UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Gienek,masz rację,przecież mierzeja została przekopana ponad 100 lat temu,przez Niemców-pomiędzy Świbnem a Mikoszewem.Pewien przyrodnik z Gdańska wybadał,jaki to miało wpływ na naturę-wiewiórki z Wyspy Sobieszewskiej mają ciemniejsze futerka,niż te od strony Mikoszewa i Jantaru.Sam Przekop Wisły spowodował to,że Żuławy Wiślane jak i część Gdańska,nie były już porą wiosenną,zalewane przez królową polskich rzek.Czasami ingerencja człowieka w naturę,tylko mądra,przynosi pozytywne skutki.
  • Praktycznie kiedyś główne ramię Wisły-Nogat,jest obecnie jeziorem rynnowym,jest odcięta od Wisły śluzą w Białej Górze,podobnie Szkarpawa-śluza Gdańska Głowa.Obydwie te odnogi Wisły nie mają nurtu,przez co nie ma cyrkulacji wody w Zalewie Wiślanym.Jedyną rzeką po polskiej stronie z nurtem,to przybrzeżna Pasłęka.
  • Jestem za ale przeciw?
  • @Kopacz - Już po pierwszej cofce spowodowanej północno-wszchodnim wiatrem po pogłębieniu toru wodnego na Zalewie Wiślanym będzie trzeba rozliczyć szkodników za spowodowanie powodzi na Żuławach na skalę porównywalną jedynie z działaniami Wermachtu pod koniec II WŚ. Przy takim sztormie z jakim mieliśmy do czynienia na przełomie grudnia i stycznia będzie się nam powodziło aż po Malbork i Pasłęk. Pomijając fakt, ze inwestycja jest w stylu "odwróćmy bieg Jenisieju, albo Obu " to trzeba sobie jasno powiedzieć, że przy takiej skali zaangażowanych środków to najgorsza możliwa inwestycja w regionie. Dewastacja środowiska na iście epicką skalę po to żeby żaglówki mogły wypływać na Zatokę Gdańską. .. Żaglówek też nie będzie zbyt wiele, bo te, którym wolno pływać po akwenach morskich nie bardzo dadzą radę pływać po Zalewie. .. Te, które radzą sobie na Zalewie zazwyczaj nie koniecznie nadają się na akweny morskie. Mo i dodajmy jeszcze jedno, Elbląg żaglówkami i żeglarstwem nie stoi. Nie żeby chętnych nie było. .. chętni są, ale to w Polsce droga zabawa. .. A port elbląski. .. ? ! Czy właśnie nie bankrutuje jego obecny operator. .. ? Pewnie przeładunki go zajechały na amen w pacierzu. .. Nie ma mostu w Nowakowie. .. tak realnie to nie ma nic oprócz wyjątkowo niebezpiecznej i głupiej idei kaczego / wilczego dołu, który pochłonie miliardy i przyniesie regionowi klęskę powodzi.
  • @Gienek - Proszę bardzo. Recepta na rozwój. Ogłaszać się, gdzie się da. Spotykać z potencjalnymi inwestorami. Jak trzeba, to nadwyrężyć wątrobę. Jechać na "wycieczki" do partnerów mających pieniądze na inwestycje. Nie bać się hejtu elbląskiego. Porozmawiać przy obiedzie i kieliszku z gospodarzami miast, które się rozwijają. NAJWAŻNIEJSZE traktować wszystkie firmy istniejące w Elblągu i płacące tu podatki jako elbląskie. A nie tylko te, gdzie obsadzamy dyrektorów i sprzątaczki. Firmy tutejsze nie mogą być wrogami władz miasta.
Reklama