Poniedziałek 19-11-2018, imieniny Salomei, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Malinobranie 10.XI. Malinobranie 10.XI.

Sprawdź, kto chce budować S7 do Gdańska

Rek

Dziewięć firm walczyło o kontrakt na budowę trasy S7 z Elbląga do Gdańska. Dzisiaj otwarto oferty, są niewiele droższe niż zakładała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Co dalej z tą inwestycją?

Budowa trasy ekspresowej S7 z Elbląga do Gdańska została podzielona na dwa odcinki: Koszwały-Nowy Dwór Gdański i Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo. Firmy, które zostały dopuszczone przez GDDKiA do tego etapu przetargu mogły składać oferty tylko na jedno z dwóch zadań. Każda obiecała, że inwestycję zrealizuje w 27 miesięcy, każda też chce udzielić na nią 10 lat gwarancji. Oferty firm różnią się za to cenowo.
     Najtańszą ofertę na odcinek Koszwały – Nowy Dwór Gdański złożył Metrostav a.s (1,62 miliarda złotych), druga po względem ceny jest oferta konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gulermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhut A.S. (1,79 mld złotych), a trzecia konsorcjum firm Mostostal Krakow S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner) – 1,92 mld zł. Oferty przedstawiło 5 firm, a każda z cen przekracza szacunkową wartość zamówienia, którą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad określiłą na 1,57 mld złotych.
     W przetargu na odcinek Kazimierzowo – Nowy Dwór Gdański najkorzystniejszą cenowo ofertę złożył Budimex – 1,57 mld złotych, drugą – Salini Impregilo S.p.A. (1,6 mld złotych), a trzecią konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner) – 1,63 mld zł. Także w tym przypadku oferty firm były droższe niż przewidywania GDDKiA (1,45 mld zł).
     O tym, kto zostanie zwycięzcą, zdecyduje komisja przetargowa. O wyborze będą decydowały trzy kryteria: cena (90 procent), termin realizacji (5 procent) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (5 procent).

  (materiał GDDKiA) (materiał GDDKiA)


     - W związku z tym, że oferty są na wyższe kwoty niż szacunkowa wartość zamówienia, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podejmie decyzję o dalszych losach przetargu. Sama analiza ofert potrwa około dwóch miesięcy. Jeśli nie będzie odwołań i kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych wypadnie korzystnie, umowa ze zwycięzcami przetargu będzie mogła być podpisana w październiku. Wtedy też będą mogły ruszyć prace – powiedział nam Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
     Gdyby ten termin okazał się realny, gotową trasą S7 do Gdańska pojedziemy w 2018 roku.
     
     Przy artykule zamieściliśmy wizualizację odcinka Kazimierzowo - Nowy Dwór Gdański, przygotowaną na zlecenie GDDKiA. 
     

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Hosting WWW BIZNES
Hosting WWW START
Domena funkcyjna .com.pl
Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok (bez czytnika)