Nie ma już sklepu spożywczego „Sandra” przy ul. Ogólnej, który w drugiej połowie lat 90. ubiegłego wieku dla wielu elblążan symbolizował powiew wolnego rynku. Na budynku na rogu Ogólnej i Broniewskiego pojawił się szyld „Carrefour 5 minut”.
„Sandra” szczyt popularności miała w drugiej połowie lat 90., wtedy był to bodaj najlepiej zaopatrzony sklep spożywczy w mieście, zwłaszcza w towary delikatesowe. Robili w nim zakupy nie tylko mieszkańcy „Kamionki” i „Nad Jarem”, ale i bardziej odległych elbląskich osiedli. Modne było „jeżdżenie na zakupy do Sandry”.
Od kilku lat widać było, że „Sandrze” wiedzie się coraz gorzej. Ciosem dla sklepu było otwarcie w 2002 r. przy tej samej ulicy pierwszego w Elblągu hipermarketu Hypernova (obecnie Carrefour) i chyba również zainwestowanie w budowę w tym samym czasie drugiej „Sandry” przy ul. Robotniczej, jeszcze bliżej Carrefoura (ten drugi sklep już wcześniej przejęła Sieć 34).
„Carrefour 5 minut” to osiedlowy sklep franczyzowy, najnowszy pomysł handlowy Carrefoura. Pierwszy taki sklep otwarto we wrześniu 2007 r. w Lesznie (woj. wielkopolskie). Mają one powierzchnię sprzedaży od 100 do 500 m2, duży asortyment towarów - od 2500 do 5000 produktów, oraz ceny konkurencyjne w danej okolicy - czytamy na stronie internetowej Carrefour Polska.
Od kilku lat widać było, że „Sandrze” wiedzie się coraz gorzej. Ciosem dla sklepu było otwarcie w 2002 r. przy tej samej ulicy pierwszego w Elblągu hipermarketu Hypernova (obecnie Carrefour) i chyba również zainwestowanie w budowę w tym samym czasie drugiej „Sandry” przy ul. Robotniczej, jeszcze bliżej Carrefoura (ten drugi sklep już wcześniej przejęła Sieć 34).
„Carrefour 5 minut” to osiedlowy sklep franczyzowy, najnowszy pomysł handlowy Carrefoura. Pierwszy taki sklep otwarto we wrześniu 2007 r. w Lesznie (woj. wielkopolskie). Mają one powierzchnię sprzedaży od 100 do 500 m2, duży asortyment towarów - od 2500 do 5000 produktów, oraz ceny konkurencyjne w danej okolicy - czytamy na stronie internetowej Carrefour Polska.
PD