Dziesięć elbląskich ulic zyska nowy asfalt. Prace ruszą jeszcze we wrześniu, a zakończą pod koniec listopada. Aktualnie trwa postępowanie przetargowe mające wyłonić wykonawcę.
Zadanie pod nazwą „Odnowa nawierzchni dróg publicznych w Elblągu” będzie prowadzone na następujących ulicach:
– Królewieckiej (od ul. Szymanowskiego do ul. Bażyńskiego)
– Sienkiewicza
– Orzeszkowej
– Lotniczej (od zjazdu PKS do przejazdu kolejowego)
– Mazurskiej (od ul. Elektrycznej do zjazdu do stacji paliw i od zjazdu do firmy Cleaner do ul. Kwiatkowskiego
– Rycerskiej
– Tysiąclecia (od ul. Bocianiej do nowej nakładki przy ul. Malborskiej)
– Rawskiej
– Kościuszki (od parkingu przy hotelu Młyn do ul. Chrobrego i od ul. Chrobrego do ul. Podchorążych)
– Agrykola
– Kajki.
Planuje się, że prace ruszą jeszcze we wrześniu, a zakończą pod koniec listopada. Wyjątkiem mogą być ulice Kajki i Agrykola, gdzie zakres prac jest dużo większy i tam roboty mogą trwać dłużej.
Wymienione ulice objęte będą następującym zakresem robót: odnowa nawierzchni bitumicznych, przestawianie lokalne krawężników w miejscach przy wyniesieniu ponad nową nawierzchnię (nie dotyczy to ulic Agrykola i Kajki, tam przestawianie krawężników przewidziano na całej długości ulic), remont niezbędnych chodników, remont niezbędnych zjazdów, odtworzenie oznakowania poziomego jezdni.
Przewidziane do odnowy odcinki dróg z wyjątkiem ul. Kajki są ulicami o dużym natężeniu ruchu i dużym znaczeniu komunikacyjnym w mieście. Ulicami tymi przebiegają linie autobusowe komunikacji zbiorowej.
Głównymi kryteriami wyboru ulic do remontu są: zły stan techniczny nawierzchni bitumicznej (spowodowany długim i bardzo długim okresem międzyremontowym), objawiający się licznymi dużymi łatami, spękaniami, ubytkami powierzchniowymi, koleinami; brak na jezdniach normatywnych spadków podłużnych i poprzecznych; brak uregulowanego spływu wód opadowych (wpusty deszczowe rozregulowane wysokościowo, cieki przykrawężnikowe pofałdowane); włazy studni i zaworów zaniżone (nawierzchnie w ich obrębie spękane).
Szczegółowy termin rozpoczęcia robót będzie podany po rozstrzygnięciu prowadzonego aktualnie postępowania przetargowego, wyłaniającego wykonawcę tych robót, którego obowiązkiem będzie przedstawienie szczegółowego terminu realizacji robót na poszczególnych ulicach, te zostaną podane do wiadomości publicznej przez Departament Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego.
Elbląg przeznacza na to zadanie 6 milionów zł, rzeczywiste koszty zadania znane będą po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego.
– Królewieckiej (od ul. Szymanowskiego do ul. Bażyńskiego)
– Sienkiewicza
– Orzeszkowej
– Lotniczej (od zjazdu PKS do przejazdu kolejowego)
– Mazurskiej (od ul. Elektrycznej do zjazdu do stacji paliw i od zjazdu do firmy Cleaner do ul. Kwiatkowskiego
– Rycerskiej
– Tysiąclecia (od ul. Bocianiej do nowej nakładki przy ul. Malborskiej)
– Rawskiej
– Kościuszki (od parkingu przy hotelu Młyn do ul. Chrobrego i od ul. Chrobrego do ul. Podchorążych)
– Agrykola
– Kajki.
Planuje się, że prace ruszą jeszcze we wrześniu, a zakończą pod koniec listopada. Wyjątkiem mogą być ulice Kajki i Agrykola, gdzie zakres prac jest dużo większy i tam roboty mogą trwać dłużej.
Wymienione ulice objęte będą następującym zakresem robót: odnowa nawierzchni bitumicznych, przestawianie lokalne krawężników w miejscach przy wyniesieniu ponad nową nawierzchnię (nie dotyczy to ulic Agrykola i Kajki, tam przestawianie krawężników przewidziano na całej długości ulic), remont niezbędnych chodników, remont niezbędnych zjazdów, odtworzenie oznakowania poziomego jezdni.
Przewidziane do odnowy odcinki dróg z wyjątkiem ul. Kajki są ulicami o dużym natężeniu ruchu i dużym znaczeniu komunikacyjnym w mieście. Ulicami tymi przebiegają linie autobusowe komunikacji zbiorowej.
Głównymi kryteriami wyboru ulic do remontu są: zły stan techniczny nawierzchni bitumicznej (spowodowany długim i bardzo długim okresem międzyremontowym), objawiający się licznymi dużymi łatami, spękaniami, ubytkami powierzchniowymi, koleinami; brak na jezdniach normatywnych spadków podłużnych i poprzecznych; brak uregulowanego spływu wód opadowych (wpusty deszczowe rozregulowane wysokościowo, cieki przykrawężnikowe pofałdowane); włazy studni i zaworów zaniżone (nawierzchnie w ich obrębie spękane).
Szczegółowy termin rozpoczęcia robót będzie podany po rozstrzygnięciu prowadzonego aktualnie postępowania przetargowego, wyłaniającego wykonawcę tych robót, którego obowiązkiem będzie przedstawienie szczegółowego terminu realizacji robót na poszczególnych ulicach, te zostaną podane do wiadomości publicznej przez Departament Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego.
Elbląg przeznacza na to zadanie 6 milionów zł, rzeczywiste koszty zadania znane będą po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego.