UWAGA!

Port w Pętli

 Elbląg, Umowę na rozbudowę portu przy Radomskiej podpisali wiceprezydent Elbląga Adam Witek i Przemysław Nowak, dyrektor generalny firmy „Aarsleff”.
Umowę na rozbudowę portu przy Radomskiej podpisali wiceprezydent Elbląga Adam Witek i Przemysław Nowak, dyrektor generalny firmy „Aarsleff”.

Lada dzień ruszy rozbudowa portu żeglarskiego przy ul. Radomskiej, ma być ukończony do 30 kwietnia przyszłego roku. Wczoraj w Ratuszu Staromiejskim podpisano umowę z wykonawcą. Port przy Radomskiej to elbląski „element” Pętli Żuławskiej.

Projekt nazywa się „Rozbudowa portu żeglarskiego przy ul. Radomskiej 29 w Elblągu” i jest realizowany w ramach większego projektu – „Pętla żuławska – rozwój turystyki wodnej. Etap I”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
       Port przy Radomskiej ma kosztować 8,5 mln zł, a wykonawcą robót jest „Aarsleff” sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (z kapitałem duńskim, od 15 lat obecna w Polsce).
       Zakres robót obejmuje m.in. rozbiórkę istniejących nabrzeży i pomostu, wykonanie nowych nabrzeży i pomostów cumowniczych, budowę 10-tonowego dźwigu portowego, punktów poboru wody i odbiory ścieków z jednostek pływających oraz przebudowę dróg i placów na terenie portu.
       – W tym projekcie chodzi przede wszystkim o podniesienie standardów uprawiania żeglarstwa – mówi Jerzy Wcisła, przewodniczący Rady Miejskiej w Elblągu.
       Elbląski port jest ważnym elementem Pętli Żuławskiej, projektu realizowanego na terenie województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, który ma podnieść atrakcyjność turystyczną regionu. Pętla Żuławska obejmuje Żuławy i Zalew Wiślany wraz z Mierzeją, w sumie 11 gmin i Elbląg. Zakończenie I etapu budowy Pętli Żuławskiej ma nastąpić w maju 2012 r., bo Euro 2012 są doskonałą okazją do promocji tego produktu turystycznego.
       Do tego czasu zostaną zbudowane trzy porty żeglarskie: w Elblągu, Tolkmicku i Krynicy Morskiej; sześć przystani: w Braniewie, Nowej Pasłęce, Osłonce, Malborku, Białej Górze i Błotniku oraz pomosty cumownicze w Tczewie i Drewnicy. Nad śluzą w Przegalinie oraz przy ujściu Pasłęki zostaną zbudowane mosty zwodzone.
       Łączna wartość I etapu to 82,7 mln zł, z tego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 41,7 mln zł.
       Celem projektu jest poprawa infrastruktury technicznej – rozbudowa portów, budowa przystani – i stworzenie spójnej sieci żeglownych tras śródlądowych oznakowanych i przygotowanych na przyjęcie większej liczby turystów. Ma to być jeden z flagowych produktów turystycznych Polski.
       – Generalnie trzeba powiedzieć, że po zakończeniu pierwszego etapu Pętli Żuławskiej na polskich rzekach tak dobrej infrastruktury, tak przyjaznej dla żeglarzy, nie będzie nigdzie indziej – mówi Jerzy Wcisła. – Inne środowiska uczą się od nas, jak projektować taką sieciową obsługę żeglarstwa. Znacząco zwiększy się pojemność portów i przystani w naszym regionie. W tej chwili porty Zalewu Wiślanego mogą przyjąć 280 jednostek, po zakończeniu I etapu Pętli będzie to 500 jednostek, a po drugim etapie – 700. To dużo, ale wciąż nie wyczerpuje potencjału Zalewu, po którym może żeglować 1200-1300 jachtów.
      
PD

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • bo wykorzystanie potencjału portu towarowego to panów ekspertów przerosło. A nowy port zbudować dla 100 elbląskich wodniaków to dopiero frajda co chłopaki; D
  • A gdzie tu Frombork się mieści ? zszumnie zapowiadano, że we Fromborku będzie to inwestycja jedna z największych ( ponad 10 mln zł )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zaskoczony(2011-09-20)
  • Biorą się do roboty na zimę. Oby nie było jak z mostami. Jak ściśnie -25 stopni mrozu to zobaczymy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    STARYDINO(2011-09-20)
  • A czemu nie robią tego polskie firmy ?
  • Obiecanki nadal za PO i PSL, dwie kadencje minęły i lato minęło i nadal tylko obiecanki. Wolę to co obiecuje PIS -przekop mierzei który wykonają i powrót Elbląga do jedności Żuławskiej. Bo z tym olsztynem to bida. Dlatego wygra PIS. A PO i PSL na dno.
  • Niestety polskie firmy nie mają zagwarantowanego takiego finansowania jak obce- tam po wygraniu przetargu budżetowego Państwo daje zaliczki rodzimym firmom nawet do 70 %, a tu w naszym kraju trzeba finansować roboty samemu, łaskawie po miesiącu, a nawet dłużej płaci budżetówka w częściach i po odbiorach zatwierdzonych przez odpowiednie jednostki. Firmy zaciągają po wielkich perturbacjach i dużych dodatkowych pieniądzach kredyty w bankach zachodnich, bo przecież nie ma naszych. W naszym kraju urzędy i urzędnicy są najważniejsi !!!!! Nawet nasz Urząd zatwierdził sobie uchwałę od lat i płaci firmom za usługi wykonane po 30 dniach od wystawienia faktury. 2 -wa podatki wcześniej bo 20 i 25 -go musi zapłacić firma niejednokrotnie wcześniej, niż przyjdą pieniądze !!!!!
  • hejj, znasz to : obiecanki cacanki a głupiemu. .. ..
  • Potrzebna alternatywna dobra droga do Stegny aby nie blokować zatłoczonej "siódemki" (przez Nowakowo, Osłonkę) tymczasem kasa idzie na mocno kontrowersyjny projekt którego pomyślna realizacja ucieszy bardzo nielicznych. Nowy budynek Portu Morskiego dostosowany do odpraw pasażerskich to przykład jak w Elblągu marnuje się publiczne pieniądze.
  • No i Wciła ma port. Żenada.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rozgoryczony(2011-09-20)
  • Zdecydowanie zbyt szybko zapomina się o ludziach wybitnych i wykształconych. Mam tu na myśli śp. Pana. mgr inż. Kulasa, który wizje portu w naszym mieście rozpracował już dawno temu. Moim celem jest tylko przypomnieć jako osobie postronnej i obcej lecz ceniącej prawość i sprawiedliwość, że Zatoka Elbląska była jest i powinna zostać portem morskim Elbląga na świat. Przecież zbędna jest budowa mostów czy pogłębianie samej rzeki, a wystarczy skupić się na zalewie i wspomnianej zatoce. Kalkulacja najprostsza z możliwych da nam szybką odpowiedź i rozjaśni najbardziej zatwardziałe mózgi. Czy za naszego życia doczekamy takiego polityka, który wykorzysta atuty i walory naszej pięknej ziemi oraz stworzy możliwości do pracy. Pracy, której w naszym mieście nie ma za wiele, a jak jest to może nie dla wszystkich. Panowie politycy rozważcie treść, którą napisałam i zróbcie pierwszy krok ku lepszemu i normalnemu życiu co za pewne przysporzy Wam splendoru, popularności, a również pieniążków. Pozdrawiam ludzi otwartych na świat.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Zofia S.(2011-09-20)
  • Jakoś dziwnie kojarzy mi się ten PORT z PORTo 55
  • Wykonawstwo powinno się powierzać jeśli nie Elbląskiej nawet firmie, to przynajmniej Polskiej Panowie Urzędnicy !!
Reklama