Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 10-12-2016, imieniny Bogdana, Julii
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Siódemka - droga przyszłości

Elbląg, Siódemka - droga przyszłości

W połowie tego roku rozpocznie się modernizacja, a dokładniej mówiąc wzmocnienie, drogi krajowej nr 7 na odcinku Kiezmark - Jazowa. Przewidywalny koszt tych robót to 35 mln euro.

Odcinek drogi od mostu w Kiezmarku do mostu w Jazowej liczy 22,8 km. W ciągu dwóch lat przeprowadzone na nim zostaną kompleksowe roboty drogowe.
     - Na początku marca nastąpi otwarcie ofert w związku z tym zadaniem - mówi Franciszek Rogowicz, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
     Od tego momentu modernizacja powinna ruszyć pełną parą. Przewidywane podpisanie umowy i wprowadzenie wykonawcy na roboty nastąpi w połowie roku, na przełomie czerwca i lipca. Prace będą trwać 24 miesiące, ich zakończenie powinno więc nastąpić w lipcu 2005 roku.
     Czego można się spodziewać po modernizacji odcinka? Zakres robót został zaplanowany z rozmachem. Nawierzchnia drogi zostanie wzmocniona, przebudowane zostaną istniejące skrzyżowania, wybudowane chodniki, urządzenia bezpieczeństwa ruchu i oznakowań drogowych, a także urządzenia ochrony środowiska.
     Powstanie węzeł komunikacyjny z drogą nr 55 w Nowym Dworze Gdańskim łączący to miasto z Malborkiem, w Jazowej wybudowany zostanie tunel dla pieszych. Zmiany dotyczą również znajdujących się na trasie mostów. Przebudowany zostanie most istniejący na rzece Nogat w Jazowej, wyburzone, a następnie wybudowane sześć istniejących mostów. W tym czasie powstaną cztery tymczasowe przeprawy mostowe o długości 300 metrów.
     Jak to podczas takich robót bywa, w trakcie ich realizacji należy się liczyć z dużymi utrudnieniami w ruchu tzn. ograniczeniem prędkości oraz prowadzeniem ruchu objazdami, co w znacznym stopniu spowolni przejazd na tym odcinku.
     Przewidywalny koszt robót wynosi 35 mln euro. Ostateczna wartość będzie znana po zakończeniu procedur przetargowych. Środki na to zadanie pokrywa w 75 % Unia Europejska z programu ISPA i 25 proc. budżet państwa.

OZ
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Z tekstu wynika, że nie powstaną dodatkowe pasy ruchu. Myślałem, że tak będzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Arystokrata(2003-02-07)
  • I oczywiście wszystkie prace remontowe przeprowadzane będą w okresie "najmniejszego ruchu" na trasie E7, czyli od czerwca do września. Świetny pomysł !!! Życze powodzenia :-)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    plażowiczka(2003-02-07)
  • Ale to akurat odcinek w woj. pomorskim, (do Jazowej) dalej to już koniec świata ? :((, a od strony Warszawy świat kończy się w Marzewie :((
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    b.e.(2003-02-07)
  • b.e.- z tego co mi wiadomo odcinek "elbląski" drogi E7 będzie remontowany od 2005 roku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Arystokrata(2003-02-07)
  • A czy będzie tam wydzielony pas dla rowerzystów? Pewnie nie bo koszty by wzrosły a po co oni mają się pętać po drogach !!! Napewno zostanie to zrobione tandetnie jak wszystko w tym kraju. I po sezonie letnim będzie trzeba przeprowadzać modernizację oznakowania ze względu na zły stan nawierzchnii .A po sezonie zimowym trzeba będzie połatać dziury i tak się interesik będzie kręcił w kółeczko. Gratuluje beznadziejności.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Wizard(2003-02-07)
  • I jeszcze beda remontowane ulice w Gdansku i podniesione bezpieczenstwo w Gdyni i zmodernozowane ciagi piesze w Sopoce! Czy to aby jest portEl?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    autochton(2003-02-07)
  • wizard wybacz ale po co drogi dla rowerow na E7?? nie kumam?? jestem za rowerami ale chyba nie na takiej drodze
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2003-02-08)
  • Za kilka (może kilkanaście) lat i tak trzeba będzie robić dwa pasy w jedną stronę, dlaczego nie odrazu (może krótszymi odcinkami) ale porządnie. Typowe "aby Polska nie zginela", a kierowcy i tak sobie poradzą.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    nie ponosimy odpowiedzialności(2003-02-08)
  • Autochton: przeciez Elblag chce byc w pomorskim. Nie chcesz miec wiadomosci z pomorskiego? Moze wolisz z podkarpackiego?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    grajdołek(2003-02-09)
  • Mysle sobie ze z karpackiego wiecej ludzi do Elblaga przyjechalo niz z pomorskiego. I dalej oni sa bardziej zwiazani z karpackiem niz z pomorskiem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    autochton(2003-02-09)
  • Gratuluję urzędnikom ich głupoty, zaczynanie prac na tak ruchliwej trasie w okresie letniego szczytu. Tak trzymajcie panowie to zamiast w Europie obudzimy się z ręką w nocniku pełnym gówna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    anonim(2003-02-10)
  • Panowie urzędnicy czasami pomyślcie z czyich pieniędzy żyjecie i od czasu nie za często ruszczie swoje szare komórki, zaczynanie modernizacji krajowej drogi w letnim szczycie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    x(2003-02-10)
Reklama