UWAGA!

Wiatr w żagle portu

 Elbląg, Nowy terminal
Nowy terminal (fot. Damian Matwiejczyk).

W Elblągu zakończyła się pierwsza od czasów II wojny światowej inwestycja portowa. Dzięki pomocy Unii Europejskiej na brzegu rzeki Elbląg stanął nowoczesny terminal do składowania i przeładunku towarów.

- Jest ogrodzony, posiada pełną infrastrukturę techniczną, a przy utwardzonym nabrzeżu mogą jednocześnie cumować dwa największe statki, jakie obecnie pływają po Zalewie Wiślanym - mówi Julian Kołtoński, szef Zarządu Portu. - Terminal ma uniwersalny charakter. Będzie tu można składować i przeładowywać ładunki sypkie, drobnicę czy kontenery.
     Oprócz terminalu zostały wybudowane punkt odpraw granicznych i przyczółek promowy. Już niedługo będą one w stanie przyjąć jednostki z nawet trzema setkami pasażerów na pokładzie, a także samochody. Modernizacji doczekał się również leżący w sąsiedztwie basen przystani jachtowej Bryza.
     - To wszystko otwiera przed nami nowe możliwości - przekonuje Julian Kołtoński. - Bez tego rodzaju infrastruktury port nie miałby właściwie szans na rozwój. Inwestycja kosztowała 26 milionów złotych.
     
SZ

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Teraz ruch w porcie zamarł a to z powodu skucia lodem rzeki ale jesienią obserwowałem w porcie ogromny ruch jedne statki wpływały inne wypływały a cała ich armada czekała na redzie.
  • "Marzenia jak ptaki szybują po niebie" - pamiętam taki refren piosenki. Do nowego portu Elbląg nie można dopłynąć i to nie jest spowodowane aurą. Rosjanie zamknęli dla ruchu pasażersko - towarowego swoją część Zalewu Wiślanego. Gdańsk budując nowy most na rzece Szkarpawa w Drewnicy ograniczył wielkość przepływających statków. Tak wię nasz port jest dla motorówek, a dla takich jednostek czy warto było wydać tyle pieniędzy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    TomaszRoney(2006-01-19)
  • Tomasz, sprobuje troche wyjasnic Tobie sprawe portu. Tak wiec, Rosja nic nie zamknela, bo kontakty z Elblagiem to dla nich interes. Ograniczono jedynie zegluge statkow pasazerskich, chodzi o to ze Rosjanie chca by plywajace na bezclowych "mrowki" schodzily na brzeg w Kaliningradzie, a nie zostawali tylko na statku na redzie. Dlaczego tak chca? Bo by moc zejsc, trza zaplacic. Proste. Dlaczego nie zamkna przewozow towarowych? a no dlatego, ze my im nic nie sprzedajemy, tylko oni sprzedaja nam, wiec ruchu nie wstrzymaja, nawet Rosjanie nie sa tylko glupi by zabijac kure znosaca zlote jajka. Co to tego mostu, to i tak ta droga statki towarowe nie plywaja (za plytko), a wybudowane nabrzeze ma sluzyc dla statkow towarowych, nie pasazerskich. proste??
  • Tomasz uważam że nie masz racji a to dlatego,że poprostu nie masz chyba pojęcia jak naprawde jest z tymi rejsami tzw."mrówek" dopływając do portu w Kaliningradzie wszyscy pasażerowie mają obowiązek zejść z jednostki do odprawy granicznej,która odbywa się w bardzo przyzwoitych warunkach.To,że rosjanie wstrzymali rejsy jest bardziej skomplikowane ,tu chodzi o waśnie z dawnych lat kiedy to zawierano pakty między Polską ,a Rosją.Sprawy te powinny być rozwiązane na wyższych szczeblach państwowych ,a nie w porcie Elbląg, a tak było by najlepiej dla naszych polityków.Więc jak widzisz drogi Tomaszu nie jest łatwo,Zresztą nikt nie mówił,że życie będzie proste.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    elblażanka(2006-01-19)
  • Żegluga statków pasażerskich została zamknięta dla "mrówek"lecz nie dla turystów,którzy płyną tam aby zejść na ląd i spędzić tam czas jaki jest w programie firmy z której oferty korzystamy, a z tego co się oriętuję to tylko "Żegluga Gdańska"organizuje takie rejsy typowo turystyczne i z tymi rejsami nigdy problemów nie było.Chcieli Rosjanie wiz więc przewoznicy wprowadzili je,teraz szukają zwady z innej strony,ale to taki naród trudny do rozmów i pertraktacji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    czytelnik(2006-01-19)
  • Jaki trudny do pertraktacji? Wystarczy odpowiednia ilość vódki i dolarów i wszystko z Ruskimi załatwisz :))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Negocjator(2006-01-19)
  • Tomaszku pewnos z zaprzyjaznionego olsztynkowa, wiec pleciesz takie bzdury. Ja wypowiem sie w sprawie mostu na Szkarpawie. Sprawa jest w toku, ale nie jest zle bowiem rozwiazanie, ktore najprawdopodoniuje bedzie wdrozone, to zastosowanie obrotnicy mostu, ktora ustawi go pod takim katem, by owe dlugie statki mogly sie zmiescic. Wiec jak widzisz dobrze stoimy na kazdym froncie! Don't worry be happy!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    eblazk(2006-01-19)
  • Szkarpawa (niem. Scharpau) zwana jest także Wisłą Elbląską (niem. Elbinger Weichsel), która łączy się z Wisłą Królewiecką (Königsberger Weichsel) w pobliżu Rybiny. Utworzony tu spory półwysep zwany był niegdyś "Helgolandem".
  • Pare osób ma ładne biuro, a poza tym Elbląg - port miraż
  • jestem bardzo zdziwiony -szefem zarządu portu jest p. koltonski-może to dobry czlowiek ale dlaczego szefem nie jest mlody wyuczony czlowiek z nowoczesna wizją---mily panie ile ma pan etatów--????? kto o tym decyduje?????
  • GONZO pięknie to napisałeś.To chyba ty tak pięknie pisałeś o EPECU.
  • po dobno ktos w tym roku zaczyna kopać przez mierzeje
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    napewno(2006-01-20)
Reklama