Czwartek 16-08-2018, imieniny Stefana, Rocha
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Pesa i eNka czekają na odjazd z Saperów Pesa i eNka czekają na odjazd z Saperów

Udało się dotrwać do końca

 
Elbląg, Udało się dotrwać do końca W przecięciu wstęgi prezydentowi pomagały dzieci z Niepublicznego Przedszkola Katolickiego im. bł. Franciszki Siedliskiej (fot. AD)
Rek

Trzech prezydentów, prawie trzy lata prac budowlanych i wiele niedogodności, ale wreszcie jest – zmodernizowane nabrzeże przy Bulwarze Zygmunta Augusta zostało dziś (25 lipca) oficjalnie otwarte. Zobacz zdjęcia.

Dwie zwodzone kładki, zmodernizowane nabrzeże od strony Bulwaru Zygmunta Augusta o długości ok. 215 m, przystosowane do cumowania jednostek o różnej wielkości – właśnie dziś (25 lipca) oficjalnie dobiegła końca inwestycja, której pełna nazwa brzmi „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Portu Morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta)”. Jej wartość zamyka się w kwocie ok. 35 mln zł, z czego ok. 30 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
     - W ramach tej inwestycji zrealizowaliśmy przebudowę kładki w ciągu ulicy Studziennej i Orlej, obecnie jest to most zwodzony z możliwością przejazdu dla pojazdów uprzywilejowanych, dla ruchu pieszego i rowerowego. Natomiast na Moście Górnym czyli tym, na którym się znajdujemy, zaplanowano wyłącznie ruch pieszy. To właśnie tutaj znajduje się „serce” automatyki i hydrauliki – opowiadała Elżbieta Gieda z Departamentu Inwestycji Urzędu Miejskiego. – Przewiduje się, że z infrastruktury nabrzeża korzystać mogą nawet ponad 80-metrowe jednostki, a także 25-metrowe, a w znacznej części przy nabrzeżu niskim jeszcze mniejsze jednostki.
     Najtrudniejsze w inwestycji były początki prac.
     - Kiedy rozpoczęliśmy prace zlokalizowaliśmy stare, niemieckie fundamenty, stary most miał węższy szlak wędrowny, natomiast tutaj zaprojektowany był szerszy szlak wędrowny, nie mogliśmy wykorzystać tych starych fundamentów. Wtedy wyglądało to tak, że na budowie nic się nie dzieje, a pod wodą działo się dużo – mówił Tadeusz Brzeziński, inżynier kontraktu.- Biuro projektów nie dysponowało dokładną dokumentacją projektową, a jedynie starymi zdjęciami, a tam wymiarów nie było. Wszyscy wiedzieli, że będą stare fundamenty, ale nikt nie wiedział dokładnie gdzie.
     Inwestycja ta to również prawie trzy lata niedogodności dla mieszkańców miasta.
     - Wielokrotnie docierały do mnie sygnały od elblążan, że prace trwają za długo, a utrudnienia z nimi związane dokuczają każdego dnia. Trwało to prawie trzy lata, ale dziś udało się zakończyć prace i zniwelować chociaż jedną z niedogodności, jakie doskwierają mieszkańcom w ogromie prowadzonych inwestycji. Rozciąga się przed nami miejsce reprezentacyjne, które może stać się wizytówką miasta – mówił prezydent Jerzy Wilk. - Do tej pory w obrębie Bulwaru Zygmunta Augusta oraz Wyspy Spichrzów jachty cumowały w miejscach pozbawionych infrastruktury technicznej i sanitarnej. W połączeniu z niedawno otwartą mariną oraz realizacją projektu Pętla Żuławska Elbląg systematycznie powraca do swoich portowych korzeni i tradycji. Pamiętając o tym, jeszcze mocniej musimy działać na rzecz przekopu Mierzei Wiślanej.
     Chociaż prace trwały niemal trzy lata to inwestycja ta tak naprawdę rozpoczęła się w 2007 r., jeszcze za kadencji prezydenta Słoniny.
     - W 2007 roku rozpoczęto planowanie tej inwestycji, w 2008 r. podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej, w 2009 r. wyłoniono inżyniera kontraktu, a dokładnie 13 września 2010 r. rozpoczęto roboty budowlane, prowadzono je aż do czerwca tego roku. 15 lipca uzyskaliśmy ostatnie pozwolenie na użytkowanie – mówiła Elżbieta Gieda o  inwestycji. – Mimo trudów i problemów technicznych udało nam się dotrwać do końca i przekazać bardzo cierpliwemu społeczeństwu mosty, które będą służyć przez wiele lat.
     Na dzisiejsze otwarcie zaproszono przedstawicieli wszystkich klubów w Radzie Miejskiej. Był więc Antoni Czyżyk (PO), Sławomir Malinowski (KWW Witolda Wróblewskiego), Henryk Horbaczewski (SLD) oraz świeżo zaprzysiężony Jan Redzimski z ramienia PiS.
     - Aby podkreślić, że to działanie wspólne na uroczystość zaprosiłem wszystkich przedstawicieli klubów radnych podczas dzisiejszej sesji Rady Miasta – dodał Jerzy Wilk. –Nie przypisuję sobie tych sukcesów, stąd obecność tych radnych.
     
     
     

mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Wypożyczalnia aut HADM Gramatowski
Serwis i oryginalne części Seat
Samochody używane HADM Gramatowski
Serwis i oryginalne części Audi