Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 21-11-2017, imieniny Janusza, Konrada
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Otwarcie nowego odcinka trasy tramwajowej. Otwarcie nowego odcinka trasy tramwajowej.

W tamtą stronę autobus nie jeździ, bo nie ma gdzie zawracać

 
Elbląg, W tamtą stronę autobus nie jeździ, bo nie ma gdzie zawracać Na ul. Żuławskiej póki co nie zobaczymy żadnego autobusu (fot. Witold Sadowski)
Rek

Ulica Żuławska od lat nie jest skomunikowana z resztą miasta. Ostatnią próbą połączenia z centrum była linia autobusowa "Ż", która kursowała 12 lat temu. To się jednak nie sprawdziło, w tamtym czasie chętnych było niewielu, a samo połączenie sprawiało trudności. Ostatnia edycja Budżetu Obywatelskiego pokazała jednak, że przynajmniej część elblążan potrzebuje takiego połączenia.

Testowa linia "Ż" kursowała w sierpniu 2003 r.  Trasa zaczynała się na Placu Słowiańskim, dalej autobus jechał ul. Rycerską, Tysiąclecia, Warszawską, aż do ul. Żuławskiej. Tam pojazd zawracał i wracał tą samą drogą na Plac Słowiański.
     - Autobus zawracał na terenie jednej z firm, jednak było to rozwiązanie tymczasowe i niestety powodowało spore trudności – opowiada Michał Górecki z Zarządu Komunikacji Miejskiej. - Z uwagi na bardzo małe zainteresowanie testowa linia została zlikwidowana.
     Z czasem sytuacja się zmieniła, pojawiło się więcej firm, ostatnio była to fabryka mebli dająca zatrudnienie 120 osobom. O to, by połączenie z ul. Żuławską powstało wnioskował jeden z mieszkańców miasta, który zgłosił ten pomysł do tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (ostatecznie uzyskał zbyt małą ilość głosów i nie przeszedł dalej).
     - Zarząd Komunikacji Miejskiej pozytywnie zaopiniował ten wniosek, z zastrzeżeniem, że jego realizacja może być trudna i kosztowna – komentuje Michał Górecki. - Ulica Żuławska nie posiada odpowiedniej infrastruktury komunikacyjnej. Nie ma tam zatok przystankowych, mogą wystąpić trudności z wyznaczeniem przystanków, bo chodnik z licznymi wjazdami na posesje znajduje się tylko po jednej stronie jezdni, a druga strona to nieutwardzone pobocze.
     Jak jednak tłumaczy Górecki największym problemem jest wspomniany wcześniej brak miejsca do zawracania.
     - Konieczne byłoby wyznaczenie i zbudowanie choćby tymczasowej pętli, najlepiej w pobliżu przejazdu kolejowego – kontynuuje. - Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja na ulicy Żuławskiej od 2003 roku uległa zmianie i być może w tej chwili zainteresowanych dojazdem osób jest więcej. Niestety wspomniany brak infrastruktury to poważna przeszkoda.

mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • I znowu idioci w komentarzach będą jechać po Góreckim nie rozumiejąc tego, ze on jest tylko rzecznikiem przekazującym informacje od osób zarządzających.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 3
    (2015-02-04)
  • Taki urok hejterków :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 3
    (2015-02-04)
  • Mimo, iż nie mam nic wspólnego z tą ulicą to współczuję tym, którzy nie mają samochodów i idą do fabryki mebli od skrzyżowania z ul Warszawską. Deszcz nie deszcz, śnieg czy mróz zapiepszać trzeba. Należy też popatrzeć, że za siódemką też jest parę film, gdzie ludzie chodzą z buta czy rowerem. Inne rozwiązanie to prezydencka limuzyna niech zawozi pracowników, tak to stoi i się marnuje, a nie, zapomniałem, że kierowca z samego rana zabiera do pracy po kilka osób, pominę fakt, że kiedy na kogoś czeka to silnik jest odpalony dłużej niż minutę. Ale SM nie ukara ciecia-kierowcy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 0
    Spust_krokodyla(2015-02-04)
  • Potrzebuje znaczna część ludzi zatrudnionych w Fabryce Mebli, którzy nie mają innych środków komunikacji niż własne nogi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 1
    (2015-02-04)
  • A czy koniecznie autobus musi zawrócić i wracać tą samą trasą? Przecież mógł by pojechać obwodnicą w Kierunku Kazimierzowa i wrócić ulicą Nowodworską.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 2
    sssdhk(2015-02-04)
  • a nie lepiej żeby jechał przez Władysławowo adamowo do bielnika drugiego tam na pewno znajdzie się miejsce do zawracania i chętnych do jazdy komunikacją na pewno by nie brakowało przecież tam też ludzie mieszkają i pracują.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 1
    kolo12345(2015-02-04)
  • Oczywiście, że autobus mógłby jeździć do Władysławowa, Adamowa, itd, ale problem jest taki, ze to juz inna gmina i gmina musiałaby wyrazić taka chęć, a przedewszystkim ponosić koszty obsługi takiej linii.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 1
    (2015-02-04)
  • Jak sie nic nie chce zrobic to zawsze wymowke sie znajdzie. Trzeba tylko wymienic te osoby co nic nie moga i myslenie jest dla nich przeszkoda nie do przejscia na takie co chca i moga. Oczywiscie, ze autobus powinien jechac dalej niz tylko do torow i powinien rozpoczynac trase przy dworcu kolejowym np.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    Jacoby(2015-02-04)
  • Niektóre kursy linii 12 powinny skręcać w prawo w ulicę Żuławską. Po dojeździe do obwodnicy, na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną w lewo i powrót zjazdem na Malbork do przystanku przy rondzie na ulicy Warszawskiej. Wystarczy po konsultacji z firmami kilka kursów w godzinach rozpoczęcia i zakończenia pracy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 0
    (2015-02-04)
  • a co z Modrzewiną zatoczki porobione kasa wzięta idalej nic tam nie jezdzi a taka niby strefa e dla firm
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 0
    (2015-02-04)
  • A po co zatoki???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 0
    orianka(2015-02-04)
  • wladzslawowo i admowo naleza do gminy elblag :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0 0
    djdkkdfbecm(2015-02-04)
Reklama