Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 03-12-2016, imieniny Franciszka, Ksawerego
 
Rek

UWAGA!

Z korzyścią dla Elbląga

W Urzędzie Miejskim w Elblągu odbyło się robocze spotkanie dotyczące składania wniosków o dofinansowania projektów zgłaszanych do programu „Spójność Społeczna-Gospodarcza”. Rozmowa z Waldemarem Nalewajko, dyrektorem Żeglugi Ostródzko – Elbląskiej.

Praktycznie na całej długości kanału nie ma ani bazy turystycznej i hotelowo-gastronomicznej, ani ścieżek rowerowych, dobrych dróg dojazdowych i parkingów - wszystkiego, co jest nieodzowne do obsługi turystów, chcących zobaczyć jedyną tego typu na świecie atrakcję turystyczną. Program „Spójność Społeczna-Gospodarcza” jest szansą na przyszłość kanału. Kiedy jednak będą z tego pierwsze pieniądze?
     Oczywiście, że nie w tym roku, ale to nie oznacza, że na sezon 2004 nie wykonuje się poważnych prac. Zeszłoroczne starania przyniosły ponad 2 mln zł na pogłębienie newralgicznego odcinka kanału – od pochylni w Całunach do końca toru wodnego przez jezioro Druzno. Prace powinny być ukończone w kwietniu i - pomimo opóźnień - ja na to mocno liczę, gdyż planuję rozpoczęcie sezonu 30 kwietnia.
     
     Czy władze Elbląga wykazują zainteresowanie Kanałem Elbląskim?
     W odróżnieniu do znanego mi do zeszłego roku stanowiska, na tym spotkaniu po raz pierwszy usłyszałem, że prezydent Elbląga rozważa wystąpienie do Rady Miasta z wnioskiem o przystąpienie Elbląga do Związku Gmin Kanału Ostródzko - Elbląskiego. Rokuje to nadzieję na wreszcie dobre oznakowanie dojazdu do punktu wsiadania turystów na statki przy Bulwarze Augusta, a może też stworzenie przystani z prawdziwego zdarzenia. W każdym razie jest sygnał, że Elbląg zaczyna doceniać potęgę korzyści dla promocji miasta, jaką daje Kanał Elbląski, który przecież może być największym magnesem dla turystów i poważnego kapitału, wizytówką Elbląga na cały świat.
     
     Ilu turystów wypłynęło z - lub przypłynęło do Elbląga w zeszłym roku na pokładach statków Żeglugi Ostródzko- Elbląskiej?
     Tylko do samego Elbląga i z tego miasta – blisko 35 tysięcy osób! To liczba działająca na wyobraźnię, ale przy wspólnych działaniach można ją nawet zwielokrotnić – z korzyścią dla Elbląga i regionu.

rozmawiał Lew Rywinsky
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Dostarczającą wizytówką Elbląga jest śliczny stopień bezrobocia. Wszyscy z pośredniaka na rejs po kanale E-O, frekwencja murowana. Tylko jeszcze potrzeba sponsora ...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Darecki(2004-02-12)
  • To fachowcy z RCIT-u nie dostrzegali wcześniej istnienia kanału, a może i pochylni? Dopiero teraz Elbląg zaczyna doceniać walory kanału? Ciekawe jak długo prezydent Słonina będzie rozważał wstąpienia do Związku? Oby nie do czasu następnej kampanii samorządowej ;-). Zresztą, o czym tu pisać. Pieniędzy nie ma dość, aby utrzymać szlak żeglowny, a co dopiero mówić o kasie na tworzenie infrastruktury. Jeszcze będzie tak, że powstanie baza, a Drużno umiemożliwi rejsy na szlaku. Ps. Albo w międzyczasie rozkradną pochylnie na złom :-]]. Przecież to sporo metalu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MARECKI(2004-02-12)
  • A gdzie jest mój komentarz, Redakcjo?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MARECKI(2004-02-12)
  • A KASIORE!!!! WEŹMIE OSTRÓDA NIC NIE INWESTUJĄC W INFORMACJĘ NA TERENIE PRZYSTANI , A TYLKO WYSTAWI JEDNĄ MARNIE WKONANĄ TABLICĘ. A GDZIE WYDALAJĄ ŚCIEKI ZE STATKÓW ? / TYLKO DWA POSIADAJĄ ZBIORNIKI !!/ GDZIE JEST KASA BILETOWA / NA TERENIE CAMPINGU OK 1 KM / DLACZEGO NIE SZANUJĄ POLSKIEGO TURYSTY / BRAK WIĘKSZEJ INFORMACJI DLA POLAKÓW !!/I CO AN NA TO PANIE DYR.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Z(2004-02-12)
  • Lew Rywiński ???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Lew Salonowy(2004-02-12)
  • Dziękuję Redakcji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MARECKI(2004-02-12)
  • A ja się Słoninie nie dziwie jak Elblag ma przystapic do Związku Gmin Kanału Ostródzko - Elbląskiego, przeciez taki kanał nie istnieje!?:) Proponuje niech Elblag założy Związek Gmin Kanału Elbląskiego i wtedy wszystko będzie oki!!!:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zgryźliwy(2004-02-12)
  • MARECKI - chcący nas odwiedzić najczęściej pytają o Kanał Elbląski, RCIEiT podaje im numery telefonów do Żeglugi... w "rozważaniach" nt. wstąpienia do związkuKanalarzy chodzi o wysokość składki - płacąc tym samym procentem od ilości mieszkańców, co inne gminy... zarządcą drogi wodnej KanałuE jest www.rzgw.gda.pl (jak tam widać - do 30kwietnia br. Druzno ma być pogłebione) ~~~ zgryźliwy - dla większości to jest właśnie najistotniejszy temat w ratowaniu Kanału przed zamknięciem...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rwel(2004-02-13)
  • Jak nie masz pojęcia o kanale i żegludze to nie zabieraj głosu jeden z drugim. Poczytajcie sobie historię żeglugi kanałowej , ilu było armatorów na tej trasie na przestrzeni od lat 60-tych, i nikomu to się nie opłacało. dopiero Ośtróda a osobiście Dyrektor Zakładu Komunikacji Miejskiej pokazał wielkim armatorom Zegludze Gdańskiej, Bydgoskiej, że można utrzymać historyczną żeglugę i jeszcze na tym zarobić. A nawet wybudować nowy statek "OSTRÓDA" i remontować pozostałe, a są one wybudowane w latach 60-tych. Przy czym jednocześnie prowadząc szeroko zakrojone działania na rzecz utrzymania żeglowności ponad stuletnich pochylni jedynych na świecie będących w eksploatacji. Drugi taki zespół pochylni istnieje w Kanadzie ale tylko jako muzeum. A co się dotyczy fekalii to po przypłynięciu statku popatrz sobie panie Z jak firma Cleaner je odbiera. I nie liczcie cudzych pieniędzy. policzcie swoje. Albo stancie się sami Armatorami, to wtedy zarobicie. Z poważaniem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    EL-.(2004-02-14)
  • Elbląg może przystąpić do związku gmin ale po zmianie nazwy; wiadomo ,że na kanału Elbląskiego, bo tylko taki istnieje. Ponadto niech Ostróda ma swoją żeglugę Ostródzką i Elblag w końcu swoją - żeglugę elbląską. Nie bedzie okazji do przekretów w nazwie kanału. To co jest najcenniejszew w kanale Elbląskim to jest oczywiście do pochylni Buczyniec i to wszystko jest w powiecie elbląskim. Ostróda niech sie panoszy na swoim terenie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Karina(2004-02-14)
  • Poraża mnie takie myślenie! Parkingi, drogi dojazdowe, ścieżki rowerowe? A może jeszcze wybudujmy wzdłuż kanału bulwar wyłożony, polbrukiem? Świetnie by przy tym się prezentowały latarnie „zasadzone”, co 50m, oczywiście z oświetleniem neonowym. :-( Panie redaktorze! Do takiej infrastruktury turystycznej mamy sporo miasteczek na szlaku wodnym natomiast, jeżeli ktoś chce obejrzeć dokładnie jego atrakcyjność, to niech korzysta z usług żeglugowych. To ma być szlak czysty, spójny z naturalnym środowiskiem, dziewiczy w swojej naturze i nieskażony pomysłami biznesowymi tego typu. Po co te... Parkingi, a przy nich setki budek z piwem i szaszłykami? Pieniądze są potrzebne na zupełnie inny cel. Należy pilnie poprawić przepływność, linie brzegowe, pochylnie.... O czym ja zresztą mówię? Fachowcy z branży doskonale wiedzą, co jest niezbędne, aby kanał nadal pozostał atrakcją turystyczną dla przyszłych pokoleń.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    oset(2004-02-18)
  • Wybacz Oset, ale tym razem pleciesz jakieś przerażające komunały. Ma być czysty, zapewne zrównoważony urbanistycznie etc. To jakiś słowotok rodem z zebrania powiatowego towarzystwa wzajemnej adoracji. Przecież takie bzdety opowiadają nam już 50 lat. Abnegacja i ignorancja instytucji zawiadującym tym tak unikalnym obiektem z cala jego praktycznie rzecz biorąc - nie funkcjonująca infrastruktura, przerosła już wszelkie granice przyzwoitości. A wystarczy tak niewiele ino wrócić do starej, za Niemców istniejącej i doskonale funkcjonującej instytucji pt.: KANAL ELBLASKI. Zrobili to perfekcyjnie i należy tylko to kontynuować, wykorzystując obecne zdobycze wiedzy, techniki i logiki - o tej najbardziej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    AborygenMiejscowy(2004-02-18)
Reklama