Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 04-12-2016, imieniny Barbary, Jana
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Spacer we mgle Spacer we mgle

Statki (na razie) tylko na niebie

Po Zalewie Wiślanym wciąż nie mogą swobodnie żeglować statki pasażerskie i towarowe, zakaz wprowadziła 7 maja strona rosyjska. Powód wstrzymania rejsów od lat jest ten sam, brak aktualnej umowy międzypaństwowej pomiędzy Polską a Rosją, która regulowałaby żeglugę na tym akwenie.

Na horyzoncie wciąż nie widać rozwiązania problemu żeglugi po Zalewie Wiślanym. Kolejne pisma wysyłane przez polskie władze nie przynoszą rezultatów.
     - W piątek dostałem pismo od ministra rozwoju terytorialnego obwodu kaliningradzkiego - mówi Jarosław Czubiński, konsul RP w Kaliningradzie. - Pismo to w zasadzie jest wyłącznie potwierdzeniem, że władze obwodu kaliningradzkiego zgadzają się z nami, że wstrzymanie żeglugi może pogorszyć rozwój współpracy transgranicznej w regionie.
     Problem muszą rozwiązać rządy obu państw, a to nie będzie łatwe.
     Każdy dzień zamknięcia Zalewu Wiślanego dla statków to wielkie straty, głównie w ruchu turystycznym.
     - Dziennie tracimy 10-15 tys. złotych, takie mieliśmy przychody - ubolewa Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej. - Tracimy wiarygodność wobec naszych klientów, a tego nikt nam nie zwróci.
     W walce o otwarty Zalew siły połączyli wojewodowie pomorski i warmińsko-mazurski, będą interweniować u gubernatora Kaliningradu Georgija Boosa. Prezydent Elbląga z prośbą o szybką interwencję w tej sprawie zwrócił się do Anny Fotygi, ministra spraw zagranicznych.
     W ubiegłych latach żegluga po Zalewie Wiślanym była wstrzymywana najwyżej na trzy tygodnie, potem Rosjanie łagodzili swoje stanowisko. Jak będzie w tym roku? Trzytygodniowy termin upływa za kilka dni.
     

JK
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Fajnie że buduje się potr, składnice, itp...szkoda ze to tylko będzie stac puste..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    gość(2006-05-20)
  • Koszt przekopu Mierzei, to równowartość 5 kilometrów autostrady (mniej więcej). W kraju, gdzie budowa 50km autostrady to wieloletnie utarczki i omalże święto przy uroczystościach przecinania wstęgi, nie można się spodziewać decyzji w najbliższych dziesięcioleciach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Ruler of Blaircourt(2006-05-20)
  • O wiele taniej podpisać umowę niz przekopać mierzeję
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    lewicki(2006-05-21)
  • Każda umowa może być anulowana,zaś przekopanie mierzei, to zrobić coś raz i do końca dobrze. Po tym można podpisać nawet pięć umów, ale my mamy tanie państwo i go narazie na to niewystarcza.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-05-21)
  • Tu nie chodzi już o samo pozwolenie stron Rosyjskich na żeglowanie po icg części zalewu. Przekop mierzei to szansa dla Elbląga aby wreszcie zaistnieć. To być i nie być dla Elbląga! Fakt, że Państwo dalekie jest od podejmowanie decyzji dobrych dla mieszkańców, bo jeśli decyzje to tylko aby władzom kieszenie pieniędzmi napchać, no ale takie życie. Nie mniej jednak należy dokładać wszelkich starań aby przekop mierzei jednak się odbył... Władze Elbląga do dzieła!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mieszkanka(2006-05-22)
  • wszyscy ANONIMY. Jeżeli wasze mądrości są takie jasne i proste to dlaczego wstydzicie się pod tym podpisać? Jestem jednym z tych co najpierw myślą potem mówią i robią! Budowa Portu w Elblągu jest ekonomicznie nie uzasadniona, to jest decyzja polityczna! Człowieku szlak wodny na zalewie wiślanym nie przekracza 2m wody! Kanał ma glębokość 3,5metra! Zdajesz sobie sprawę i kosztów utrzymania toru wodnego oraz tego ,że przekop mierzei może wymieść więcej niż 80mln. Kiedy to się zwróci? Przepraszam Ten Pan miał przychody (zysku czy obrotu?)10-15 tys zł dziennie? To ile zapłacił podatku w tam tym roku? ANONIM piszemy o portach w Suchaczu , Tolkmicku, Fromborku, Piaskach czy ...innych bo ten akwen jest rajem do żeglugi jachtowej czy surfingowej oraz kąpieli. Czyli ma walory turystyczne, które przynoszą znaczne dochody! Dlaczego nasz Rząd do tej pory nie przedstawil NAM propozycji umowy z ruskami oraz nie poinformowano nas o propozycji ruskow? Może okazać się ,że ta afera z ruskami to wyrerzyserowane przedstawienie-po co ? A komu na tym zalezy!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Dariusz Babojć(2006-05-22)
  • Mój miły wstydliwy ANONIMIE-rodem z minionej epoki!!Jeżeli uważasz, że twoje zlote myśli są tak jane i przemyślane to dlaczego wstydzisz się jełopie pod tym podpisać? Jak byś gamoniu dobrze czytał to byś wiedział , że jestem za odłączeniem Elbląga od prowincji jaką jest Olsztyn! Jestem czysty nieskazitelnie jeśli chodzi o kontakty z komunistami czego nie można powiedzieć o tobie jeśli jesteś za przekopem i tymi dyrdymalami o zaistnieniu Elbląga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Dariusz Babojć(2006-05-23)
  • Szanowny Panie Dariuszu! Jeżeli mamy dyskutować, to róbmy to merytorycznie, bez inwektyw. Traktujmy się poważnie i kulturalnie. W naszej dyskusji słowo "ruscy" z pewnością może Pan zastąpić słowem "Rosjanie", jest to bowiem wyrazem szacunku dla oponentów. Kto nie szanuje innych, z pewnością nie szanuje również siebie. Port w Elblągu został wybudowany i Pana lamenty niczego już nie zmienią. Należałoby się raczej zastanowić, w jaki sposób można go teraz i w przyszłości wykorzystać. A że można to zrobić, raczej nie ulega wątpliwości, wystarczy mieć pomysł i sprzyjające warunki. Jak Pan zapewne wie jestem przeciwnikiem przekopania Mierzeji, natomiast popieram każdą inicjatywę służącą rozwojowi handlu Elbląga ze światem. Jeżeli mamy handlować drogą morską, musimy zadbać o właściwe utrzymanie toru wodnego do portu. Pieniądze na to musimy wydać czy tak, czy tak. Każda inwestycja w infrastrukturę Zalewu z pewnością nam się zwróci. I raz jeszcze proszę - argumentujmy, przekonujmy się, informujmy. I dbajmy o poziom dyskusji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Panzerzug(2006-05-24)
  • Oczywiście zgadzam się . Użyłem słowo ”ruscy” nie dlatego by kogoś obrazić . Absolutnie nie miałem takiego zamiaru, była to raczej forma prowokująca do dyskusji o znaczeniu ogólnie i swobodnie używanym. Przynajmniej na tym forum, wystarczy przeczytać teksty ANONIMÓW A reagować ostro na bezpodstawnie rzucane oskarżenia ANONIMÓW należy ostro i zdecydowanie. Wszyscy ci anonimowi pisarze niech znajdą troszeczkę odwagi cywilnej i podpiszą się , niech podzielą się swoją opinią przecież o to tu chodzi! Każdy za swoje słowa i czyny powinien odpowiadać. Anonimowe teksty nie dodadzą kultury dyskusji o którą Ty zabiegasz a ja jak najbardziej popieram
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Dariusz Babojć(2006-05-24)
  • Szanowny Panzerzug co do wykorzystania naszego porciku, oglądałeś wiadomości wczoraj o 19,30 ? Z inicjatywy Prezydenta Gdańska powstał Tramwaj wodny łączący Gdańsk z Helem! CENA 10 ZŁ! To jest atrakcja przynosząca zyski. Ile kosztuje bilet statkiem do Krynicy? Jak zadbamy o wody zalewu to z Gdańska będą przyjadą się kąpać na Mierzeję bo zatoka jest tak brudna!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Dariusz Babojć(2006-05-24)
  • Problem ograniczeń w żegludze po Zalewie i przez Cieśninę Piławską jest problemem poważnie ograniczającym możliwości gospodarcze naszego regionu. A skoro regionu, to i części państwa. Jak pokazuje życie, cykliczne i okazjonalne interwencje na poziomie regionalnym od dawna zawodzą i są nieskuteczne. Ta sprawa , przynajmniej od 1990r. powinna być przedmiotem negocjacji międzypaństwowych na poziomie ministerstw. Przez szesnaście lat można naprawdę dużo zmienić, pod warunkiem, że się chce. U naszych włodarzy Rzeczypospolitej tej chęci jakoś nie dostrzegam. Zresztą żadnej innej także nie, a ogólnokrajowych działań na rzecz pobudzenia gospodarki w szczególności. Jako kraj jesteśmy ubogim krewnym i tak też jesteśmy traktowani, a pretensje o to możemy mieć wyłącznie do siebie. Nie mamy czy zachęcić Rosjan do współpracy gospodarczej, bo takowa jest w agonii. Druga część Zalewu jest po stronie rosyjskiej i jest to integralna część ich państwa. Mogą robić i robią to, co wydaje im się najlepsze dla ich regionu i państwa. Jaką mamy dla nich propozycję?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Panzerzug(2006-05-24)
  • Panie Dariuszu Pan chyba pracuje w jakimś Urzędzie ??? mając tak dużo czasu na zamieszczanie własnych opinii. Zresztą bezsensownych. Jak Pan taki łebski gość jesteś to dlaczego nikt cię nie słucha?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ??(2006-05-24)
Reklama