UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
..., a moim zdaniem (od najstarszych opinii)
Pokazuj od
najnowszych
Pokazuj od budzących
największe emocje
  • Elbląg to piękne miasto z bogatą historią lecz samo się nie dźwignie z problemów. Najprościej jest siedzieć i krytykować czy biadolić lub po prostu wyjechać za kasą i tyle. Przed problemami nie wolno uciekać lecz je zwalczać, a chowanie głowy w piasek na dobre nie wyjdzie. Zapewne ostatni podział administracyjny jest totalną pomyłką rządu i tu musimy doszukiwać się odpowiednich i właściwych ruchów, które doprowadzą do konstruktywnych i rzeczowych zmian dla dobra Elbląga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-04-25)
  • Cyklista, ty musisz być wyjątkowym tłumokiem. Tekst iście literacki przeznaczony dla ludzi o niuskim stopniu inteligencji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-04-25)
  • Nowa wersja ślimaka? słuchajcie - zejdźcie w końcu na ziemię! czy przez nowe logo zjedzie się tysiące turystów? czy przez nowe logo przyjdą nowi inwestorzy?! nie - to jest tylko dodatek, a najważniejsze i tak jest to co miasto zauferuje - w sferze kultury, sportu, terenów inwestycyjnych itd. Dziwie się prezydentowi, że ogłasza konkurs na logo - minęło by trochę czasu i ludzie by o nim zapomnieli. Ludzie patrzą na to czy jest praca i dobrze się żyje, a nie czy jest logo ze ślimakiem, kozakiem czy trąbą jerychomską!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    michal34232(2012-04-25)
  • Hasło jest ok. Dużo lepsze niż "Elbląg przyśpiesza", bo cokolwiek przekazujące i dające do myślenia, a o to przecież chodzi. Logotyp. .. Cóż. Jest tu jakaś idea, ale np. za małe są odstępy między zamieszczonymi wew. elementami herbu miasta a strzałkami. Kolor strzałek powinien być moim zdaniem w innej tonacji kolorystycznej - taki zdecydowany niebieski (nie jasnoniebieski, ale i nie granatowy). Kolor strzałek który jest obecnie jest po pierwsze zimny (a jak zimny to wiadomo - odpychający), a po drugie np. na fladze nie będzie się rzucał w oczy (a już w nocy zupełnie te strzałki zginą). Koncepcja jest ogólnie ciekawsza niż "logo - ślimak".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    projektant graficzny(2012-04-25)
  • Już nie wspominam o zmianie czcionki w haśle - to wydaje się oczywiste.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    projektant graficzny(2012-04-25)
  • Do: michal34232.Tak się składa, że logo co prawda nie jest najważniejsze, ale jest ważne (może nawet bardzo ważne). Logo inspiruje, ułatwia skuteczną promocję miasta na zewnątrz. Z logo miasta wiąże się jego siła przekazu. Czy te logo ma siłę przekazu? Moim zdaniem nie ma. Widzisz tak się składa, że nie do końca masz rację. Ludzie przyjeżdżają tam, gdzie się ich odpowiednio zachęci. Bardzo ważny jest marketing, promocja. Przykłady można mnożyć. Miasto-forteca Carcassonne we Francji w 2006 roku było najczęściej odwiedzanym przez turystów zabytkiem Francji i biło pod tym względem zabytki Paryża (nie wiem jak jest teraz). Czy to znaczy, że jest to najciekawsze miejsce we Francji. Nie wiem. Wiem natomiast, że stało się tak dzięki profesjonalnej promocji tego miejsca - promocji, która sięgała poza Francję (odwiedza to miasto bardzo dużo turystów z zagranicy). A nasz Malbork? Carcassonne bije Malbork na głowę pod względem liczby turystów. A Kanał Elbląski? Przecież Kanał Elbląski mógłby przyciągać porównywalną liczbę turystów jak Carcassonne we Francji. .. Czy bujam w obłokach? Nie. To jest realne. Jest to jedyna tego typu (!) droga wodna na świecie, gdzie statek "jedzie" po trawie. Pobudza wyobraźnię? Owszem i to bardzo!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Marcin M.(2012-04-25)
  • Ciąg dalszy mojej wypowiedzi: Tylko trzeba to wypromować i zainwestować w infrastrukturę. Jakie miasta na tym by najwięcej skorzystały? Oczywiście Ostróda i Elbląg - z tym, że Elbląg skorzystałby więcej niż Ostróda z racji swojej wielkości, bliskości Trójmiasta (które także warto odwiedzić, bliskości Fromborka i Malborka). "Wszędzie blisko" to piękne hasło, bo można w nie wpisać pewną strategię opartą o bliskość Kanału Elbląskiego, Malborka, Fromborka, Trójmiasta, Kaliningradu. A logo? Moim zdaniem lepsze od "ślimaka", ale dalej niezadawalające. Czy przygotowałbym lepsze. Owszem, ale nie za darmo.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Marcin M.(2012-04-25)
  • Michał numerowany ma rację, logo takie czy siakie nie przyciągnie turystów i inwestorów. Może być tylko dodatkiem, a nie siłą napędową. To zaproponowane przez doktora jest oczywiście lepsze od poprzedniego, przy zastosowaniu kilku poprawek (liternictwo powinno być prostsze) Nurtuje mnie tylko jedna kwestia. Czy strzałki powinny skręcać w lewo, czy słuszniej byłoby w prawo. Niby głupstwo, ale według mnie sprawa istotna i symboliczna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Hędryk(2012-04-25)
  • Logo stanowi istotny element działań strategiczno-promocyjnych miasta. Nie można go lekceważyć. Logo niesie ze sobą siłę przekazu. Jest ważne, bardzo ważne. Czy przyciąga turystów, inwestorów? Owszem. Gdyby tak nie było to przedsiębiorstwa nie wykonywałyby logotypów lub nie przykładały do nich uwagi, a jest inaczej. Podam tu tylko przykład Adidasa i Pumy - logotypy tych firm kosztują krocie. Ludzie kupują towary sygnowane tymi logami nawet jeśli są to podróbki produkowane w Chinach (o niejednokrotnie słabej jakości). Dlaczego kupują? Bo są sygnowane marką. A więc marka ma duże znaczenie, logo ma znaczenie. Podobna zasada dotyczy miast. Logo wpisuje się w strategię budowania marki. W związku z tym ma duże znaczenie. Dobrze zbudowana i wprowadzona w życie strategia przyciąga do miasta - przede wszystkim turystów i inwestorów, w dalszej kolejności ludzi, którzy chcą zamieszkać w nowym miejscu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Marcin M.(2012-04-25)
  • Co do strzałek - myślę, że powinny skręcać w prawo i bynajmniej nie chodzi tu o podział prawica / lewica, ale o pewną prawidłowość (wskazówki zegara także przesuwają się w prawą stronę) - Elbląg ma iść do przodu a nie cofać się do tyłu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Marcin M.(2012-04-25)
  • Właśnie to miałem na myśli, jak wskazówki zegara i jak słońce po niebie - do przodu. Logo w znaczeniu przedstawionym przez Marcina M. jest oczywiście ważne, ale nie wystarczy stworzyć znaku graficznego, żeby być już ustawionym, trzeba długiej drogi i pracy, żeby ten znak wywierał pożądany skutek.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Hędryk(2012-04-25)
  • Żadna promocja nie spowoduje napływu inwestorów i turystów. Inwestor musi widzieć nie logo czy strategię promocyjną tylko zyski. Kasa się liczy, kasa. Jeżeli handel i usługi będą generować większe zyski znajdą się nowi inwestorzy, a kołem zamachowym powinien być właśnie mały ruch graniczny. .Turystów Elbląg nie przyciągnie bo do czego? Skoncentrowaliście się na najmniej ważnym fragmencie mojego tekstu. Strzałki przeprawiłem i wygląda to tak samo.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-04-25)
Reklama