UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • wilku na emeryturę idź, zostaw przyrodę w spokoju. wszyscy sie uparli na przekop, cały popis - bezmyślnie, bo to nic Elblągowi nie da. Co będziecie kupować z tych towarów co to niby tu będą płynąć? to biedne miasto, wystarczy tego co w sklepach. Żadnego ekonomicznego argumentu nie ma, same przeciwne, głównie dla przyrody. ale co tam elblongom przyroda. .. bezmózgi zwyczajne
  • Jak nic nie da, da dużo i nie opowiadaj głupot, przekop nie zdziała cudów ale na pewno da impuls do rozwoju lokalnej gospodarki i turystyki. Przede wszystkim przekop skróci drogę do morza z Elbląga o ok 100 km. Nie będziemy zdani na łaskę Rosji, która juz wielokrotnie blokowała ruch statków po Zalewie i port w Elblągu, dodatkowo pobierają opłaty za odprawy i wizy, niepewność ruchu statków zniechęca potencjalnych inwestorów. Natomiast nad Rzeką Elbląg znajdują się liczne zakłady ciężkiego przemysłu metalowego-General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert, Eltech, W porcie jest utwardzony plac, obrotnica dla statków o długości 120m, elewator zbożowy, Mariny dla jachtow, nabrzeża pasażerskie można z Elbląga przez jezioro Druzno i Kanał Elbląski dopłynąć do Ostródy i Iławy a także do Wisły przez Szkarpawę. Nad Rzeką Elbląg są też firmy zajmujące się przeladunkiem węgla i sprowadząjace torf do Pasłęka, także jest co wozić, a po przekopie znajdą się nowi inwestorzy w okolicy. Kiedyś Elbląg był portem morskim, gdzie produkowano niszczyciele, torpedowce, promy kolejowe i inne jednostki jak małe okręty podwodne ,,seehund'' wyprodukowano tutaj też ponad 5 tys. parowozow, a elbląska stocznia była siedzibą koncernu Schichau- Werke, który był także właścicielem Stoczni Gdańskiej i Piławskiej. Wtedy się opłacało produkować to i w przyszłości przemysł może się rozwijać na tych terenach oczywiście w innej skali i formie. Tor wodny na rzece jest, był i musi być pogłębiany ze względu na zagrożenie powodzią. Będzie też zbudowany most w Nowakowie, dodatkowo PKP Cargo zapowiedziało rozbudowę terminalu przeładunkowego w Braniewe, skąd też będzie można wozić i przywozić różnorodne towary. Będzie też zbudowany nowy statek hydrograficzny do znakowania toru wodnego i sztuczna wyspa jako oaza dla ptaków i atrakcja turystyczna.
  • A może groch chcesz, żeby dalej Elbląg był biedny i nic się tu nie działo. Przekop ożywi ruch turystów, zwiększy się zatrudnienie jak chocby w odprawach fitosanitarnych, na statku hydrograficznym. Przy przeładunkach w Porcie. Nie będzie już ryzyka blokady Zalewu przez Rosję jak ostatnio to miało miejsce przez 3 lata, własnie jak port zaczął się rozwijać, wozić coraz więcej pasażerów i przeładowywać kilkaset tysięcy ton rocznie. To wtedy wprowadzili blokadę, żeby firmy tu działające w porcie i operator upadli, bo Rosji nie jest na rękę rozwinięty Elbląg.
  • Jak nie otwiera i to dużonie opowiadaj głupot, przekop nie zdziała cudów ale na pewno da impuls do rozwoju lokalnej gospodarki i turystyki. Przede wszystkim przekop skróci drogę do morza z Elbląga o ok 100 km. Nie będziemy zdani na łaskę Rosji, która juz wielokrotnie blokowała ruch statków po Zalewie i port w Elblągu, dodatkowo pobierają opłaty za odprawy i wizy, niepewność ruchu statków zniechęca potencjalnych inwestorów. Natomiast nad Rzeką Elbląg znajdują się liczne zakłady ciężkiego przemysłu metalowego-General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert, Eltech, W porcie jest utwardzony plac, obrotnica dla statków o długości 120m, elewator zbożowy, Mariny dla jachtow, nabrzeża pasażerskie można z Elbląga przez jezioro Druzno i Kanał Elbląski dopłynąć do Ostródy i Iławy a także do Wisły przez Szkarpawę. Nad Rzeką Elbląg są też firmy zajmujące się przeladunkiem węgla i sprowadząjace torf do Pasłęka, także jest co wozić, a po przekopie znajdą się nowi inwestorzy w okolicy. Kiedyś Elbląg był portem morskim, gdzie produkowano niszczyciele, torpedowce, promy kolejowe i inne jednostki jak małe okręty podwodne ,,seehund'' wyprodukowano tutaj też ponad 5 tys. parowozow, a elbląska stocznia była siedzibą koncernu Schichau- Werke, który był także właścicielem Stoczni Gdańskiej i Piławskiej. Wtedy się opłacało produkować to i w przyszłości przemysł może się rozwijać na tych terenach oczywiście w innej skali i formie. Tor wodny na rzece jest, był i musi być pogłębiany ze względu na zagrożenie powodzią. Będzie też zbudowany most w Nowakowie, dodatkowo PKP Cargo zapowiedziało rozbudowę terminalu przeładunkowego w Braniewe, skąd też będzie można wozić i przywozić różnorodne towary. Będzie też zbudowany nowy statek hydrograficzny do znakowania toru wodnego i sztuczna wyspa jako oaza dla ptaków i atrakcja turystyczna.
  • Dobre Genek ,popieram !!! Garbusiarz cyklista
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    2
    Zbyszek 1(2019-01-09)
  • Nie wiem czy warto czy nie warto kopać. Wszystkie opinie są tak upolitycznione, że aż niewiarygodne. Może warto, może nie. Zobaczymy jak wykopią. Jednego jestem pewny. Będzie się działo. Już widzę protesty zielonych przywiązanych do drzew albo czegoś innego. Poszukiwacze bursztynu też będą czuwać całodobowo i szukać. Ochrona inwestycji może mieć sporo roboty. Dużo różnych rzeczy się wydarzy jeżeli naprawdę zaczną kopać. Podoba mi się budowa tej wyspy lęgowej. Ptaki po konsultacjach wyraziły zgodę. Czerwony
  • @Gienek - Skoro z przekopu płynie tak dużo korzyści dla firm, ulokowanych w Elblągu, czemu General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert, Eltech — czemu oni nie zainwestowali w ten przekop? Przykładowo, kupcy żuławscy w swoim czasie znaleźli możliwości do przekopania sztucznego ujścia Wisły między Świbnem a Mikoszewem. A tu o przekop zabiegają tylko politycy. I to przed wyborami.
  • Temu, że wtedy był inny system gospodarczy i inwestycje robiono tanim kosztem, ludzie kopali szpadlami wozili urobek wołami i końmi, ew maszynami parowymi, byli robotnicy przymusowi np po wojnie francusko- pruskiej, pracownicy z kolonii czyli praktycznie niewolnicy lub też więźniowie polityczni. Dzisiaj takich kupców nie byłoby stać nawet na opłacenie projektów wykonania inwestycji, nie mówiąc o inwestycjach gdzie dzisiaj na wszytko trzeba mieć papiery, uprawnienia na koparki, na przewóz materiałów sypkich, badania oddziaływania na środowisko, na migracje ptaków ochronę środowiska, specjalne ustawy przez sejm, senat i prezydenta przepychane, kiedyś Kanclerz czy Cesarz wydał dekret i od razu następowała budowa czy rada miasta. A dzisiaj, żeby nawet palić w piecu w jakiejś firmie to musisz mieć uprawnienia i za nie zapłacić. A Firmy się nie dokładają, bo we współczesnej ekonomii to naturalne: minimalizacja nakładu i maksymalizacja zysku. Rząd robi za pieniądze z budżetu to firmy nie muszą i nie chcą się dokładać, każdy prywatny przedsiębiorca kalkuluje i chce jak najwięcej zarobić i jak najmniej wydać.
  • czy prawdą jest że pisowiec, to jednozwojowiec?
  • Dodatkowo Groch pomysl jak zwiększy się ruch na wodzie, bo będą mogły tu przypływać jednostki z innych krajów, a nie tylko z Polski i Rosji, jak było dotychczas, to może odżyje Stare Miasto, restauratorzy i sklepy z pamiątkami zarobią więcej, może w końcu ruszy reaktywacja nadzalewowej linii kolejowej. Jak firmy więcej zarobią, to i więcej ludzi zatrudnią, którzy też będą mieli pensje i będą wydawać pieniądze, miasto się wzbogaci. A nie tak jak teraz tam jest: pełno szyldów: ,, sprzedam, wynajmę''.
  • Brawo Gienek,jesteś bardzo zainteresowany elbląską infrastruktyrą portową,dziękuję bardzo za rzeczowe rozwinięcie tematu i zamknięcie buziek złotoustym.
  • @Gienek - Lepiej nie mogłeś tego opisać, brawo !
Reklama