Wtorek 20-11-2018, imieniny Anatola, Sędzimira
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Rząd zdecydował: będzie przekop Mierzei

 
Elbląg, Rząd zdecydował: będzie przekop Mierzei (fot. wizualizacja kanału, materiały Urzędu Morskiego w Gdyni)
Rek

Rada Ministrów przyjęła na dzisiejszym posiedzeniu projekt ustawy o budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną. Inwestycja ma rozpocząć się w 2018 roku i trwać cztery lata. Jej koszt – 880 mln zł – ma pokryć w całości skarb państwa.

Projekt ustawy określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. „Nowa droga wodna umożliwi swobodną i całoroczną żeglugę statków morskich wszystkich bander do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej. Przedsięwzięcie umożliwi otwarcie portu w Elblągu dla dużych statków pełnomorskich, a więc utworzenie piątego dużego polskiego portu na Bałtyku. Spowoduje to szybszy rozwój gospodarczy regionu” - czytamy na stronie polskiego rządu. - „Realizacja inwestycji jest także konieczna ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa umożliwi jednostkom Marynarki Wojennej i Straży Granicznej swobodny dostęp od strony morza do portów Zalewu Wiślanego w szczególności do portu w Elblągu. W efekcie inwestycja ta przyczyni się do poprawy  bezpieczeństwa granic zewnętrznych Polski i Unii Europejskiej.
     Uchwalenie ustawy umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych w 2018 r. Budowa nowej drogi wodnej ma się zakończyć w 2022 r. Zostanie sfinansowana z budżetu państwa – jej koszt wyniesie ok. 880 mln zł”.
     Jak zapewnia rząd, wszystkie kwestie dotyczące oddziaływania inwestycji na środowisko, w tym szczególnie na obszar Natura 2000, zostaną rozstrzygnięte zgodnie z wymogami ochrony środowiska. Projekt uchwały trafi teraz do Sejmu. Ma wejść w życie w ciągu 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
     Przypomnimy, że w Urzędzie Morskim w Gdyni trwa właśnie badanie ofert dwóch firm, które wystartowały w przetargu na dokumentację projektowo-kosztową kanału i autorski nadzór nad inwestycją. Zwycięzcę powinniśmy poznać w ciągu miesiąca. Będzie on miał 18 miesięcy na przygotowanie dokumentacji, po czym ma być ogłoszony przetarg na wykonanie przekopu. 
oprac. RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kuchnia nowoczesna
Kuchnia, a aneks kuchenny
RTV + SZAFA
Kuchnia klasyczna