Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 29-07-2017, imieniny Marty, Ludmiły, Olafa
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Większość „za”

Elbląg, Większość „za”

Elbląscy radni zatwierdzili przygotowany przez służby prezydenta Program Rozwoju Transportu Publicznego.

Program zakłada, że będzie więcej linii tramwajowych i niskopodłogowych tramwajów, będą zmiany w sieci autobusowej i nowe ścieżki rowerowe, ale także strefy ograniczonego ruchu w centrum miasta. Autorzy dokumentu przekonują, że chodzi o to, by transport był bardziej ekologiczny oraz by jak najwięcej elblążan korzystało z rowerów i komunikacji publicznej.
     Planuje się, że za 11 lat będzie z niej korzystać nawet trzech na czterech elblążan. Za przyjęciem programu opowiedziało się 22 radnych, jeden z był przeciwko, jeden wstrzymał się od głosu.
     Prezydent Henryk Słonina był zadowolony z wyniku głosowania. Mówi, że oznacza to zgodę na kolejne inwestycje. Przyjęty dziś program spotkał się w Elblągu z krytycznymi opiniami. Oponenci przypominali, że tramwaje są droższe w utrzymaniu niż autobusy. Za chybiony uznali też pomysł, by odwiedzający miasto zostawiali samochody na przydrożnych parkingach na obrzeżach miasta i korzystali tylko z miejskiej komunikacji.

AJ
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Jak tu już zauważono tańsze i poręczniejsze na pewno będą trolejbusy. Odchodzą koszty torów i więcej ulic można nimi zagospodarować,tylko że linie tramwajowe wymyślili albo idioci albo mający z tego korzyści materialne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    L.B.(2004-06-03)
  • Tyle,ze trolejbusy nie rozladuja korkow, bo caly czas jezdza po ulicach i jak rozwiazac problem skrzyzowania tramwajowo-trolejbusowego?? Tramwaje moze i maja wieksze koszta eksploatacji, ale jaka pojemnosc za to maja... Ktory ja to raz powtarzam...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Francuz(2004-06-03)
  • No co zrobisz jak niektórzy w wyniku antypatii do olsztyna sa ślepo zfascynowani kompleksem wiosek rybackich pod nazwa trójmiasto??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2004-06-03)
  • Czekamy cierpliwie na ścieżki rowerowe. Oby nie prowadziły przez kioski, przystanki autobusowe i nie miały krawężników.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MARECKI(2004-06-03)
  • L.B. A CZY TY WIESZ ILE WYNOSI CZAS EKSPLOATACJI TROLEBUSU A ILE TRAMWAJU? TEGO PIERWSZEGO TO MOŻE 10 LAT, A TEOG DRUGIEGO TO 40. CZY TY WIESZ JAK POJEMNOSC MA TRAMWAJ , A JAKA TROLEJBUS? CZY TY WIESZ ZE TRAMWAJ NIE MUSI STAĆ W KORKACH?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2004-06-03)
  • "Przyjęty dziś program spotkał się w Elblągu z krytycznymi opiniami" - "Prezydent Henryk Słonina był zadowolony..." może ktoś mi to wytłumaczy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Zen(2004-06-04)
  • W „Programie” zauważyłem, że rozbudowa linii tramwajowej wiązać będzie się z likwidacją linii autobusowych... I zacząłem zastanawiać się, co mogłoby stać się, gdy jeden tramwaj zawiedzie na ul. 1 Maja, Pocztowej, Królewieckiej lub Grunwaldzkiej??? Cały Elbląg pozostanie bez komunikacji - jakie spóźnienia będą w tym czasie...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    west(2004-06-04)
  • West zapoznaj sie z planem rozwoju w pełni, później się wypowiadaj
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2004-06-04)
  • Co wy z tymi trolejbusami??!!! Po to tyle lat sie dokladalo do trakcji tramwajowej zeby to wszystko teraz rozebrac oddac na złom i zainwestowac w trolejbusy?? Troche pomyślunku!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    OP(2004-06-11)
Reklama