UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • port. .. przecież to nie Hamurg czy Brema! Port nie uzdrowi umierającego miasta i produkcji. .. .Do wożenia do Kaliningradu materiałów budowalnych wystarczą barki przywożąc węgiel i zboże. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    6
    nikt21(2020-01-14)
  • Co z tego, że nie Hamburg czy Brema. Wystarczy, że przeładunki wzrosną i liczba pasażerów dzięki przekopowi i jachtów tutaj cumujących bo opłaty są 3-4 razy tańsze jak w Trójmieście i dzięki temu port komunalny będzie zarabiał dla siebie i miasta, a to już pomoże Elblągowi uzdrowić jego budżet. Korzystne jest też to, że tor wodny i urządzenia przekopu będzie utrzymywać Urząd Morski w Gdyni- czyli dla Elbląga koszty są żadne, a korzyści mogą być duże.
  • A co do produkcji to się mylisz, port może jej bardzo pomóc, bo dzięki przekopowi będzie tańszy transport i firmy z Elbląga będą mogły wygrywać więcej przetargów, a teraz towary muszą być wożone samochodami w częściach i potem znowu składane, albo barkami i potem przeładowywane na inne statki. Przekop to wyeliminuje i powstaną nowe firmy i miejsca pracy. Bogactwo Elbląga od zawsze było związane z wyjściem na morze. 1 konstrukcja ponadgabarytowa to od kilkuset do kilku milionów zł podatku.
  • A teraz Rosja i tak nakłada cła na te materiały budowlane, dlatego port musi mieć niezależne wyjście na Bałtyk, wtedy będzie większy ruch na Zalewie. Porty Trójmiasta należace do Skarbu Państwa, będą wysyłać małe statki do Elbląga.
  • Tylko dlaczego Urząd Morski nie utrzymuje torów wodnych do istniejących portów. Piaski, Nowa Pasłęka, Frombork, Suchacz, Nadbrzeże, Kąty, Osłonka mają dużo za płytkie podejścia. Ponadto, za wyjątkiem Suchacza (głębokość kajakowa), nie ma portu schronienia na Zalewie. A są to rzeczy oczywiste i od lat znane. I nic się nie robi. Ponadto nic się nie robi dla oczyszczenia wód Zalewu - cofnięcia eutrofizacji. A przy okazji przekopu, zamiast uzupełniać czysta wodą morską Zalew, założenia są o braku wymiany. Tworzona wyspa, zamiast stać się centrum sportu i turystyki, ma być niedostępnym rezerwatem. Matołki to robią? Hashtagi: #przekop
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    2
    entuzjasta(2020-01-15)
Reklama