Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 11-12-2016, imieniny Damazego, Daniela
 
Rek

UWAGA!

Specjal kontra Barkas

Elbląg, Specjal kontra Barkas Dyrektor Browaruw Elblągu Roman Korzeniowski (fot. Damian Matwiejczyk).

Grupa Żywiec S.A. złożyła w Sądzie Okręgowym w Elblągu pozew przeciwko producentowi piwa Barkas, w którym oskarża Browar Braniewski o stosowanie nieuczciwej konkurencji i podszywanie się pod znaną markę. Dziś w elbląskim Browarze odbyła się konferencja prasowa dotycząca tej sprawy.

Producentowi elbląskiego „Specjala” nie podoba się etykieta braniewskiego piwa. Zdaniem Romana Korzeniowskiego, dyrektora browaru w Elblągu, szata graficzna „Barkasa” jest łudząco podobna do szaty „Specjala”.
     - Naszych najmniejszych wątpliwości nie budzi fakt, że producent marki „Barkas” chce skorzystać z wypracowanej pozycji „Specjala” świadomie upodobniając swój produkt. Oznaczenia marki „Barkas” w sposób łudzący przypominają oznaczenia używane obecnie przez markę „Specjal” - twierdzi Roman Korzeniowski. - Od samego początku, to znaczy od momentu wprowadzenia piwa „Barkas” na rynek w czerwcu tego roku, wszystkie działania sprzedażowe i promocyjne prowadzone są z myślą o przybliżeniu tej marki do „Specjala” i budowaniu błędnego przekonania u nabywcy, że jest to produkt pochodzący z tego samego źródła lub z nim powiązany.
     Dyrektor elbląskiego browaru mówi też, że przedstawiciele handlowi Browaru Braniewskiego rozpowszechniają błędną informację wśród sprzedawców, że „Barkas” ma zastąpić wkrótce „Specjala”. Plakaty promujące „Specjala” są celowo zaklejane reklamami drugiego a butelki „Barkasa” wkładane są w skrzynki firmowane marką „Specjal”. Zdaniem dyrektora, obie marki piwa stoją obok siebie na sklepowych półkach po to, by zmylić klienta, który rzekomo nie jest w stanie odróżnić etykiet dwóch różnych piw.
     - Konkurencja jest zjawiskiem bardzo korzystnym dla konsumenta i rynku, pod warunkiem, że jest uczciwa i zgodna z prawem. Żaden producent nie będzie jednak tolerował działań, które pasożytniczo wykorzystują jego osiągnięcia i szkodzą wiarygodności oraz pozycji rynkowej jego produktów - dodaje Krzysztof Rut, dyrektor korporacyjny Grupy Żywiec. - Już w czerwcu wystosowaliśmy do producenta piwa „Barkas” pismo z żądaniem zaprzestania czynów określanych przez nas jako nieuczciwą konkurencję. Do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi, dlatego zdecydowaliśmy się skierować sprawę na drogę sądową.
     W wniesionym pozwie Grupa Żywiec S.A. żąda m.in. wstrzymania sprzedaży i dystrybucji piwa „Barkas” w obecnie używanej szacie graficznej. Browar domaga się także publikacji w wybranych gazetach stosownego oświadczenia producenta braniewskiego piwa. Niewykluczone jest również odrębne postępowanie odszkodowawcze.
     Browar Braniewski przygotowuje się do odparcia ataków Grupy Żywiec. Jak poinformował nas prezes Browaru Braniewskiego Marek Malinowski, w piątek 4 sierpnia w Braniewie zwołana zostanie konferencja prasowa w tej sprawie.
     O zarzutach wobec producenta piwa Barkas Marta Hajkowicz rozmawia z Krzysztofem Rutem - dyrektorem ds. korporacyjnych Grupy Żywiec S.A.:

OK
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • pozdrowienia dla fajnych przedstawicieli Browaru Braniewskiego, walczcie o rynek,powodzenia życzę.Ala
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 1
    (2006-08-02)
  • Barkas - prawie Specjal. Ale prawie robi wielka roznice.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-02)
  • "tolerował działań, które pasożytniczo wykorzystują jego osiągnięcia i szkodzą wiarygodności oraz pozycji rynkowej jego produktów - dodaje Krzysztof Rut, dyrektor korporacyjny Grupy Żywiec"... no to po pierwsze prosze oddac Elbrewery ktore zywiec wrogo przejal celem likwidacji wiodacej marki EB (dzialanie na szkode spolki? - nominalnie scigane prawem) po drugie za przytoczone slowa, a szczegolnie za "pasozytniczo" proponuje pozew za znieslawienie...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    SbPaErCkJaAsL(2006-08-02)
  • "SPECJAL" - prawie "BARKAS"! Prawie robi kolosalną różnicę! "Żywiec" - prawie "EB". Prawie robi kolosalną różnicę!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    deleszek(2006-08-02)
  • Marek nie daj sie!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zbulwersowana(2006-08-02)
  • Zamykając gdańskiego 'Heweliusza' Nusmaier zapewniał, że nie zamkną już innych browarów EB. Mówił PRAWIE prawdę!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Heineken-prawie Barkas(2006-08-02)
  • Ludzie nie przezywajcie tak!:) Nie widzicie, że ta cała sprawa jak ją odpowiednio rozdmuchają w mediach, to doskonała tania reklama dla obu marek!!!:) Mozecie być pewni, że się dogadaja i wszyscy będa szczesliwi!:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    f(2006-08-02)
  • Po wejsciu na rynek piwa barkas,elblaski specjal polepszyl sie smakowo,dziwi mnie jedno,ze w pobliskim Olsztynie produkuje się tzw.pilsener elblaski,ktorego etykietki ludzaco przypominaja elbląskiego specjala,jednak zawartośc butelki to istne popluczyny,jednak Grupa Zywiec jakos nie widzi w tym przypadku zadnego podobieństwa i nieuczciwej konkurencji.Panowie jak walczyć o marke ,to ze wszystkimi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    alfik45(2006-08-02)
  • a dla mnie Tyszczak rzadzi a zywiec to tylko lura z silnym gazem jak coca cola (wole pepszi ;) ) moj ramnkong 1. TYSKIE 2.TYSKIE 3.TYSKIE
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    żłop(2006-08-02)
  • stawiam wszyskie ponad tyskie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-02)
  • "alfik45" ale ta olsztyńska podróba nie jest reklamowana w mediach, a bez reklamy to dużo swoich piw nie sprzedadzą.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-02)
  • piłem barkas, nie ma charakteru. specjal owszem, większość mężczyzn (dupków też) wybiera specjal
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-08-02)
Reklama