UWAGA!

Siedmiu chętnych do budowy wiaduktu

35 milionów złotych chce przeznaczyć ratusz na budowę wiaduktu wraz z drogami dojazdowymi w ciągu ul. Lotniczej. W przetargu wzięło udział siedem firm, dwie zmieściły się w limicie określonym przez miasto. Trwa szczegółowe badanie ofert. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą już w lipcu. Przypominamy wizualizację inwestycji, zobacz też, co dzisiaj dzieje się w tym miejscu.

Na ulicy Lotniczej od kilku tygodni trwają prace prowadzone przez Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej i Elbląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Przekładane i modernizowane są sieci, które znajdują się w miejscu, gdzie powstanie nasyp pod wiadukt. Budowa wiaduktu wraz z drogami dojazdowymi ma się rozpocząć w lipcu tego roku i potrwać do jesieni 2018 roku.
       Zainteresowanych realizacją tej inwestycji jest siedem firm: Strabag z Pruszkowa (wycenił prace na 46,6 mln zł), Gotowski – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe” z Bydgoszczy (36 mln), konsorcjum firm z Gdyni (MTM SA, Vistal, Vistal Infrastructure, które wyceniły prace na 34,9 mln zł), TRAKCJA PRKiI Warszawy (34,7 mln zł), Konsorcjum firm z Będzina (Banimex i Azi-Bud, które wyceniły prace na 35,8 mln zł), Skanska z Warszawy (38,3 mln zł) i Budimex z Warszawy (35,9 mln zł). Miasto przeznaczyło na ten cel 35,1 mln złotych, więc pod względem ceny wymagania spełniają dwie firmy. O tym, która z przedsiębiorstw wygra przetarg, zdecyduje komisja po szczegółowym sprawdzeniu ofert.
       Oprócz budowy wiaduktu i dróg, które będą do niego prowadziły, przebudowane zostanie również skrzyżowanie ul. Lotniczej, ul. Kilińskiego oraz ul. Skrzydlatej, skrzyżowanie ul. Fredry z ul. Lotniczą oraz łącznik prowadzący do niego, od skrzyżowania ul. Skrzydlatej z ul. Lotniczą. Powstaną również chodniki, ścieżki rowerowe oraz przejścia dla pieszych wzdłuż przebudowanych ulic. Tuż przed pętlą autobusową (trasę kończy tam np. autobus linii nr 17) wybudowane zostanie mini rondo. W ramach tej samej inwestycji przebudowana zostanie także kanalizacja deszczowa w ciągu Al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ulicy Lotniczej do rzeki Kumieli.
       Miasto stara się o uzyskanie dofinansowania na inwestycję w łącznej wysokości prawie 16 mln złotych: 3,3 mln na wiadukt i 12,5 mln złotych na drogi dojazdowe.
      
RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Aż. Siedem firm. Tylko żeby. To nie było. Jak z torem łyżwiarstwo. Tylko obserwując budowę. Wszystkich. Obiektów. To terminu nie dotrzymuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    3
    Obserwator(2017-05-17)
  • Moze lepiej dolozyc troche i postawic na sprawdzone juz firmy. Musze przyznac ze dla osoby z zewnatrz (nie wiem jak wyglada wszystko od wewnatrz) ktora politycznie z PO calkowicie nie jest po drodze to Prezydent jednak cos robi i bardzo mnie to cieszy. Chcialoby sie rzec ze pracy brak (za normalne pieniadze a nie za najnizsza jak 90% ogloszen), ale wiadomo ze wszystkiego naraz sie nie da. Mam nadzieje ze i w tej kwestii znajdzie sie jakies rozwiazanie w przyszlosci.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    1
    adadaa(2017-05-17)
  • nie ma żadnej chińskiej firmy?? szkoda - zrobili by to szybko, w miarę tanio, i ładnie - bo u siebie budują lepsze rzeczy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    CZAN-Kaj-SZEG(2017-05-17)
  • 17 ma pętle na dworcu. Na skrzydlatej kończy się trasa 13!
  • osz, kukunia! co za rozmach! łatwo sie wydaje nie swoje pieniądze. Nie można było zaprojektować zwykłego wiaduktu? szybciej, taniej?
  • Proponuje ELZAMBUD
  • Od początku: nie - siedmiu chętnych, bo to nie faceci pojedyńczy, tylko siedem firm. Ucz się patrioto języka polskiego.
  • Przedstawiany projekt wiaduktu przed ostatecznym wdrożeniem powinien być zweryfikowany i ulepszony. Bez lewoskrętu z Al. Grunwaldzkiej w Lotniczą poprowadzonego na estakadzie nad linią tramwajową (estakadzie rozpoczynającej się od skrzyżowania z Mickiewicza a kończącej się już na nowym wiadukcie) - inwestycja będzie kaleka. Już teraz nawet w normalnych warunkach jest tak duże natężenie pojazdów skręcających w lewo w Lotniczą, że skutecznie blokuje ruch prosto na Alei Grunwaldzkiej w kierunku centrum. Główny wiadukt nad torami kolejowymi - powinien być na znacznie dłuższym odcinku budowany na podporach a nie nasypach (bezsensowny tunel na wizualizacji). Nasypy znacznie ograniczają możliwości przebudowy czy dobrego zagospodarowania terenu pod wiaduktem, nie mówiąc o wyglądzie - tworzą fatalne, niczym nie uzasadnione, podziały w przestrzeni miejskiej, zwłaszcza tutaj śródmiejskiej.
Reklama