Środa 17-10-2018, imieniny Ignacego, Wiktora
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Linia numer 13 powróciła na pętlę Łódzka Linia numer 13 powróciła na pętlę Łódzka

W Gniewie o wodnych szlakach śródlądowych

Na zamku w Gniewie spotkali się przedstawiciele marszałków sześciu województw leżących wzdłuż polskiej części Międzynarodowej Drogi Wodnej E-70. Celem spotkania było zainicjowanie stałej współpracy na rzecz rozwijania tej drogi wodnej. Następne spotkanie za rok w Kadynach.

- System europejskich śródlądowych szlaków wodnych to ogromne przedsięwzięcie, którego celem jest przejmowanie rosnących potrzeb transportowych - mówi Jerzy Wcisła, pełnomocnik marszałka ds. MDW E-70. - Szacuje się bowiem, że koszty transportu kołowego będą rosły lawinowo. Już obecnie pochłaniają one ok. 10 proc. PKB krajów członkowskich Unii, z tego same koszty zatłoczenia stanowią 0,5 proc. PKB. Każdego dnia 10 ha powierzchni jest pokrywane przez infrastrukturę drogową, a 28 proc. emisji CO2, głównego gazu powodującego efekt cieplarniany, pochodzi z transportu. Każdego roku w wypadkach drogowych ginie ponad 40 tys. osób. Tymczasem transport wodny obejmuje w Polsce zaledwie ok. 0,6 proc. ogólnokrajowych potrzeb przewozowych, podczas gdy średnia unijna wynosi ponad 4 proc., a w Niemczech i Holandii odpowiednio: 30 i 47 proc. Co gorsza, stan naszych dróg wodnych - w przeciwieństwie do zachodnioeuropejskich - ciągle ulega degradacji.
     W sieci europejskich szlaków wodnych trzy przechodzą przez obszar Polski. Najdłuższy - z Antwerpii, przez Berlin, Zalew Wiślany, Kaliningrad do Kłajpedy - przebiega rzekami i kanałami sześciu województw: lubuskiego, zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Dwa lata temu marszałkowie tych województw zaapelowali o przyjęcie przez Polskę konwencji o wielkich szlakach wodnych (AGN). Apel nie doczekał się żadnej odpowiedzi. Teraz postanowili zorganizować forum trwałej współpracy. Pierwsze spotkanie, w Gniewie, poświęcone było przedstawieniu stanu obecnego polskiej części tego szlaku wodnego i podejmowanych na nich działań.
     - Prezentacja zadań, które podejmujemy na Zalewie Wiślanym - ostatnim odcinku polskiej części szlaku E-70 - wywołała duże zainteresowanie - mówi Jerzy Wcisła. - Jest to odcinek specyficzny: najkrótszy i zarazem najszerszy, w dodatku podzielony wzdłuż między Warmię i Mazury oraz Pomorze, a wszerz między Polskę i Federację Rosyjską. Na przykładzie Zalewu Wiślanego łatwo też dostrzec problemy, jakie powoduje brak systemowych rozwiązań dla dróg wodnych.
     Uczestnicy pierwszego spotkania przyjęli zaproszenie na kolejne spotkanie do Kadyn oraz na Kanał Elbląski, które w imieniu marszałka województwa Jacka Protasa przekazał Jerzy Wcisła. Spotkanie odbędzie się 11 lipca 2008 roku w przeddzień II Międzynarodowego Zlotu Żeglarskiego w Tolkmicku.

oprac. PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Proszę tytuł poprawić Gniew z wielkiej; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-11-28)
  • Moim skromnym zdaniem, to wszystko nie dla nas. Jak dotąd, to po prostu bicie piany i wydawanie wspólnych pieniędzy. Przywołuję dwa fakty z najnowszej historii. 1 – to budowa mostu w Kępkach, 2 – to most w Drewnicy. Oba mosty bezsprzecznie były potrzebne i spełniają doskonale swoje funkcje „ drogowe” , ale stały się trudne do pokonania przez jednostki pływające. W Kępkach most jest tak niski (odległość od lustra wody), iż mogą pod nim przepływać jednostki tylko trochę większe od kajaka. W Drewnicy wprawdzie most jest podnoszony, ale zbudowany pod kątem do nurtu rzeki, co ogranicza, jeżeli chodzi o długość, przepływających jednostek. Na dodatek obok tego feralnego mostu mieszka działacz samorządowy, piewca szlaku E-70.Czy taki człowiek nie wiedział, że w najbliższym sąsiedztwie buduje się most „ zaporę” ? O możliwości żeglugi po rosyjskiej stronie Zalewu Wiślanego nie wspominam, gdyż prawie w każdym tygodniu ktoś o tym pisze, tak jak o przekopie Mierzei Wiślanej. Ale, jak powiada mój kolego: „ pomarzyć dobra rzecz i nic nie kosztuje” . Pozdrawiam Tomasz Roney.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-11-28)
  • WojŁawrynowicz Parafrazując Katona Starszego Cenzora, ,. .. POZA TYM UWAŻAM, ŻE TRUSO NALEŻY ZBUDOWAĆ” !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    WojŁawrynowicz(2007-11-29)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Pieczątki Firmowe
Kalendarz Książkowy z Grawerem
Pieczątki Trodat
Kalendarz Książkowy A5 Firmowy