Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 24-11-2017, imieniny Jana, Flory
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

11.11.2017 11.11.2017

Więcej czasu na opłatę

 
Elbląg, Więcej czasu na opłatę Zakład Utylizacji Odpadów w Rubnie (fot. WS).
Rek

Za śmieci należy płacić już nie do 25. dnia miesiąca, którego opłata dotyczy, lecz do 10. dnia miesiąca następnego. To najważniejsza, bo dotycząca wszystkich elblążan, zmiana w zasadach gospodarowania odpadami komunalnymi.

Urząd Miejski poinformował o kilku zmianach w gospodarowaniu odpadami komunalnymi. Dotyczą one terminu wnoszenia opłat, regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Elbląga oraz deklaracji składanych przez mieszkańców.
     Dotąd opłatę za odbiór odpadów należało wnosić do 25. dnia każdego miesiąca, którego opłata dotyczyła. Po zmianie opłatę należy wnieść do 10. dnia następnego miesiąca. W przypadku nieruchomości nowo zasiedlonych (zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych) – pierwszą opłatę uiszcza się w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego opłata dotyczy.
     W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości opłaty – opłatę w zmienionej wysokości uiszcza się w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego opłata dotyczy.
     Zmienił się trochę również Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Elbląga. Ta zmiana jest ważna szczególnie dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, takich jak lokale handlowe i handlowo-usługowe, internaty, akademiki, bursy, hotele, hostele, pensjonaty, zajazdy itp. oraz rodzinnych ogrodów działkowych.
     
     Pojemniki
     
Zgodnie z zapisem: „Wybór wielkości pojemnika należy do właściciela nieruchomości, przy czym minimalna pojemność pojemnika musi uwzględniać niżej wymienione tygodniowe wskaźniki nagromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych i częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych z nieruchomości”. Dla obiektów handlowych i handlowo-usługowych jest to 12 l na każdego pracownika, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 110/120 l. Dla internatów, akademików, burs, hoteli, hosteli, pensjonatów, zajazdów itp. jest to 15 l na każde miejsce noclegowe. Dla rodzinnych ogrodów działkowych jest to 10 l na każdą działkę w okresie od kwietnia do listopada każdego roku.
     
     Deklaracje
     
Wprowadzono też nowe wzory deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składane przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Elbląga. Obowiązują trzy wzory deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
– wzór deklaracji składanej przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (nieruchomości zamieszkałe) – DOP-1
– wzór deklaracji składanej przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne, np. obiekty handlowe, szkoły, obiekty użyteczności publicznej, placówki kultu religijnego itp.) – DOP-2
– wzór deklaracji składanej przez właścicieli twz. nieruchomości mieszanych, tj. nieruchomości w części zamieszkałych, a w części niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne – DOP-3.
     Nowe wzory deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie zawierają załączników ZOP-1, ZOP-2, ZOP-3, które obowiązywały na dotychczasowych wzorach deklaracji. W przypadku nieruchomości, na których znajdują się lokale użytkowe, właściciel nieruchomości będzie zobowiązany podać w deklaracji liczbę lokali ogółem na nieruchomości, w tym liczbę lokali nie objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi, oraz liczbę lokali, na których nie powstają odpady komunalne. W przypadku tych ostatnich chodzi o liczbę lokali nieużytkowanych, czyli tzw. pustostanów.
     W naliczaniu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi również nastąpią duże zmiany. W przypadku kilku lokali użytkowych w danym budynku opłata będzie mogła być naliczana ogółem dla wszystkich lokali użytkowych, a nie, jak do tej pory, odrębnie w stosunku do pojedynczego lokalu.
     
     Treść odpowiednich uchwał dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w zakładce Akty prawne (Uchwały Rady Miejskiej).
     Nowe zasady gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Elbląga udostępnione zostały na stronie www.umelblag.pl, w zakładce Gospodarka odpadami komunalnymi.
     

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama