UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Długość komory ma mieć 200 m długości a szerokość 25 m.
  • Komora śluzy ma mieć 6,5 metra głębokości 200 m długości i 25 m szerokości a to znaczy, że będą mogły do Elbląga wpływać statki dużo dłuższe jak 100 m, nawet o dł 150-180. m tylko potrzebna jest właśnie długa obrotnica, bo 100 metrowe statki to nawet teraz mogą zawracać w Elblągu koło przystani wodnej.
  • do ploterka-pamięć masz Ty albo Twoja babcia bardzo krótką, bo wiem że opłaty za radio i rtv były przed rządami po
  • Czytam i nie wierzę,kto to pisze .... Człowieku statek o długości 180 m pod balastem ma zanurzenie min 7 m. Jeśli służą ma być do głębokości 5 m to jak te statki mają frunąć? Ręce opadają kto tym rzadI
  • A dokładnie w miejscu Kapitanatu Portu przy moście. Więźniowie zajmowali sie m.in. umacnianiem nabrzeży.
  • Dla przewozu turbiny to wystarczy MV Tanais który pływa z zanurzeniem 1,8 m bo na tyle pozwala obecny tor wodny a jego ładowność poniżej 500 ton wykorzystywana jest w 60 % inaczej grabił by dno. Rozmiary obrotnicy są ok. gdyż klasyczny General Cargo [do 4500 t ] ma długość około 90 m szerokość 13 m i zanurzenie po załadunku około 6 m. Elbląg ma być portem morskim a nie rzecznym dlatego problem nie w długości i szerokości tylko w zanurzeniu. Tor wodny winien być wybudowany dla jednostek o zanurzeniu minimum 6 m a nie 4 m i to jest jedyny problem.
  • No zawsze im głębiej, tym lepiej niemniej jednak przy zanurzeniu 4 m będzie można przewozić 2500-3500 ton, to dla Elbląga na początek wystarczy. Jak będzie się ruch rozwijał to można pogłębić do głębokości komory śluzy czyli 6,5 metra.
  • A koło Nowakowa będą pływały częściowo po trawie, bo tam jest wąsko.
Reklama