UWAGA!

Szczęśliwa „Siódemka”?

 Elbląg, Matthew Cartisser (w środku) liczy, że zakupy w „Siódemce” będą robić także Rosjanie
Matthew Cartisser (w środku) liczy, że zakupy w „Siódemce” będą robić także Rosjanie (fot. WS)

Od trzech lat głośno mówi się o budowie regionalnego centrum handlowego „Siódemka”, które ma powstać na obrzeżach Elbląga. Zagraniczny inwestor czeka na ostatnie zezwolenia, a mieszkańcy okolic na największe w regionie skupisko sklepów i nowe miejsca pracy.

Ponad 60 tys. metrów kwadratowych powierzchni sprzedażowej – ma to być największe centrum handlowe w tej części Polski, poza Trójmiastem oczywiście. Co ważne budowa „Siódemki wiąże się również z zatrudnieniem ok. tysiąca osób.
       - Inwestycja przyniesie wiele korzyści, przysporzy nowe miejsca pracy, wpłynie na rozwój dzielnicy i umożliwi spędzanie czasu wolnego czy dokonanie fajnych zakupów - twierdzi Lech Jeziorny, koordynator projektu budowy „Siódemki”. - Ale też cała infrastruktura drogowa, która towarzyszy tej inwestycji, czyli budowa drogi łączącej ulicę Skrzydlatą z ulicą Akacjową i węzła „Lotnisko”, które z kolei umożliwi połączenie dzielnicy Zatorze z drogą S7, spowoduje, że jakość życia Zatorzan się polepszy, poprawi się możliwość komunikacyjna. Wiadomo, że za takimi procesami inwestycyjnymi idą inne, wzrasta wartość gruntu, mieszkań itd. Wierzymy, że większość mieszkańców będzie zadowolona. Chcemy, żeby tak było.
       Oprócz ogromnego centrum handlowego inwestor, Bridgehouse Developments, planuje także budowę węzła „Lotnisko” łączącego „Siódemkę” z drogą ekspresową nr 7 i dzielnicą Zatorze. Rozpoczęcie inwestycji przeciąga się od kilka lat właśnie ze względu na problemy z zaprojektowaniem dróg.
       - Oryginalnie połączenie drogowe do centrum handlowego miało prowadzić od drogi E77, ale w momencie kiedy status tej drogi został podniesiony do drogi szybkiego ruchu, niemożliwym było uzyskanie w tym miejscu bezpośredniego wjazdu i wyjazdu. Powstał więc pomysł budowy węzła „Lotnisko” - wyjaśnia Matthew Cartisser, przedstawiciel inwestora z Londynu. - Stanęło w końcu na tym, że węzeł będzie się rozwijał wzdłuż istniejącej kładki pomiędzy drogą S7 i będzie umożliwiał wjazd do centrum handlowego zarówno z północy, jak i z południa.
       Węzeł i jego techniczne rozwiązania zostały już zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministra Transportu. Droga łącząca ulice Akacjową, Skrzydlatą i Malborską będzie pewnego rodzaju obwodnicą Elbląga.
       - Węzeł będzie spełniał dwie funkcje, nowa droga będzie prowadziła do naszego centrum handlowego, stanowić będzie również bezpośrednie połączenie dla mieszkańców Zatorza. Ponadto połączy z miastem południową stronę drogi S7, która jest administrowana przez gminę Elbląg, co oznacza, że węzeł będzie służyć także mieszkańcom gminy. Jest również taki pomysł, aby z węzłem połączyć ulicę Akacjową i Skrzydlatą. A to, co jest z tego wszystkiego najlepsze, to fakt, że to my za wszystko zapłacimy - podkreśla Matthew Cartisser.
       Koszt inwestycji, budowa centrum handlowego, węzła i wspomnianych dróg, sięga 100 milionów euro.
       W rękach władz miasta leży jedynie dobudowanie fragmentu istniejącej drogi łączącej ulice Akacjową i Skrzydlatą. Wszelkie dodatkowe kwestie dotyczące połączenia węzła „Lotnisko” z miastem są na bieżąco konsultowane z urzędem.
       - Chcemy zachęcić ludzi spoza Elbląga, ludzi mieszkających nawet 45 km od miasta, do tego by korzystali z naszego centrum. Skalkulowaliśmy już, że swoim zasięgiem obejmiemy pół miliona potencjalnych klientów. Planujemy, że budowa drogi E22 do Kaliningradu, jak również dalsza rozbudowa drogi S7 spowoduje, że na skrzyżowaniu tych dróg powstanie coś w rodzaju epicentrum i transport, który będzie szedł z kierunków północ-południe będzie się kumulował właśnie w Elblągu - mówi Matthew Cartisser. - Liczymy także na to, że do tego centrum będą przyjeżdżali również i Rosjanie, ułatwieniem może być rozluźnienie warunków wizowych, które ma nastąpić pod koniec roku.
       Rzecz, która najbardziej interesowała mieszkańców Zatorza to termin rozpoczęcia inwestycji. Odpowiedzi nie uzyskali.
       - Czekamy na pozwolenie budowy węzła „Lotnisko”, który jest integralną częścią całej inwestycji. Bez tego węzła nie jesteśmy w stanie zacząć pracy. Wydanie tego pozwolenia nie leży w naszych rękach - tłumaczy Cartisser.
       - Gdy tylko dostaniemy to pozwolenie rozpoczniemy budowę. Zakładamy, że realizacja inwestycji potrwa ok. 20 miesięcy - dodaje Lech Jeziorny.
      

 


       Działkowcy, których ogródki znajdują się na terenie przeznaczonym pod inwestycję, domagali się podania konkretnej daty rozpoczęcia robót. Skarżyli się, że od kilku lat żyją w nieświadomości, bo do tej pory nikt nie poinformował ich, kiedy i kto konkretnie zostanie pozbawiony działek. Na spotkaniu ustalono, że wszystkie dokumenty od inwestora, projekty i prospekty będą do wglądu w stowarzyszeniu „Elbląskie Zatorze” z siedzibą przy ul. Skrzydlatej 1a. Przedstawiciele inwestora pojawią się także na najbliższym walnym zgromadzeniu zarządu ROD im. Żwirki i Wigury, które zaplanowano na 21 kwietnia. Wówczas rozwiane zostaną wszelkie niedopowiedzenia.
      

OK

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Skoro ''wezeł lotnisko'' to co z droga własnie do Aeroklubu?????
  • pierdu, pierdu. .. PORTO 55,AQUAPARK, RAPSODIA i. .. SIÓDEMKA. .. .kolejne bajanie a Elbląg umiera. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    EBlinger(2012-03-18)
  • A więc tak warto zauważyć, ze ta firma nie inwestuje za własne pieniążki tylko konsorcjum bankowego(tak więc stan gospodarki europy i ewentualne kryzysy maja na to wpływ) jednym słowem owa firma to zwykła deweleoperka! Proszę również zwrócić uwagę, ze prawdę mówiąc firma ta nie ma większego doświadczenia w budowaniu takiego centrum handlowego! Oczywiście nie wierzę, że znajdzie tam 1000 osób pracę! Nie wiadomo nic również o tym aby w tym centrum miały powstać stanowiska znanych firm handlowych ze znakiem jakości i marki! Jednym słowem jężeli w ogóle powstanie to będzie to mega duża "gidia kupców żuławskich" gdzie być może tylko część "boksów" znajdzie nabywcę, dzierżawcę itd! Jako żart przyjmuję, że dzięki tej inwestycji wrosną ceny nieruchomości na Zatorzu! Wątpię, ze by lepiej się zaczęło żyć ludziom po wybudowaniu centru i nowych dróg bo do już zatłoczonej dzielnicy z konwojem 5-6-7 "L" dojdą potencjalni klienci centrum, TIRy, busy i autobusy!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Tempus Fugit(2012-03-18)
  • znalezione w sieci www.youtube.com ciekawa sprawa
  • Cyfra "7" już raz była szczęśliwa więc może nie ma o co się martwić www.gazetakrakowska.pl
  • tiry wjadą i wyjadą węzłem "lotnisko", jeżeli na zatorzu ma być tłok i w centrum zatorza to winowajcą będzie tylko wiadukt na skrzydlata-grunwaldzka oklaskiwany na konsultacjach wariant nr 1 przez niby mieszkańców, moje zdanie jest takie:obwodnica południowa powinna być usytuowana: od. sopockiej, dojazdowej, "wiadukt" junaków, 12m pas który jest własnością skarbu państwa, do węzła lotnisko następnie droga przy c. h. siódemka, ul. akacjowa, druska i rondo "kaliningrad. daleko od budynków mieszkalnych, czyli przy drodze s7,s22.proszę nie wprowadzać społeczeństwo w błąd.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ZZZZzz(2012-03-18)
  • Co trzeba mieć pod czapka aby wciskać Zatorzanom, że wariant Dojazdowa-Fufców-Malborska to dobre rozwiązanie? Dla kogo dobre bo nie dla całego osiedla Zatorze!!! Przestań manipulować i kłamać tylko Lotnicza-Grunwaldzka wiadukt przy pozostawieniu szlabanów na Malborskiej i utrzymaniu zakazu ruchu powyżej 3,5 tony na odcinku Malborskiej od skrzyżowania z Łódzka do skrzyżowania ze Skrzydlatą!!!! Masz rację na konsultacjach społecznych mieszkańcy klaskali dla poparcia najlepszego możliwego wariantu ! Koniec i kropka!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mieszkanka zatorza(2012-03-18)
  • W katowicach jest www.silesiacitycenter.com.pl
  • "...Do tej pory NEPH zainwestował około 20 milionów euro (90 milionów złotych) w kluczowych lokalizacjach na terenie Polski ..." a w Elblągu chca zainwestować 100 milionów euro? Więcej w artykule z przed 3 lat www.yasni.de
  • a alfiki siedza i sluchaja glupot
  • kto nadaje takie kretyńskie tytuły wiadomości ?? Temat powinien informować o czym jest wątek !!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Rancho(2012-03-18)
  • Już, zabiedzeni narzekaja, te wasze kom i tak nic nie dadzą. Najfajniejsze jest to, że to są te same osóbki np. te, które miały na spotkaniu papierosa w ustach, i te które chciały zabłysnąć, legenda do skrzyżowań w jęz. angielskim im się niepodobała, a za chwilę zadają pytanie w jęz. angielskim. BRAWO, O CO IM CODZI, NIE MAM POJĘCIA ??? BRAK SŁÓW.
Reklama