Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 18-11-2017, imieniny Karoliny, Romana
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

W drogę W drogę

Wąskie gardło – ulica Nitschmanna

Elbląg, Wąskie gardło – ulica Nitschmanna (fot. WS)
Rek

Minęło zaledwie kilka dni od uruchomienia po remoncie i przebudowie ciągu ulic Grobla Św. Jerzego i Gen. Grota-Roweckiego wraz ze skrzyżowaniami z przylegającymi do nich ulicami. Opinie na temat jakości rozwiązań czy też sensu tej inwestycji są, jak zwykle, skrajnie różne. Najwięcej kontrowersji wśród elblążan budzi zrealizowana budowa nowego odcinka ul. Nitschmanna z rondem, a co za tym idzie – zmiana organizacji ruchu. Zobacz fotoreportaż z ul. Grota-Roweckiego.

Aktualnie ul. Nitschmanna kilkanaście metrów za rondem w kierunku Hetmańskiej jest jednokierunkowa. Wcześniej za pośrednictwem lokalnych mediów Urząd Miasta zwrócił się do mieszkańców o wybór jednego z trzech zaproponowanych wariantów ruchu na tym odcinku. No i okazało się, że według elblążan najlepszy jest układ zastosowany aktualnie.
     Niektórzy właściciele sklepów i punktów usługowych oraz mieszkańcy chcą jednak, aby ruch po Nitschmanna odbywał się jednokierunkowo od ul. Hetmańskiej w kierunku nowego ronda, czyli przeciwnie, niż teraz. Czyżby dla nich nie było obojętne, z której strony podjedzie klient?
     Argumentem za jest odciążenie skrzyżowania Hetmańska – Grota-Roweckiego –12 Lutego – Armii Krajowej przez puszczenie ruchu przez Nitschmana. Cóż... Nie jest to chyba dobry pomysł. Wielu kierowców skracałoby sobie tędy drogę, a to doprowadziłoby prawdopodobnie do paraliżu ruchu na Nitschmanna. Ale oddajmy głos mieszkańcom.
     
     List nr 1
     
„W sobotę 13 listopada wszyscy sie cieszyli z zakończenia przebudowy centrum Elbląga i otwarcia nowego skrzyżowania, a już w poniedziałek (15 listopada) ulica Nitschmanna została niemal zamknięta. Od ulicy Hetmańskiej nie ma możliwości wjazdu, bo stoi zakaz, a, jadąc w drugą stronę, jest nakaz jazdy w prawo, do Hetmańskiej.
     Mój przykład: Mieszkam na Hetmańskiej w nowym bloku. Jadąc Nitschmanna z Grota-Roweckiego, cieszyłem się że pojadę nową drogą w lewo i skrócę sobie drogę. A tu nagle, na skrzyżowaniu z Hetmańską, stoi nakaz w prawo. Więc musiałem skręcić, dojechać do „Biedronki”, potem w lewo aż do Poczty Głównej, potem w Giermków, bo zawrócić oczywiście nie można, no i dopiero na Hetmańską. Zamiast zaoszczędzić 300 m, nadrobiłem 1,5 kilometra! Gratulacje za pomysłowość Panów Inżynierów w Elblągu!
     użytkownik nowego skrzyżowania”
     
     List nr 2
     
Droga Redakcjo, piszę do Państwa w imieniu wielu osób zainteresowanych rozwiązaniem ruchu na ulicy Nitschmanna. Obecna propozycja, którą wdrożył Urząd Miasta, jest nie do przyjęcia.
     Piszę w imieniu osób, których podpisy zbierane są pod petycją wystosowaną do Urzędu Miasta. Zamknięcie wjazdu na ulicę Nitschmanna z Hetmańskiej powoduje dodatkowe utrudnienia w dostaniu się na Nitschmanna i zwiększenie ruchu na skrzyżowaniu przy byłym „Feniksie”, ponieważ z Nitschmanna jest nakaz jazdy w prawo, w Hetmańską.
     Petycja, pod którą zbierane są podpisy, poparta jest mapką poglądową, która rozwiązuje ten problem. Zapraszam do dyskusji na portElu, czy ten wariant nie byłby lepszy, czy nie poprawiłby przepustowości na Hetmańskiej, pozwolił na swobodny dojazd do Nitschmanna i w pełni wykorzystał nowe możliwości ronda.
     wasz czytelnik”
     
     List z Urzędu
     
„W związku z zakończoną przebudową I etapu ul. Grota-Roweckiego i wprowadzoną zmianą organizacji ruchu drogowego na ul. Hetmańskiej i Nitschmanna, Zarząd Dróg informuje, że w okresie od 3 września do 14 września br. były podane do publicznej wiadomości i oceny przez mieszkańców trzy różne rozwiązania układu komunikacyjnego na ul. Nitschmanna.
     Nasze działania ukierunkowane były na usprawnienie, tj. poprawę płynności ruchu drogowego w ciągu ul. Hetmańskiej, oraz koordynację nowego układu komunikacyjnego ul. Grota-Roweckiego z ul. Nitschmanna. Duże natężenie ruchu drogowego na ulicy Hetmańskiej i bliska odległość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną często powodowała w godzinach szczytu komunikacyjnego zakłócenia w funkcjonowaniu zielonej fali (na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Tysiąclecia i z ul. Grota Roweckiego). Fakt ten był często krytykowany na stronach internetowych przez użytkowników dróg. Usprawnienie ruchu drogowego w ciągu ul. Hetmańskiej uzyskać można było tylko poprzez eliminację określonych relacji – zmniejszenie ilości przejść dla pieszych i likwidację lewoskrętów.
     Zaprezentowane mieszkańcom trzy warianty rozwiązań docelowych na ul. Nitschmanna były poprawne i spełniały w/w założenia. Przez okres dwóch tygodni zbieraliśmy od mieszkańców opinie, które zgłaszali osobiście, telefonicznie, pisemnie oraz e-mialowo. W efekcie opowiedziano się większością głosów za wyborem wariantu nr 2, który 15 listopada br. został wprowadzony w życie.
     Zmiana ta rozpoczęła ponowną dyskusję. Napływają do nas różne uwagi i komentarze. Mieszkańcy zgłaszają je drogą telefoniczną, e-mailową i bezpośrednio na spotkaniach z władzami miasta. w związku z powyższym raz jeszcze przedstawiamy mieszkańcom trzy przygotowane warianty.
     Wszystkie nowe propozycje i uwagi są przez nas zbierane. W najbliższym czasie będą one ponownie przeanalizowane przed podjęciem ostatecznej decyzji o docelowej organizacji ruchu drogowego w tej części miasta.
     Biuro Prasowe UM w Elblągu”
     
     Zobacz wszystkie cztery propozycje – trzy Urzędu Miasta i jedną mieszkańców.
     

WS, PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • tylko wariant pierwszy!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mieszko(2010-11-19)
  • Kicha jak wszystkie rozwiązania całkowita ignorancja, no i oczywiście w ciągu Nitschmanna brak ścieżek rowerowych po obu stronach nie do przyjęcia takie rozwiązanie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    z polski(2010-11-19)
  • Niedługo rozpocznie się przebudowa skrzyżowania Grota Roweckiego - 12 Lutego. Wtedy cały ruch od strony Grunwaldzkiej i Tysiąclecia zostanie skierowany w Nitzchmana, Ratuszową, 12 lutego ???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-11-19)
  • Może w końcu jakiś elektryk wymieni żarówkę na prawoskręcie z Hetmańskiej w Grota Roweckiego bo tylko brak zielonej strzałki blokuje płynny przejazd. A co do Nitschmanna to były podane trzy opcje, wybrano jedną a teraz wielkie zdziwienie jak jest ruch poprowadzony. Albo ludki czytajcie ze zrozumieniem artykuły albo przyglądajcie się mapkom jakie były do wglądu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    try(2010-11-19)
  • "zielonej fali (na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Tysiąclecia i z ul. Grota Roweckiego). " - dobry żart tynfa wart. Zielona fala? Ciekawe kiedy? O godz. 22-giej chyba :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-11-19)
  • niech wylacza swiatla to bedzie fala. i karac kierowcow ktorzy wjezdzaja na skrzyzowanie na sile
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-11-19)
  • Popieram wariant z petycji! gdzie się podpisać ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    klent sklepów z Nitschmana(2010-11-19)
  • warian z petycji jest dobry bo obecnie to masakta wyjeżdzając z nitschmanna jestesmy kierowani w prawo wiec w te same miejsce jak byśmy wyjechali rondem, nawet wariant III wydaje sie teraz lepszy niż to co teraz zrobili,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-11-19)
  • znienić ruch w drugą strone
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-11-19)
  • Nitchmanna jest tak właściwie drogą lokalną. Taką była gdy była ślepą uliczką taką jest i teraz. Jakby każda grupa użytkowników dróg dojazdowych wykłócała się o jak najlepszy dojazd wtedy dopiero byśmy mieli chaos komunikacyjny w mieście. Nieprawdą też jest słabość obecnego dojazdu. Można to zwalić raczej na przyzwyczajenia. Ludzie jadący od strony Grunwaldzkiej czy Bema nie muszą przebijać się przez Hetmańską - ułatwienie. Ludzie jadący od strony Jaru czy Zawady nadrabiają tylko kawałek drogi skręcając w Grota zamiast bezpośrednio z Hetmańskiej w Nitchmanna. Rozkładają się też na tych którzy będą w Grota wjeżdżali od strony 12 Lutego jak i Armii Krajowej. A nie oszukujmy się - tam ani nie mieszka ani nie pracuje na tyle osób by wygenerować duży ruch, zakładów potężnych też tam nie ma by generowały duży ruch dostawczy. Normalnym jest taka sytuacja, że od dróg głównych odchodzić powinny dorgi dojazdowe, które rozprowadzają ruch na drogi lokalne - szczególnie w centrum taka sytuacja jest wymogiem zdrowego rozsądku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    KrzysztofNiedzwiecki(2010-11-19)
  • o co się spierać Pan Prezydent zrobił sobie najkrótszą drogę z UM do domu. Żeby miał mały ruch zrobił ją jedno kierunkową, z nakazem w jazdy w lewo na ul. Hetmańską. Jaki jest sens jechać rondem jak mam na Hetmańskiej skręcać w prawo. Jadę do Feniksu i skręcam w Lewo. Tyle kasy i zero rozładowania ruchu, oprócz drogi do domu Prezydenta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    młody człek(2010-11-19)
  • @Młody człowieku Nie za bardzo Pana zrozumiałem. 1.Pan Prezydent i tak zapewne pojedzie Grota. 2.Tym ruchem zlikwidowana uciążliwości dla ważniejszej od Nitchmanna frogi w mieście jaką jest Hetmańska, a Nitchmanna ze swoim jednak nie za wielkim ruchem da sobie radę. 3.Poprzedni stan kreował uciążliwości w ruch dla 99% mieszkańców Elbląga nie związanych pracą ani miejscem zamieszkania z tą ulicą, tak więc sytuacja dbania o luksus dojazdu garstki kosztem reszty mieszkańców też nie jest dobrym rozwiązaniem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    KrzysztofNiedzwiecki(2010-11-19)
Reklama