Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 21-05-2018, imieniny Wiktora, Jana
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

No to hop! No to hop!

Wojewoda przekonuje, że „siódemkę” trzeba budować

Elbląg, Wojewoda przekonuje, że „siódemkę” trzeba budować fot. AD

Wojewoda warmińsko-mazurski Marian Podziewski w piśmie do Ministra Infrastruktury przedstawił dodatkowe argumenty, które przemawiają za utrzymaniem dróg krajowych nr 7 i 16 (wraz z południową obwodnicą Olsztyna) na liście podstawowej projektów do realizacji do 2013 r.

Przypomnijmy, że wojewoda Marian Podziewski rozpoczął zdecydowane działania, aby „siódemka” i „szesnastka” znalazły się na tej liście, już we wrześniu 2009 r. Wnioskował wówczas do Ministra Infrastruktury, apelował do warmińsko-mazurskich parlamentarzystów o wsparcie jego starań, zwracał się w tej sprawie do Ministra Finansów, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, do innych członków Rady Ministrów.
     W najnowszym piśmie do Ministra Infrastruktury wojewoda Podziewski mocno podkreśla, że decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji odcinka „siódemki” Ostróda Północ – Ostróda Południe (wraz z obwodnicą Ostródy) wydano już w październiku 2009 r. Postępowanie w tej sprawie było długotrwałe, gdyż lokalizacja drogi budziła kontrowersje i protesty mieszkańców z uwagi na kolizję z pomnikiem przyrody „Dąb Napoleona” i przybliżenie drogi do Jeziora Pauzeńskiego. W przypadku wygaśnięcia decyzji środowiskowej i nierozpoczęcia inwestycji będzie konieczne przeprowadzenie nowej oceny oddziaływania na środowisko. Tymczasem otwarcie ofert o wyłonienie wykonawcy inwestycji przewidziano na czerwiec 2011 r.
     Za realizacją tego zadania przemawia kolejny argument, jak podkreśla wojewoda Marian Podziewski, a mianowicie względy bezpieczeństwa. Według „Atlasu ryzyka na drogach krajowych w Polsce 2007-2009” odcinek Ostróda – Olsztynek należy do dróg o bardzo dużym ryzyku.
     Jeśli chodzi o przebudowę „szesnastki” na Odcinku Olsztyn – Augustów, to na południową obwodnicę Olsztyna (w ciągu tej drogi) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji wydano już w sierpniu 2008 r. Termin ważności tej decyzji upływa dokładnie 10 marca 2013 r. Nawet w przypadku nierozpoczęcia tej inwestycji konieczna będzie wypłata odszkodowań za nieruchomości przejęte przez Skarb Państwa na mocy decyzji środowiskowej. Szacuje się, że koszt odszkodowań to kilkadziesiąt milionów złotych.
     Budowanie i oddawanie do użytku wyłącznie odcinków, na których obecnie trwają prace budowlane, wpłynie na pogorszenie bezpieczeństwa ruchu. Chodzi bowiem o to, że wielokrotna zmiana przekroju drogi z dwujezdniowej na jednojezdniową (i odwrotnie), zmiany prędkości oraz dostępności do drogi powoduje dezorientację kierowców i znacznie zwiększa ryzyko wypadków.
     Warmia i Mazury to region o wyjątkowej atrakcyjności przyrodniczej. Znajdujemy się w gronie laureatów światowego konkursu, w którym naszym hasłem jest „Mazury – cud natury”. Nasz region odwiedza coraz więcej turystów krajowych i zagranicznych. Tym bardziej więc dostępność komunikacyjna musi być przystosowania do potrzeb, a w tym zakresie nowoczesne drogi odgrywają szczególną rolę.
     Wojewoda Marian Podziewski podkreśla również, że stan głównych dróg stanowi poważną barierę w pozyskiwaniu inwestorów, ponieważ potęguje peryferyjny charakter województwa.
     Realizacja „siódemki” i szesnastki” to szansa na szybszy i bardziej zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu i ściślejszą współpracę z Obwodem Kaliningradzkim Federacji Rosyjskiej. Województwo warmińsko-mazurskie należy do najbiedniejszych regionów w Polsce, o najwyższej stopie bezrobocia. Do tej pory nie ma ani jednej drogi ekspresowej.
     Realizacja „siódemki” i szesnastki” to szansa na zniwelowanie różnic rozwojowych – podkreśla wojewoda Marian Podziewski.
     
     

Biuro Prasowe Wojewody
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • NIE NIE I jeszcze raz NIE. Tak wyjatkowe zadupie jak elblag szkoda rozwijac, mieszkancy tego miasta sa delikatnie mowic porabani i lubuja sie w masochizmie. To ma zostac skansen europy postkomunizmu!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-12-29)
  • niech elblag zostanie przestroga dla swiata ze bezmozgie spoleczenstwo nie ma racji bytu !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-12-29)
  • po kierowcach z elblaga to naprawde ma sie wrazenie ze to sa !@#@! ! Uporczywa jazda lewym pasem i blokowanie innych pojazdow ( policja jedzie obok i iudaje, ze tego nie widzi) nagle hamowanie by przepuscic pojazd z podporzadkowanej ulicy, pomimo ze jechaly 2 -3 auta i ten kierowca sam by swobodnie zjechal po przejechani 3 pojazdow ( bezmyslnosc, czy celowe dzialnie by ktos wjechal w bagaznik ) zdecydowana wiekszosc mieszkancow tego miasta ma amputowane mozgi
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-12-29)
  • Gadał Dziad do obrazu, przecież ogólnie wiadomo, że tuskowa ekipa już groszem nie śmierdzi, a do unijnych trzeba dołożyć swoje. Jakie bezpieczeństwo "rąbnie" się radar co 1 km i grzecznie będą jechali 40 km / godz. i jeszcze się rozwoju zachciewa no nie to już przesada. A co Ty na to Aborygnie to dopiero początek równi ( jak wolisz po zimowemu - stoku ) ale na dole nie ma miejsca na hamowanie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    wydra(2010-12-29)
  • Budowac trzeba kościoły bo niedługo tylko emeryci tu zostaną
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    hehehehe(2010-12-29)
  • Teraz to juz jest po wyborach i ci u wladzy maja spoleczenstwo totalnie w D. .. E - tylko naiwniak bedzie oczekiwac spelnienia obietnic wyborczych ( rzad juz sie wycofal ze wszystkich obietnic jakie skladal przed wyborami do parlamentu)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-12-29)
  • Platforma ma całość władzy- mamy wojewodę, prezydenta miasta, marszałka- no zróbcie coś. Czy tylko potraficie robić lans.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ham(2010-12-29)
  • jezeli ktos cos napisze nie na nute PO to zaraz zostanie oblwolany malkontentem a jak zacznie sie wytykac bledy to powiedza ze pluje sie jadem !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-12-29)
  • Zaraz, zaraz, a droga ekspresowa Elbląg - Grzechotki to ekspresowa nie jest? kłamcy, przecież tyle wam wystarczyć powinno !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Donald Tusk(2010-12-29)
  • Jak patrze na to miasto - tych ludzi to zaczynam wierzyc ze tu zamieszkaly najgorsze menty, gady i padalce z poslki !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-12-29)
  • Drogi powinny się budować ale tam gdzie jest sens że przyniesie to zysk. olsztyn koniecznie chce obwodnicę a po co ?kto na te mazury jeszcze trochę pojedzie, droga nr 7 tu tak ruch w stronę Gdańska z Warszawy coraz większy i nad morze. Cuda natury powinny być nie naruszone ani przemysłu ani pomysłu, blokują rozbudowę marketu Siódemki u nas i zazdroszczą wszystkiego co w Elblągu powstaje jak by mogli to by wszystko do olsztyna wywieżli. Popieram Premiera RP z małymi wyjątkami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    meloman(2010-12-29)
  • ci u wladzy wiedza ze elblag leci w dul i dlatego nie beda tu nic inwestowac, w tym rejonie ilus cwaniaczkow skupilo kase w swoich rekach i sa posiadaczami 90% dobr a ich jest z 2- 3 %, reszta to mieso armatnie przyklad modrzewina cwaniaczki poskupowaly za grosze ziemie dookola elblaga za doslowne grosze i teraz sie dorabiiaja na tym wladze elblaga maja caly czas w tym udzial i blokuja uwolnienie gruntow ktore maja w posiadaniu by sztucznie utrzymywac zawyzone ceny
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-12-29)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Aranżacja łazienki 2
Zabudowa kuchni 3
Zabudowa kuchni 6
Indeco Szafa z drzwiami suwanymi 4