Leżący po sąsiedzku Kaliningrad jest ważnym węzłem komunikacyjnym regionu, a także oddalonej od obwodu Rosji. Funkcjonuje tutaj zespół portowy, który nadal zajmuje poważne miejsce nie tylko w lokalnej gospodarce, dając zatrudnienie kilku tysiącom mieszkańców miasta.
Tylko w tym roku w kaliningradzkim porcie handlowym znalazło zatrudnienie 200 osób. Wiąże się to przede wszystkim ze znacznym wzrostem przeładowywanych w nim ładunków.
W mijającym roku na nabrzeżach tego portu przeładowano 4 miliony 60 tysięcy ton towarów. Tym samym po raz pierwszy w ciągu ostatnich 11 lat przekroczono o 10 tys. ton rekord przeładunku z roku 1992.
W roku 2002 przez port przewinęło się 3 miliony 600 tysięcy ton towarów. Tegoroczny wzrost, w porównaniu z rokiem poprzednim, jest znaczny - poinformowała agencja Regnum.
Przez port przechodzą różne towary, m.in. wyroby metalowe, surówka żelaza, ferostopy, nawozy mineralne. W zdecydowanej większości jest to rosyjski eksport. Wśród towarów importowanych przeważają produkty spożywcze, które trafiają przede wszystkim na lokalny, kaliningradzki rynek. Porty Kaliningradu spełniają tez istotną rolę w gospodarce Białorusi. Istnieją nawet projekty, żeby kaliningradzki węzeł portowy stał się przysłowiowym oknem na świat dla wszystkich eksportowanych z Białorusi towarów.
W mijającym roku na nabrzeżach tego portu przeładowano 4 miliony 60 tysięcy ton towarów. Tym samym po raz pierwszy w ciągu ostatnich 11 lat przekroczono o 10 tys. ton rekord przeładunku z roku 1992.
W roku 2002 przez port przewinęło się 3 miliony 600 tysięcy ton towarów. Tegoroczny wzrost, w porównaniu z rokiem poprzednim, jest znaczny - poinformowała agencja Regnum.
Przez port przechodzą różne towary, m.in. wyroby metalowe, surówka żelaza, ferostopy, nawozy mineralne. W zdecydowanej większości jest to rosyjski eksport. Wśród towarów importowanych przeważają produkty spożywcze, które trafiają przede wszystkim na lokalny, kaliningradzki rynek. Porty Kaliningradu spełniają tez istotną rolę w gospodarce Białorusi. Istnieją nawet projekty, żeby kaliningradzki węzeł portowy stał się przysłowiowym oknem na świat dla wszystkich eksportowanych z Białorusi towarów.
MUR