Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 19-02-2018, imieniny Konrada, Arnolda
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Studniówki

Wiadomości

Na osiedlu

Społeczeństwo

Gospodarka

Sport

Kultura

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Udało się dotrwać do końca

 
Elbląg, Udało się dotrwać do końca W przecięciu wstęgi prezydentowi pomagały dzieci z Niepublicznego Przedszkola Katolickiego im. bł. Franciszki Siedliskiej (fot. AD)
Rek

Trzech prezydentów, prawie trzy lata prac budowlanych i wiele niedogodności, ale wreszcie jest – zmodernizowane nabrzeże przy Bulwarze Zygmunta Augusta zostało dziś (25 lipca) oficjalnie otwarte. Zobacz zdjęcia.

Dwie zwodzone kładki, zmodernizowane nabrzeże od strony Bulwaru Zygmunta Augusta o długości ok. 215 m, przystosowane do cumowania jednostek o różnej wielkości – właśnie dziś (25 lipca) oficjalnie dobiegła końca inwestycja, której pełna nazwa brzmi „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Portu Morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta)”. Jej wartość zamyka się w kwocie ok. 35 mln zł, z czego ok. 30 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
     - W ramach tej inwestycji zrealizowaliśmy przebudowę kładki w ciągu ulicy Studziennej i Orlej, obecnie jest to most zwodzony z możliwością przejazdu dla pojazdów uprzywilejowanych, dla ruchu pieszego i rowerowego. Natomiast na Moście Górnym czyli tym, na którym się znajdujemy, zaplanowano wyłącznie ruch pieszy. To właśnie tutaj znajduje się „serce” automatyki i hydrauliki – opowiadała Elżbieta Gieda z Departamentu Inwestycji Urzędu Miejskiego. – Przewiduje się, że z infrastruktury nabrzeża korzystać mogą nawet ponad 80-metrowe jednostki, a także 25-metrowe, a w znacznej części przy nabrzeżu niskim jeszcze mniejsze jednostki.
     Najtrudniejsze w inwestycji były początki prac.
     - Kiedy rozpoczęliśmy prace zlokalizowaliśmy stare, niemieckie fundamenty, stary most miał węższy szlak wędrowny, natomiast tutaj zaprojektowany był szerszy szlak wędrowny, nie mogliśmy wykorzystać tych starych fundamentów. Wtedy wyglądało to tak, że na budowie nic się nie dzieje, a pod wodą działo się dużo – mówił Tadeusz Brzeziński, inżynier kontraktu.- Biuro projektów nie dysponowało dokładną dokumentacją projektową, a jedynie starymi zdjęciami, a tam wymiarów nie było. Wszyscy wiedzieli, że będą stare fundamenty, ale nikt nie wiedział dokładnie gdzie.
     Inwestycja ta to również prawie trzy lata niedogodności dla mieszkańców miasta.
     - Wielokrotnie docierały do mnie sygnały od elblążan, że prace trwają za długo, a utrudnienia z nimi związane dokuczają każdego dnia. Trwało to prawie trzy lata, ale dziś udało się zakończyć prace i zniwelować chociaż jedną z niedogodności, jakie doskwierają mieszkańcom w ogromie prowadzonych inwestycji. Rozciąga się przed nami miejsce reprezentacyjne, które może stać się wizytówką miasta – mówił prezydent Jerzy Wilk. - Do tej pory w obrębie Bulwaru Zygmunta Augusta oraz Wyspy Spichrzów jachty cumowały w miejscach pozbawionych infrastruktury technicznej i sanitarnej. W połączeniu z niedawno otwartą mariną oraz realizacją projektu Pętla Żuławska Elbląg systematycznie powraca do swoich portowych korzeni i tradycji. Pamiętając o tym, jeszcze mocniej musimy działać na rzecz przekopu Mierzei Wiślanej.
     Chociaż prace trwały niemal trzy lata to inwestycja ta tak naprawdę rozpoczęła się w 2007 r., jeszcze za kadencji prezydenta Słoniny.
     - W 2007 roku rozpoczęto planowanie tej inwestycji, w 2008 r. podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej, w 2009 r. wyłoniono inżyniera kontraktu, a dokładnie 13 września 2010 r. rozpoczęto roboty budowlane, prowadzono je aż do czerwca tego roku. 15 lipca uzyskaliśmy ostatnie pozwolenie na użytkowanie – mówiła Elżbieta Gieda o  inwestycji. – Mimo trudów i problemów technicznych udało nam się dotrwać do końca i przekazać bardzo cierpliwemu społeczeństwu mosty, które będą służyć przez wiele lat.
     Na dzisiejsze otwarcie zaproszono przedstawicieli wszystkich klubów w Radzie Miejskiej. Był więc Antoni Czyżyk (PO), Sławomir Malinowski (KWW Witolda Wróblewskiego), Henryk Horbaczewski (SLD) oraz świeżo zaprzysiężony Jan Redzimski z ramienia PiS.
     - Aby podkreślić, że to działanie wspólne na uroczystość zaprosiłem wszystkich przedstawicieli klubów radnych podczas dzisiejszej sesji Rady Miasta – dodał Jerzy Wilk. –Nie przypisuję sobie tych sukcesów, stąd obecność tych radnych.
     
     
     

mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama