11-19)
  • Najpierw wiec sie inwestuje spore pieniądze w budowe tej nitki tramwajowej , a do piero pózniej sie sprawdza gdzie ludzie chcieli by pojechac tym tramwajem ? Fakt faktem przynajmniej podwiezie on klientów z dworca prosto pod budowanego właśnie na 'starych działkach' "oszołoma" :) .A tak swoją drogą ... jak to sie podczołga pod górki osiedla "Nad Jarem" ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Dinaeel(2001-11-19)
  • Po co obwijać w bawełne. Pan prezydent zafundował za między innymi podatki płacone przez drobnych kupców, prywatną linię dla oszołoma. Na ul. Ogólną tej linii bardzo długo nikt nie pociągnie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Bogdan(2001-11-19)
  • Myślę , że podciągnięcie nowej linii tramwajowej ul. Płk. Dąbka bardzo pogorszy statystykę wypadków w Elblągu. Przecież tą ulicą młodzi gniewni jeżdżą samochodami jakby zapominieli ze to nie autostrada. Zatem dojście do wysepki tramwajowej będzie często bardzo niebezpieczne a ruch w związku z supermarkietem się z pewnością zwiększy. Naprawdę mam wątpliwości czy to dobry pomysł na wydawanie pieniędzy, dyżych pieniędzy gdy jest tyle innych potrzeb. A może by tak władze miasta pokusiły się o podanie mieszkańcom miasta uzasadnienia tej decyzji bo naprawdę budzi ona wiele kontrowersji. Zgadzam sie też z opinią że zbieranie opinii co do potrzeb komunikacyjnych po podjęciu decyzji inwestycyjnej Panie Dyrektorze Bartosik, świadczy o Pana lekceważącym podejściu do problemu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    AZ(2001-11-20)
  • Ty bARTOSIK zapominasz,ze jest jeszcze jedna uczelnia w Elblagu PWSZ-ta najwieksza na Grunwaldzkiej....a tak swoja droga to moze przydalyby sie czestrze kursy 31-to by naprawde ulatwilo nam studentom dojazd na uczelnie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    studenciak(2001-11-20)
  • ...a moim zdaniem AHOLD przy ogrodach swierczewskiego bardzo sie ucieszyl z doprowadzenia tramwaju prosto pod ich wejscie glowne. Proponuje zeby moze jeszcze wjezdzal do srodka hipermarketu. Czy bedzie przystanek przy np. Gildii na tej samej ulicy? Jestem przekonany ze nie. Takie rozwiazanie sluzyloby przeciez rodzimym handlowcom, co jest sprzeczne z interesami Zarzadu Miasta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    C++(2001-11-20)
  • C++ przystanek będzie koło Gildii
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    X(2001-11-20)
Reklama