Dziewięć firm walczyło o kontrakt na budowę trasy S7 z Elbląga do Gdańska. Dzisiaj otwarto oferty, są niewiele droższe niż zakładała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Co dalej z tą inwestycją?
Najtańszą ofertę na odcinek Koszwały – Nowy Dwór Gdański złożył Metrostav a.s (1,62 miliarda złotych), druga po względem ceny jest oferta konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gulermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhut A.S. (1,79 mld złotych), a trzecia konsorcjum firm Mostostal Krakow S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner) – 1,92 mld zł. Oferty przedstawiło 5 firm, a każda z cen przekracza szacunkową wartość zamówienia, którą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad określiłą na 1,57 mld złotych.
W przetargu na odcinek Kazimierzowo – Nowy Dwór Gdański najkorzystniejszą cenowo ofertę złożył Budimex – 1,57 mld złotych, drugą – Salini Impregilo S.p.A. (1,6 mld złotych), a trzecią konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner) – 1,63 mld zł. Także w tym przypadku oferty firm były droższe niż przewidywania GDDKiA (1,45 mld zł).
O tym, kto zostanie zwycięzcą, zdecyduje komisja przetargowa. O wyborze będą decydowały trzy kryteria: cena (90 procent), termin realizacji (5 procent) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (5 procent).
- W związku z tym, że oferty są na wyższe kwoty niż szacunkowa wartość zamówienia, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podejmie decyzję o dalszych losach przetargu. Sama analiza ofert potrwa około dwóch miesięcy. Jeśli nie będzie odwołań i kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych wypadnie korzystnie, umowa ze zwycięzcami przetargu będzie mogła być podpisana w październiku. Wtedy też będą mogły ruszyć prace – powiedział nam Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Gdyby ten termin okazał się realny, gotową trasą S7 do Gdańska pojedziemy w 2018 roku.
Przy artykule zamieściliśmy wizualizację odcinka Kazimierzowo - Nowy Dwór Gdański, przygotowaną na zlecenie GDDKiA.