Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 02-12-2016, imieniny Pauliny, Piotra
 
Rek

UWAGA!

Przekopcie wreszcie tę Mierzeję

Trwające od kilkunastu lat dyskusje o budowie kanału żeglugowego z Morza Bałtyckiego do Zalewu Wiślanego przez Mierzeję Wiślaną nasiliły się ponownie. Wszak do wyborów samorządowych pozostało niespełna trzy miesiące… Niezależnie od tego, poprosiliśmy o opinie dotyczące kanału przez mierzeję polityka, naukowca i działacza gospodarczego.

Elżbieta Gelert, senator RP: - Myślę, że w tej chwili jest polityczne przyzwolenie na tę inwestycję, chyba znacznie większe niż kiedykolwiek i to należałoby wykorzystać. Istnieje szansa, by w ciągu roku opracować bardzo dobry projekt. Do tego dochodzą możliwości sfinansowania projektu ze środków unijnych w latach 2007-2013. Potrzeba ok. 300 mln zł, by przekop powstał, a to nie są tak duże pieniądze w skali kraju czy Europy.
     
     Prof. Krzysztof Luks: - Odbyło się spotkanie dyrektora portu i prezydenta Elbląga w Ministerstwie Spraw Zagranicznych z udziałem ministra gospodarki morskiej. I, obym nie był fałszywym prorokiem, wygląda na to, że tym razem rząd zdaje się zbliżać do decyzji politycznej. Jest cień szansy, w przeciwieństwie do innych okresów, że tym razem Warszawa przemówi. Wiem o tym, bo sam pisałem informację dla kancelarii premiera, a gabinet wojewody pomorskiego zwrócił się do mojego instytutu o stosowne informacje na temat przekopu. Podsumowując, władze polityczne zaczynają zadawać konkretne pytania i to jest pewne optymistyczne novum.
     
     Krzysztof Michnal, prezes Zarządu Krajowej Izby Gospodarki Morskiej: - W przekopaniu Mierzi Wiślanej upatruję szansę na aktywizację gospodarczą przygranicznego regionu kraju. I to nie tylko w sferze przemysłowej, ale przede wszystkim w turystyce. Oglądałem nowe i martwe nabrzeża elbląskiego portu. To jest duży, niewykorzystany potencjał. Przekop pozwoli na skrócenie drogi z Bałtyku na Zalew Wiślany, otwarcie tego akwenu na świat, a tym samym aktywizację gospodarczą regionu.
     
     

Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Elblążanie nie przekopią mierzei, bo ona jak wiadomo jest w innym powiecie i w innym województwie. Poza tym port w Elblągu mógłby być konkurencją, a tego nikt nie lubi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    lewicki(2006-08-06)
  • Panie lewicki, skąd u Pana tyle defetyzmu? Po pierwsze, władze gminy Sztutowo, na terenie której ma być przekop, są za. Po drugie, nie słyszałem o żadnych wątpliwościach odnośnie przekopu ze strony starostwa w Nowym Dworze Gdańskim. Po trzecie, ostatnio marszałek Kozłowski wypowiadał się pozytywnie o inwestycji. To jasne, że trzeba będzie pokonać biurokratyczną mękę z Urzędem Morskim, różnymi ministrami etc. Ale warto, bo projekt techniczny budowy jest już praktycznie gotowy. Teraz potrzebna jest determinacja i zgoda polityczna odnośnie projektu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    elblążanin18(2006-08-06)
  • Pani Gelert robi sobie kosztem naiwnych kolejną kampanie wyborczą - była 3 lata radną, znudziła się tym, teraz jest niecały rok senatorem, a zamarzyło jej się już bycie Prezydentem. A więc rzuci Senat, przekopie Mierzeję i zostanie Wójtem Sztutowa, bo tam będzie przekop.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-07)
  • z tą kampanią to dobre, ale Jej chodzi o Elbląg, a nie o Sztutowo. W Elblągu nie wygra bo ją znają , ma skłonności, które ją eliminują, ale co tam, każdy ma jakieś marzenia...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-07)
  • a po co to kopać skoro teraz i tak mamy za niski most i żaden statek nie przepłynie....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-07)
  • Kampania kampanią, a o przekop niech walczą wszyscy. A propos wyborów, z tego co wiem o życiu, elblążanie zagłosują tradycyjnie i narazie H. Słonina jest nie do wyjęcia. No chyba, że trafił by się ktoś z czarną teczką i egzotyczną żoną :) Nigdy tego współmieszkańcom nie zapomnę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    szeba(2006-08-07)
  • „Żeby ktoś zyskał ktoś musi stracić” Przekop to „Syzyfowa praca” na pewno nie ekonomicznie uzasadnione przedsięwzięcie !!! Zyskają tylko kaznodzieje polityczni przed wyborami oraz ludzie , którzy napiszą projekt będą go nadzorować oraz wykonawcy tego projektu „ idei fix”. Najpierw trzeba zrobić pełną infrastrukturę wszystkich miejscowości oraz portów zalewu z drogami i ścieżkami rowerowymi włącznie za o wiele mniejsze pieniądze niż przekop a dające satysfakcję i szanse pozyskiwania turystów i inwestorów dla całego naszego powiatu i okolic!!! Przekop wraz z całą otoczką tego przedsięwzięcia to wydatek miliarda zł!!! Jeśli ktoś ma trochę wyobraźni i umiejętność logicznego myślenia to niech się zastanowi kiedy i czy w ogóle to „ arcy bubel” się zwróci??? Ile barek typu „IOS-3301” , „Hera” czy „Queen Elizabeth” , „Anna Nery”, „ Rogal Viking Star” ,” Hel” „ Aleksandra Kołątaj” lub „ Huta Łabędy” musiało setki razy przepłynąć w ciągu setek lat aby był cel przekopać mierzeję?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-07)
  • Do Lewicki: komuniści i SLD nie ściągnęło do Elbląga żadnych inwestorów nie zwiększyli miejsc pracy a wręcz swoim postępowaniem zmusiła do wyjazdu za granicę około 30 tys ludzi za chlebem. Jeśli chodzi o pozyskiwanie inwestorów to przegrywamy z prowincjalnymi miastami naszego województwa PATRZ!!! www.wmsse.com.pl .Jeśli chodzi o bezmyślność rządzących to wystarczy przyjrzeć się wybudowanemu Portowi Morskiemu , portowi bez dostępu do morza.. W naszym mieście jest jedno z największych wskaźników bezrobocia ale tramwaje będziemy mieli najdroższe i najnowocześniejsze w Polsce. Czasami mam wrażenie , że mieszkam w wesołym miasteczku!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-07)
  • Idiotyczne to jest to że reklamują przekopanie zalewu jako przedsięwzięcie gospodarcze mające spowodować bum gospodarczy!!!! Każde przedsięwzięcie gospodarcze ma cel, koszty i przybliżone zyski! Zysk powinien wystąpić jak najszybciej i powinien pokryć koszty budowy jak najszybciej .Ludzie !!!koszt przekopu i utrzymanie toru wodnego wraz z pełną infrastrukturą we wszystkich portach zalewu przekroczy miliard zł!!!! Zarobią tylko ci , którzy zrobią projekt będą go nadzorować oraz realizować przedsięwzięcie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-07)
  • Przekopcie DUPY politykom, wszystkim cwaniaczkom i karierowiczom. Potem można wziąć do ręki grabelki i sobie pokopać tu i ówdzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    dzie(2006-08-07)
  • Ten kanał na peno spowoduje ożywienie gospodarcze w regionie, a czy jest to uzasadnione ekonomicznie to inna sprawa!:) Na pewno jest to nie mniej ekonomiczny pomysł niż topienie corocznie miliardów na dofinansowanie KRUS, ZUS, PKP, kopalń, slużby zdrowia i innych czarnych dziur polskiego budzetu!!!:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    f(2006-08-07)
  • Przekop nie, Truso nie, Kanał Elbląski nie, turystyka nie !!! Zostańmy miastem szuwarowo bagiennym. Nic nie zmieniajmy. Bo zmiany to populizm i kłopot. Niech inni korzystają z funduszy unijnych.. Wróciłem z Wolina z Festiwalu Wikingów. 1500 ludzi z Europy w średniowiecznych strojach (ponad 500 nie dostało akredytacji.) Mimo deszczu tłumy turystów. Na wyspie stoi już 6 chat. A po drugiej stronie rzeki dziesiątki jachtów. No ale po co to Elblągowi? Najlepiej nie robić nic!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Woj Ławrynowicz(2006-08-07)
Reklama