UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • @KoniecPO - Jaka szansa gospodarcza, w jakim sektorze te nowe miejsca pracy?! Po skończeniu S7,nikt nie będzie zwoził towarów do Elbląga, by pakować je na statki i wysyłać w świat, bo 30-40 minut od Elbląga będzie port w Gdańsku z milion razy lepszym zapleczem technicznym, logistycznym itp. Może wzrośnie ruch turystyczny, może. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    10
    Ploterek(2018-10-15)
  • Elbląg będzie mieć znaczenie jako port lokalny. Są tutaj firmy, które produkują różnorodny asortyment: General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę Schmidt, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC, Eltech i Proxmus, Metal Expert. Przez elewator zbożowy można wysyłać zboże, rzepak i paszę z pobliskich mieszalni w Krośnie i Rychlikach, jak również przywozić dla nich soję. Sprowadza się do Pasłęka torf. Można też importować i ekspotować drewno, materiały budowlane i piasek formierski. W Elblągu są natomiast dużo niższe oplaty portowe i dlatego stacjonują tutaj np lodołamacze z Płocka, a z Gdyni przeniosła się firma zajmująca się nurkowymi pracami podwodnymi, ktora odnalazła m.in. na Bałtyku wrak polskiego wodnosamolotu Lublin R XIII. To niby dlaczego tutaj się przeniesli skroro jest tam tak super? Dodatkowym atutem Elbląga jest to, że istnieje u nas bardzo dużo hal i utwardzonych placów, które bardzo szybko można zaadoptować do produkcji tanim kosztem, bo są uzbrojone i mają infrastrukturę. Władze mogą przyciągnąć tym nowych inwestorów, zwlaszcza, że w Trójmieście brakuje już pracowników, a u nas w powiecie elbląskim nadal jest spore bezrobocie. Nadal będzie się sprowadzać wegiel. No i do Elbląga będą mogły przypływać jednostki z innych krajów oprócz Rosji i Polski, bo tak do tej pory było. W Ostródzie jest firma produkująca jachty i wożą je ciezarowkami, po przekopie będą np mogli budować większe jednostki i transportować je Kanałem, a potem przez przekop w dowolne miejsce.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    2
    Gienek (2018-10-15)
  • @Gienek - A dlaczego polskie NARODOWE statki nie mogą wywozić dużych jachtów z Ostródy na cały świat. Przecież, dzięki temu nie będzie konieczności upaństwowienia wrogich przewoźników? Tak jak teraz upaństwawiamy koleje linowe? Chyba to dobrze, że Stalin zablokował konkurencję POLSKIM przewoźnikom? Nie musiał robić tego jakiś były prezes banku. A teraz po wybudowaniu trzeba będzie coś z tym zrobić. Nie możemy dopuścić, aby z polskiego przekopu czerpali zyski jacyś żydzi arabi czy inne kliki albo towarzystwa kolesi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    4
    entuzjasta(2018-10-15)
Reklama