Wtorek 25-09-2018, imieniny Władysława, Aurelii
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Trzecia interpelacja Gorczycy

Elbląg, Trzecia interpelacja Gorczycy Poseł PO Stanisław Gorczyca.

Wystąpiłem z trzecią interpelacją do Ministra Sprawiedliwości w sprawie ponownego zaniechania przez Prokuraturę Rejonową w Malborku działań dotyczących niezgodnej z prawem budowy mostu zwodzonego na rzece Szkarpawie - informuje Stanisław Gorczyca, poseł na Sejm RP. - Nie można przejść nad tą sprawą do porządku dziennego.

- Tym razem wnioskuję do ministra o przeniesienie tej sprawy do prokuratury poza województwo pomorskie - podkreśla poseł. - Trzeba to w końcu raz na zawsze wyjaśnić, w interesie miasta Elbląga i naszego województwa. Liczyłem, że wobec oczywistego ograniczenia walorów żeglugowych, instytucje odpowiedzialne za tę inwestycję podejmą działania, których efektem będzie przywrócenie rzece parametrów sprzed budowy mostu. Stało się inaczej. Nikt nie chce wziąć odpowiedzialności za popełnione błędy. Inwestorzy mostu nie uwzględnili przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z 7 maja 2002 r. w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych. Wyjaśnię, że ten przepis w & 7.1 nakłada na inwestora obowiązek uwzględnienia przy budowie mostu „wielkości odpowiadających co najmniej maksymalnym wartościom parametrów klasyfikacyjnych i warunków eksploatacyjnych, przewidzianych dla klasy bezpośrednio wyższej”. Ponieważ rzeka Szkarpawa posiada II klasę, most winien odpowiadać wymogom stawianym rzece III klasy. Tego warunku nie spełniono - zaznacza poseł.
     Niespełniający wymogów prawa most na Szkarpawie zbudowano za 5 mln euro. Obecnie blokuje on dostęp do portu morskiego w Elblągu, rozbudowanego kosztem 6 mln euro. Obie inwestycje finansowo wsparła Unia Europejska. Nie da ona już z pewnością pieniędzy na taką korektę koryta Szkarpawy w rejonie mostu, aby mogły pod nim przepływać swobodnie jednostki (np. zestawy barek) o długości 132 m. Armatorzy, przedstawiciele firm i instytucji żeglugowych, korzystający z tej drogi wodnej, negatywnie opiniują mostową inwestycję, podkreślając niemożliwość przepływu takich jednostek z towarem i niebezpieczeństwo żeglugi w tym rejonie.
     Rozpoczął się kolejny etap walki o wskazanie winnego za niezgodne z prawem zbudowanie mostu. Niezbędna korekta koryta rzeki będzie kosztowała kilka milionów złotych. Jeśli błąd nie zostanie udowodniony, nie będzie płatnika za prace dostosowujące rzekę do obowiązującej normy.
     
     

Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Unia dala kase Elblagowi na port 6 mln. Rownoczesnie dala na most blokujacy ten port za 5mln. Niezle jaja, Polak potrafi zakrecic, nawet tych w Brukseli. No za takie inwestycje, jak UE sie dowie co my tu z pieniedzmi robimy, kasy juz na nic nie da.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    fuzzy_logic(2006-09-19)
  • kto przygotował i zaakceptował projekt? winni są!!! myśleli, że to koniec i sprawa zostanie umorzona. Niedoczekanie wasze!!! Nawet jesli ten posel zrezygnuje z walki, to jest jeszcze kilka osob, które cos wiedza na ten temat i na pewno go tak nie zostawia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zastraszony Kazio(2006-09-20)
  • Pretensje mozna miec tylko do wladz Elblaga. Nie dbaja o wlasne interesy. Przeciez Gdansk nie bedzie robil dobrze Elblagowi. ;]
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Chuck Norris(2006-09-20)
  • A więc Zacni Elblążanie - sprawa mostu w Drewnicy (Schönbaum) pokazuje ewidentnie stosunek władz m. Gdańska do naszych aspiracji morskich, portowych itd. itp. A więc Zacni Elblążanie - pomyślcie sobie, że dzisiaj Mierzeja Wiślana (Frische Nehrung) należy w całości do województwa z siedzibą w Gdańsku i dajcie sobie spokój z tym przkopem w okolicy Kątów Rybackich (Bodenwinkel). Pogadajmy jednak z tymi alkoholikami ze Wschodu odnośnie przejścia przez Głębię Piławską (Neu Tief) - to się chyba bardzie opłaci, a na pieniądze z EU czeka wiele innych inwestycji w okolicy Elbląga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Chudy Marchołt.(2006-09-20)
  • Hesus ... oby nam siępan Stanisław w walce nie zatrzymał ... pełne poparcie ... a ty Marchołcie co tak z niemca zaciągasz ? brakuje ci czegoś to na konia i wio na zachód ... no chyba że masz jakieś kompleksy lub nie spełnione ambicje i przechwalasz sięznajomoscią niemieckich nazw naszych terenów ? hę? ... przerost formy nad treścią ...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Hesus(2006-09-22)
  • Nie wierze, by pan posel nie wiedzial, kto jest winien. W przypadku tej inwestycji lancuch uczestnikow, w tym i opiniodawcow, jest bardzo krotki. Poza tym zawsze mozna zapytac tych, ktorzy na co dzien tkwia w srodowisku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    red(2006-09-23)
  • Wszyscy, będący w temacie, wiedzą kto opiniował, podpisał. Tyle, że bez sądowego orzeczenia w garści każdy się boi "ich" ruszyć. Tchórze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    killer(2006-09-25)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Fototapeta lateksowa 150x260 cm - Paryż
Fototapety ze zwierzętami
Fototapety z Paryżem
Fototapety z dmuchawcami