Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 05-12-2016, imieniny Sabiny, Krystyny
 
Rek

UWAGA!

Via Baltica i Grzechotki

Dzisiaj na budowanym przejściu granicznym z Federacją Rosyjską w Grzechotkach - Mamonowie II wmurowano akt erekcyjny.

Grzechotki - Mamonowo II będzie największym przejście na granicy polsko-rosyjskiej. Prace po polskiej stronie granicy są już w znacznej części zaawansowane. Na 30 hektarach wybudowano już kilka budynków, które służyć będą obsłudze ruchu granicznego.
     - Nie będzie w tym przesady, jeśli powiem, że będzie to największe przejście graniczne z Federacją Rosyjską - mówi wojewoda warmińsko-mazurski Stanisław Leszek Szatkowski. - Szacuje się, że przez to przejście będzie odprawianych rocznie około 2 milionów pojazdów. Zdecydowanie poprawi ono komunikację z obwodem i przyczyni się do ożywienia gospodarczego tego regionu.
     - Przejście graniczne w Grzechotkach - Mamonowie i droga szybkiego ruchu będzie tworzyć tak zwaną Via Baltica z połączeniu z drogami wiodącymi na południe i na zachód Polski - mówił Ryszard Knysek z Ministerstwa Infrastruktury.
     Jednak po stronie rosyjskiej prace związane z przejściem skupiają się na razie na odbudowie drogi wiodącej bezpośrednio do przejścia. Nic nie dzieje się w kwestii budowy samego przejścia. To opóźnienie nie będzie miało wpływu na termin jego uruchomienia.
     - Oczywiście polska strona jest znacznie bardziej zaawansowana w budowie przejścia, my natomiast jesteśmy nieco lepsi w kwestii odbudowy drogi - podkreśla Władimir Jegorow, gubernator obwodu kaliningradzkiego. - Jednak ustaliliśmy, że do czasu oddania inwestycji po naszej stronie, będziemy wspólnie odprawiać pojazdy i załatwiać wszelkie formalności. Nie mamy kłopotów z finansami, ponieważ w budżecie federalnym na 2006 rok przewidziano środki na tę inwestycję. Jest także możliwość pozyskania środków z Unii Europejskiej.
     Budowa przejścia po polskiej stronie będzie kosztować około 130 milionów zł. Wraz z planowaną odbudową „berlinki”, cała ta inwestycja jest warta prawie pół miliarda zł.
     Przejście ma być gotowe w drugim kwartale 2006 roku.

R
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Pieniądze wyrzucone w błoto, a dokładniej w gliniasty teren przejścia granicznego Mamonowo II – Grzechotki. Okaże się to już za kilka dobrych lat. Kto nie wierzy, nie zobaczy co się dzieje na podobnych przejściach granicznych w Kołbaskowie/Pomellen, w Lubieszynie/Linken, w Zasiekach/Forst, w Kostrzynie, czy na granicy ze Słowacją i Czechami. Tam również jeszcze nie tak dawno otwierano je z pompą i hukiem, a dzisiaj w olbrzymich halach i budynkach granicznych walają się śmieci i wiatr hula... Tutejsza bezmyślna, sztuczna stalinowska granica nie wytrzyma próby czasu podobnie jak d. granica dzieląca Niemcy i mur berliński. Poczekamy, zobaczymy. Szkoda tylko, że bezpowrotnie zdewastowano już przygraniczny teren w Grechotkach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2005-06-14)
  • Tyle czasu juz piszą o tym a berlinka wciąz nie jest przejezdna a i budowy nowego pasa drogi nie widać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Wit(2005-06-14)
  • Co za bzdury zostały umieszczone w tym artykule! Via Baltica prowadzi przez wszystkie kraje bałtyckie do Polski i dalej drogą krajową nr 8 (w przyszłości S8) Białystok - Warszawa. Koło nas przebiega Via Hanseatica, która docelowo połączy wszystkie miasta na południowym wybrzeżu Bałtyku drogami S22, S7, S6 (Kaliningrad - Elbląg - 3miasto - Szczecin aż do Hamburga). Nie od dziś wiadomo, że nie należy się słuchać ludzi z ministerstwa infrastruktury, więc Redakcjo zmień tytuł artykułu, bo od przejścia w Grzechotkach do Via Baltici jest baaaardzo daleko...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Francuz(2005-06-14)
  • Via Balticia??Komuś sie chyba troche porąbało!!!Narazie nic nie widać żeby cos robili na Berlince!!Jezdze tędy często z Braniewa do Elbląga i jak było tak jest.Nic się nie zmienilo!!No może poza tym węzłem Elbląg Wschód.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Paweł(2005-06-14)
  • "Koncepcja trasy Via Baltica była przedmiotem studiów w ramach Konferencji Ministrów Transportu Krajów Bałtyckich (KMTKB), której wyniki przyjęto na II Konferencji KMTKB wKALININGRADZIE już 25.02.1994r. (...) Rangę potwierdziły decyzje II Paneuropejskiej Konferenc.Transportowej naKrecie o umieszczeniu jej w grupie dziewięciu głównych korytarzy transportowych Europy! W ten sposób 'Via Baltica' stała się częścią korytarza nr1: Helsinki-Tallin-Ryga-Kowno-Warszawa zODGAŁĘZIENIEM = Ryga - Kaliningrad - Elbląg - Gdańsk."
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rwel(2005-06-14)
  • www.otop.org.pl www.greenpeace.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    dios(2005-06-14)
  • Via Baltica jest fragmentem drogowej części I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego tzw. TINA 1, a trasa przez Kaliningrad i Elbląg jest odgałęzieniem tego korytarza (TINA 1A), lecz nie częścią składową Via Baltica.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Francuz(2005-06-14)
  • Franc ~ też tak uważam, a chciałem jedynie prześledzić misternyTokMyślenia urzędnikaMinisterialnego...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rwel(2005-06-14)
  • Chciałeś chyba napisać MisternyTokZmyślania ;-) A później dziwią się, że coś im z tymi drogami nie wychodzi ;P
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Francuz(2005-06-14)
  • gdyby zamiast lektury facktów zajęli się czytaniem raportów (np.NIK-listopad04) to mniej by się dziwili...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rwel(2005-06-14)
  • Jak zwykle punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Niemcy „Via Baltica” postrzegają dzisiaj jak część zbudowanej już autostrady A-20: Lubeka – Prenzlau. W ubiegłym roku w prasie niemieckiej, bodajże w „Frankfurter A.Z.” ukazało się zdjęcie końca tej autostrady k. Prenzlau z podpisem: „Bis Elbing/Elbląg bleibt noch 600 Km”. Według nich proponowany przebieg „Via Baltica” to: Lubeka-Prenzlau-Pomellen-Elbląg-Królewiec-Ryga-St. Petersburg-Wyborg-Helsinki itd. Jak widać, są to pobożne życzenia, obliczone na następne pokolenia... Dodać należy, że swego czasu „wybitny” SLD-owski wojewoda z Olsztyna dr. - S. Lorenz proponował by „Via Baltica” biegła przez Olsztynek-Olsztyn i Bezledy do Królewca....!?!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2005-06-14)
  • senatorLo ma osobowość... sami zobaczcie ~ www.senat.gov.pl (3listopada04-viaBaltica)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rwel(2005-06-14)
Reklama