Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 09-12-2016, imieniny Wiesława, Leokadii
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

W październiku tramwaj Nad Jarem

Elbląg, W październiku tramwaj Nad Jarem Takie tramwaje będą jeździły po Elblągu (fot. Damian Matwiejczyk).

Budowa nowych odcinków trakcji tramwajowej w rejonie ul. Ogólnej to na razie przede wszystkim uciążliwe objazdy i pokonywanie drogowego toru przeszkód przez kierujących pojazdami. Lato sprzyja prowadzonym robotom, bo część elblążan przebywa na urlopach. Tym, co pozostali w mieście, trzeba życzyć cierpliwości, bo do finiszu tej budowy już blisko.

Projekt przedłużenia trakcji tramwajowej do kolejnych dzielnic mieszkaniowych w mieście jest pierwszym zadaniem realizowanym w Elblągu w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.
     W czerwcu zakres prowadzonych prac dał się solidnie we znaki, zwłaszcza kierowcom pojazdów. Występujące wówczas utrudnienia w ruchu wynikały z potrzeby przygotowania terenu pod torowisko w pasie rozdzielczym między jezdniami ulicy. Wymieniono między innymi uzbrojenie podziemne: sieci wodociągowe i kanalizacyjne.
      - Z przebiegu prowadzonych robót można wnioskować, że termin przekazania torowiska do eksploatacji będzie dotrzymany - informuje Krystyna Dziurdź, naczelnik Zarządu Dróg UM. - Ten termin to koniec października, a to oznacza, że jeszcze w tym roku tramwaje dojadą do nowych dzielnic miasta i pętli przy ul. Fromborskiej. Aktualnie trwa przebudowa torowiska od ul. Węgrowskiej. Jest to konieczne, bo cała oś ulicy Płk. Dąbka zostanie przesunięta w kierunku wschodnim ze względu na nowy pas ruchu na tej jezdni - dodaje naczelnik.
     Rozbudowa trakcji tramwajowej to również wzbogacenie taboru o nowoczesne, ekologiczne tramwaje. Sześć takich niskopodłogowych wozów jeszcze w tym roku dostarczy do Elbląga firma z Bydgoszczy.
     

Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Z urlopami też ciężko, bo za miastem także korki
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-07-09)
  • w sam raz na wybory..jak to ladnie wszystko sie uklada...ale nie tym razem Cezarze...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-07-09)
  • A co to znaczy "ekologiczny tramwaj"? Czyli co, będzie napędzany owsem?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    budziu(2006-07-09)
  • a pewnie i owies zastanie objęty akcyzą
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-07-09)
  • @anonim, przesuniecie nastapilo z powodow proceduralnych (zaskarzenie przetargu) i dlatego wszystko poszlo z rocznym poslizgiem i jest to nie zalezne od wladz miasta a od sadu arbitrazowego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ThanatoS(2006-07-09)
  • Kogo one będą wozić? Obecnie w porywach jeździ kilkanaście osób ( niekiedy bardzo wygodnie w dwuwagonowej "5" w sezonie jej kursowania 80% kursów to 5-10 osób). I zastanawiam się, jakie "te" cudeńka będą miały "osiągi" rozkładowe, a może powstanie "wyścigowa" linia ekotramwajowa? Teraz "osiągi" są na poziomie dorożki. Pewno każdy folder reklamowy Elbląga będzie przedstawiał "mknący 25 km/h ul. 1 Maja, z roześmianymi pasażerami, ekologiczny tramwaj". Na ul. Ogólnej dojdzie do swoistej rywalizacji - do dworca "17" w 12-15 minut, czy też "ekologicznie" 35 min. No ale jak się autobus zepsuje, to .. niekoniecznie trzeba będzie czekać na następny!. Na początku "ciekawscy" pojeżdżą odrobinkę, więc frekwencja wzrośnie. A i doatkową atrakcją będą "polowania" na ekotramwaj. Ba, będzie okazja do podwyżki cen biletów o 20-30 gr (ponoć i tak są za tanie!) oraz zatrudnienia agencji ochroniarskiej do "specjalnego nadzoru pasażerów" i wywalenia kilkunastu kursów autobusów (jak było to już wcześniej). Coś mi się wydaje, że z Jaru będzie biżej do dworca przez Plac Słowiański niż przez ul.Kościuszki. Ale nie takie bajki "logicznie" uzasadniali urzędnicy. Czas pokaże, co dalej. Pewno ekotramwaj w ekologiczny (popoligonowy!) rejon Modrzewiny - oczko w głowie pana ...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    >..--..(2006-07-09)
  • Na Fromborskiej będzie pętla? W którym miejscu? Czy ktoś wie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ~????(2006-07-09)
  • Petla bedzie w tym miesjcu gdzie była petla autobusow
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    qaz(2006-07-09)
  • Ale Ty durny jestes peku swiata ...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    presz_z_bezmyslnymi(2006-07-09)
  • Modrzewina docelowo 15 tys ludzi ,a wec niewielkie miasto - wiec tramwaj jak najbardzie potrzebny. Jest komu zasiedlic. Wyksztalceni ludzie znajduja tu prace (glownie po technicznych studiach) i zakaldaja rodziny. Praca pewna w ABB, MAAG, SIMENS, ALSTOM itp. Bedzie komu tym jezdzic.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    wyksztalcony(2006-07-09)
  • a co dalej z autobusami?? ktos wie? czy kierowcy autobusów stracą pracę??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mlody(2006-07-09)
  • Do Wyksztalconego: Jesli powstanie nowa dzielnica na Modzewinie a jej mlodzi, wyksztalceni technicznie mieszkancy dostana prace w w/w firmach to kupia se auta i beda tramwaj mieli gdzies
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Dragonm(2006-07-09)
Reklama