UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Chyba tylko naiwni moga myśleć, że elbląski port stanie się równorzędnym partnerem dla portów gdańskiego i gdyńskiego. Przecież nie o to chodzi i nie taki jest w pełni cel planowanego zamierzenia inwestycyjnego! Elbląg nie ma tak dogodnego położenia jak wspomniane porty, ale nie znaczy to, że nie może okazać się, że inwestycja się nie powiedzie. Zamiast krytykować i grzebać z góry plany, warto wrzucić w to więcej optymizmu i cieszyć się, że Elbląg ma szansę powrócić do swych morskich tradycji. Przecież nikt nie mówi, że wielkie kontenerowce, tankowce i drobnicowce, będą wpływały do Elbląga, bo niby jak? Ale barki morskie i inne niskozanurzeniowe statki + żagluga turystyczna zorganizowana i indywidualna, dlaczego nie! Przecież port ma być UNIWERSALNYM portem morskim. Oznacza to, że nie tylko przewozy towarów, ale także ludzi. Co do przekopywania mierzei już się wypowiadałem niejednokrotnie i nie chcę się powtarzać. Po prostu trzeba działać i tyle! Pozdrawiam wszystkich za, ale także sceptyków, których jak wiemy, w Polsce wbród
  • Co to za port morski, który obsługuje tylko barki morskie i jednostki niskozanurzeniowe? Żegluga turystyczna jest i teraz no i co? Na wodolotach się pływa żeby kupić tanio wódkę, statkami zasuwają tylko bogaci Niemcy w sezonie, kanał elbląsko ostródzki swieci pustkami. Jak do portu morskiego nie może wpłynąć statek pływający po Bałtyku to co to za port morski? Port morski to na pzrykład Szczecin. Jeśli port w Elblągu nie będzie taki jak w Szczecinie to nie będzie żaden port tylko jakaś przystań śródlądowa. Matka, weź ty się lepiej do pieczenia ciasta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    nie i koniec(2004-08-25)
  • ..."nie i koniec" ciekawe to, co piszesz, na tyle, że...jasne lepiej być sceptykiem, tak wygodniej. Powiesz realistą, a ja na to realia się zmieniają. Jasne najlepiej patrzeć na inne porty i stwierdzić, po kiego grzyba port u nas. Elbląg zasługuje na swoje 10 minut i widzę ku temu szansę. Ja z kolei oglądając stare elbląskie fotki wierzę, że ożywienie zalewu i portu elbląskiego jest możliwe. Sam podpis Twój nasuwa odpowienie konotacje, więc na tym kończę.
  • Już chyba podpisano umowę na rozbudowę portu morskiego w Elblagu terez należy połączyć Elbląg z morzem, może zamiast przekopu z kładką mostem zwodzonym, wysadzić Mierzeję za Piaskami na wschód i będzie szerokie okno na świat, ścieki z Królewca wypłyną do Bałtyku zanieczyszczą plaże na morzem i czekać może jakiś statek może nawet morski zawinie do portu morskiego ciekawe czy będzie wpływał na wstecznym czy wypływal na wstecznym bo nie wiem jak zrobi obrót rzece
  • Zostalem skarcony za to, ze sluza na naszym wirtualnym kanale nie pomoze! Musze stwierdzic ze znam sie troche na naczyniach polaczonych i na cofce, jest mianowicie tak: wiatr z pewnego kierunku (nie pamietam dokladnie czy z zachodniego czy polnocno zachodniego) podnosi poziom wody w baltyku i to tak sie sklada, ze z tego co wiem najbardziej w rejonie cisniny pilawskiej, woda jak to woda wdziera sie do zalewu podnoszac poziom i powoduje powstanie cofki (jest tu znowu bardzo wazny wiatr, ktory musi wiac w odpowiednim kierunku) tak, ze poziom wody podnosi sie nawet w elblagu, jednak w miejscu powstania naszego kanalu, poziom wody w zalewie jest wtedy duzo wyzszy niz w morzu stad otwarta sluza wypuscila by wode! Moze sie pojawic sytuacja: 1 poziom wody w baltyku jest wiekszy- wtedy zamykamy sluze. 2. cofka na zalewie + poziom wody w baltyku po drugiej stronie sluzy wysoki- woda w baltyku musi szybciej opasc niz w zalewie- wtedy otwieramy sluze i mozemy szybko zmiejszyc poziom w zalewie co jest bardzo wazne ze wzgledu na przemakanie walow. Mam nadzieje, ze mimo to iz sie spieszylem udalo mi sie wyjasnic zalety sluzy. W razie pojawienia sie bledow w mojej wypowiedzi musze sie usprawiedliwic ze dawno juz sie tym zagadnieniem nie zajmowalem i jesli popelnilem jakas karygodny grzech w rozumowaniu prosze mi go wskazac, a jesli krytyka bedzie uzasadniona uderze sie w piersi i przyznam racje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Inżynier(2004-08-26)
  • Kopanie kanalu za Piaskami jest niestety nie ekonomiczne ze wzgledu na koniecznosc ciaglego poglebiania kanalu wodnego na zalewie wislanym, po co oczyszczac kilka razy dluzszy odcinek, jak mozna kanal wykopac blizej elblaga i dzieki temu oszczedzic pieniadze (w skali wielu lat jest to oszczednosc wielu milionow)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Inżynier(2004-08-26)
  • porty gdanska i gdyni pracuja na 20 do 25% wydajnosci to po co jeszcze jeden martwy port . a co w porcie polnocnym? a co bedziemy eksportowac i importowac ? w wielkim zamysle podlubcie w nosie
  • chciałbym zwrócić uwage na rzecz chyba błachą skoro umykająca w dyskusji. A mianowicie po co rzeczone statki miały by wpływac do portu w Elblągu. Jakie towary łatwiej, czy taniej jest transportować z Elbląga niż z Gdańska. Jaki przemysł elblaski potrzebuje sprowadzać czy wysyłąc swoje towary drogą morską. Po udzieleniu odpowiedzi na powyżższe pytania dojdziemy do wniosku, że port w Elblągu ma szanse zaistnieć jako port turystyczny, a nie przeładunkowy. Czy przewidywany ruch turystyczny sklania do budowania przekopu, myslę ze jako samodzielny pomysł nie. Byc może jako część szerszej strategii mającej podnieść atarakcyjność terenów nadzalewowych (nie tylko Elbląga) pomysł ma uzasadnienie. Pozostaje jeszcze czy skórka opłaca sie za wyprawkę, czyli jakie beda koszty (spłata kredytów, utrzymania kanału)
  • Dla 99,9% Polakow, istnienie czy nieistnienie przekopu przez mierzeje, to problem bardziej abstrakcyjny niz obrazy Picassa. Dla wiekszosci mieszkancow Elblaga, tez nie ma to wiekszego znaczenia. Natomiast bardzo wyraznie negatywne jest to dla Rosjan i pewnie glosno nie mowia o istocie problemu jaki mieli by po przekopaniu mierzei. Nie musza sie nawet specjalnie martwic, bo maja zagorzalych obroncow swoich interesow w samym Elblagu. Wystarczy przejrzec zamieszczone opinie, porownac sile argumentacji i zaraz widac spoleczny dorazny zespol, do obrony interesow Rosji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Ruler of Blaircourt(2004-08-26)
  • Spiskowa teoria dziejów? A jakiż to problem mieliby Rosjanie po wykopaniu przez nas kanału przez mierzeję? Raczej pozbyliby się problemu z udzielaniem pozwoleń statkom i jachtom, które chciałyby przepływać przez obecną cieśninę koło Piławy. Piława była i jest nadal portem wojennym, tak jak była takim portem za czasów niemieckich. Zapewne długo jeszcze nim pozostanie, czy nam się to podoba, czy nie. Przepływanie koło portów wojennych nie podoba się żadnemu państwu, naszego nie wyłączając. Ucieszą się raczej na myśl, że damy im spokój i będziemy chcieli pływać inną drogą.
  • Nie tylko do turystyki potrzebny jest port w elblagu. Wiele firm z Elblaga wysyla droga morska duze i ciezkie towary np: Maag Gear Zamech swoje przekladnie, Alstom (Siemens) - turbiny, co jakis czas widze barke z weglem, ale wszyscy dobrze znamy sprawe Haleksu io nie jest tak jak kiedys. Jesli w Elblagu ma byc prawdziwy port to trzeba walczyc z korupcja panujaca niepodzielnie posrod decydentow naszego miasta! Oplaci sie sprowadzac towary droga morska jesli nie bedzie pobierany haracz kolo "Zielonej Latarni" (na wysokosci Kamionka Wielkiego) za pilotaz - pewnym zarzadzeniem szlak wodny w tym miejscu jest podobno za plytki i pilot musi przeprowadzac kazda barke (chyba za to bierze 500 dolarow). Jest to ciekawe bo pomiary glebokosci wody jednoznacznie wskazuja, ze glebokosc jest wystarczajaca i pilot nie jest potrzebny. Jesli ktos mi powie, ze to zarzadzenie powstalo bo poziom wody w zalewie ulega duzym wahaniom to zapewniam, ze nawet przy najnizszym stanie wod i tak jest wystarczajaco duzo wody pod kilem. Pozdrawiam panow na wysokich stolkach - naszych wspolczesnych Janosikow, ktorzy rabuja biednych i daja bogatym ( czyli sobie) Tak trzymac!!! A w niedlugim czasie wybudujemy Druga Polske Ludowa!!! Hihi "Dzielo Lenina nie zwyciezone!!!"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Inżynier(2004-08-27)
  • czego i ile przeładowuje port w Elblągu można dowiedzieć się ze strony www.port.elblag.pl/m2.htm. Śniącym o potędze proponuje obudzić sie i zmierzyć z realiami.
Reklama