UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • 2018 to rok wyborczy, jeszcze wiele do tego czasu może się wydarzyć np brak kasy na 500+. Poczekajmy do wbicia pierwszej łopaty.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    6
    RedaktorJabłkalski(2016-12-14)
  • Ten przekop to głupota totalna
  • .Problem w tym że tak się nie stanie bo nie ma szans na wygranie konkurencji z portami z Trójmiasta, które są o miedzę i mają coraz bardziej dogodne połączenia z Elblągiem: modernizacja trasy S7 i planowana w najbliższych lata linii kolejowej Malbork-Braniewo. Żegluga kabotażowa przy tak niewielkiej odległości nie ma ekonomicznego sensu, a sam Elbląg wraz z okolicą nie jest na tyle istotnym ośrodkiem gospodarczym by sam wygenerował odpowiedni ruch w porcie. I jeszcze jedno, przy wszystkich tych liczbach dotyczących rekordowych przeładunków w porcie Elbląskim w ostatnich latach dyskretnie nie wspomina się o jednym fakcie, znaczna ich cześć to rejsy płaskodennymi barkami z Kaliningradu, na które przekop nie będzie miał żadnego wpływu. Próba zrobienia z Elbląga portu morskiego z prawdziwego zdarzenia jest skazana na porażkę. Zwłaszcza że sam przekop to dopiero początek niekończących się wydatków, trzeba będzie przekopać i utrzymywać w odpowiedniej głębokości tor wodny przez zalew, sam port w Elblągu jest w odległości kilku km od zalewu, dopływa się rzeką Elbląg więc dochodzą holowniki i lodołamacze (zimą zalew zamarza). Sam port wymagałby inwestycji w modernizację infrastruktury przeładunkowej i ma ograniczone możliwości rozwoju ze względu na okoliczną zabudowę. Ważne że kilku lokalnych kacyków przy inwestycji się obłowi a za resztę zapłaci podatnik.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    10
    Kopia(2016-12-14)
  • My możem już kopać od jutra - gratis - urobek dla nas. Elbląg też pewnie pomoże.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    2
    MieszkańcyMierzei.(2016-12-14)
  • Prestan swirowac. Sam przeciez siedzisz na bezrobociu i sam zabierasz panstwu.
  • @karol57 - Karolku a slyszales o czym takim jak poglebienie toru wodnego. Poogladaj stare zdjecia miasta, duze statki tu wplywaly.
  • Bardzo dobrze w koncu ten elblag stanie na nogi modrzewina tez byla robiona nie bez powodu rusza centra logistyczne a elblaga i zulaw nie zaleje to nie takie poldery co w holandi pzdr
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    2
    xxxixxxxxxxx(2016-12-14)
  • "Kanał przez Mierzeję Wiślaną jest nieopłacalny i nie przyniesie zakładanych efektów – można przeczytać w memorandum, które marszałek pomorski Mieczysław Struk wysłał do wicepremiera Mateusza Morawieckiego. " Pogońmy WON antynarodowe samorządy POPSLSLDPALIKOT!!!!!
  • Nie wolno zapomnieć podczas projektowaniu i budowy o zachowaniu możliwości pociągnięcia gazociągu i kolei wąskotorowej!!!!
  • Lepiej późno niż wcale, chociaż pan Kwiatkowski (budowniczy Gdyni) chciał to zrobić już po wojnie. Jeszcze za "komuny" komuniści używali (w tym prof. Luks) argumentów, że przecież porty w Trójmieście nie są w pełni wykorzystane. Gdy system się zmienił pan Luks też zmienił zdanie. Paradoksalnie, przyłączenie struktury portowej Zalewu Wiślanego może tylko wspomóc porty Trójmiasta które dostaną nowe zadania dla pilotów, holowników i dodatkowej strefy przeładunkowej. Przyjmując transport kolejowy za 100 %, transport samochodowy wychodzi 160 % a wodny tylko 30 % kosztów. Przy tzw. "cofce" występującej przy wiatrach północno-wschodnich, powodującej podtopienia i powodzie na nisko położonych terenach Żuław, nadmiar wody w Zalewie będzie można wypuścić przekopem. Nie do przecenienia jest też obronność i niezależność od kaprysów Rosji, czego stale doświadczamy. .. i to wszystko za pół dworca Łódź Fabryczna do którego jeszcze trzeba dobudować tunele, żeby mógł być w pełni wykorzystany bo na razie to tylko dworzec z pociągami tylko do Warszawy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    5
    Jacoby(2016-12-14)
  • Brawo PIS za ten wyczyn. My elblażanie serdecznie dziekujemy za ten przekop. Nareszcie znalazł sie ktos, kto pomyslał o Elblagu jako miescie Portowym
  • narescie bedzie mogła stacjonowac w e-gu marynarka wojenna o bedzie nas broniła brawo beata
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    5
    elblaznin(2016-12-14)
Reklama