Trwa II Festiwal Promocji Warmii i Mazur, który od wczoraj (29 marca) gromadzi w Elblągu specjalistów marketingu miejsc i pracowników promocji lokalnych samorządów. W czwartkowy wieczór, podczas uroczystej gali, poznaliśmy laureatów pierwszej edycji konkursu „Pro Warmia Mazury 2012” na projekty promocyjne samorządów gminnych z naszego województwa.
Główną ideą konkursu jest podnoszenie standardów działań marketingowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego Warmii i Mazur. Konkurs został ogłoszony przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego w końcu lutego br.
Do konkursu można było nadsyłać prace dotyczące projektów promocyjnych zrealizowanych w okresie od stycznia 2011 do lutego 2012 r. Jury oceniało projekty promocyjne pod kątem ich kreatywności, oryginalności pomysłów, kunsztu warsztatu, niekonwencjonalnego podejścia do tematu i zastosowania oryginalnych środków. Jednocześnie brano pod uwagę rezultaty i skuteczność oraz to, czy projekty powstawały w wyniku współpracy podmiotów działających na rzecz marketingu województwa warmińsko-mazurskiego i jego jednostek samorządu terytorialnego. W terminie wpłynęło 13 zgłoszeń od sześciu samorządów w trzech kategoriach konkursowych: „reklama w mediach i kompleksowe kampanie reklamowe”; „wydarzenie promocyjne” oraz „wydawnictwo promocyjne”.
Projekty oceniało jury w składzie: Radosław Zawadzki – dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (przewodniczący jury), Rafał Gruchalski – dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Elblągu, Justyna Kozłowska-Dyrla – kierownik Wirtualnego Centrum Kultury eswiatowid.pl, dr Jacek Poniedziałek – adiunkt w Katedrze Socjologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Jarosław Górski – członek zarządu Europejskiej Instytutu Marketingu Miejsc Best Place. Jury postanowiło nagrodzić pięć projektów, przyznając po jednej nagrodzie w każdej kategorii oraz dwa wyróżnienia w kategorii „wydawnictwo promocyjne”.
Wydawnictwa promocyjne
Nagrodę główną w kategorii „Wydawnictwo promocyjne” otrzymał projekt „Folder Techno-Park w Ełku”, zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Nagrodę odebrał prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz. Nagrodę przyznano za bardzo dobre dostosowanie formy i treści wydawnictwa do specyfiki odbiorców, za oszczędną w słowach, acz szczegółową prezentację, za wysokiej klasy rozwiązania graficzne, zwięzłą przejrzystą i atrakcyjną formę.
Pierwsze z dwóch równorzędnych wyróżnień w kategorii „Wydawnictwo promocyjne” otrzymały: projekt „Ogarnij Ełk wszystkimi zmysłami” zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Wyróżnienie odebrał prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz. Wyróżnienie przyznano za oryginalne, innowacyjne podejście do wydawnictw drukowanych, zaangażowanie emocji i zmysłów czytelnika, atrakcyjną i świeżą w formie i treści prezentację najważniejszych atrakcji miasta oraz najwyższą jakość druku.
Drugie otrzymał projekt „Spacerem po Giżycku – przewodnik po turystyce aktywnej”, zgłoszony przez Urząd Miejski w Giżycku. Wyróżnienie odebrała burmistrz Giżycka Jolanta Piotrowska. Wyróżnienie przyznano za głębokie zrozumienie roli drukowanych przewodników, za przemyślaną treść i dopasowaną formę, za zatrzymanie i utrzymanie na dłużej uwagi czytelnika, za skuteczne zaproszenie do bliższego zapoznania się z licznymi atrakcjami miasta.
Wydarzenie promocyjne
Nagrodę główną w kategorii „Wydarzenie promocyjne” otrzymał projekt „Herbalife Susz Triathlon 2011” zgłoszony przez Urząd Miejski w Suszu. Nagrodę odebrał Marcin Mądry z biura Promocji i Rozwoju Gminy Urzędu Miejskiego w Suszu. Nagrodę przyznano za zbudowanie wyjątkowego, ze wszech miar wyróżniającego wydarzenia, za skuteczne i profesjonalne użycie eventu do celów promocji marki gminy, za nienaganną organizację, konsekwentną i dobrze przemyślaną promocję oraz za efektywne budowanie relacji partnerskich.
Reklama w mediach i kompleksowe kampanie reklamowe
Nagrodę główną otrzymał projekt „Ełk – kulinarna stolica Mazur” zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Nagrodę odebrał prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz.
Dzisiaj
W drugim dniu uczestnicy festiwalu biorą udział w warsztatach, dotyczących wykorzystania mediów społecznościowych w promocji miast i regionów, znaczenia systemów identyfikacji wizualnej oraz promocji gospodarczej w praktyce.
Pomysłodawcą i głównym organizatorem imprezy jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a partnerem merytorycznym – Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Za organizację Festiwalu odpowiada Departament Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który w tym roku jest dodatkowo wspierany przez Miasto Elbląg.
Więcej informacji na stronie www.FestiwalPromocji.pl.
Do konkursu można było nadsyłać prace dotyczące projektów promocyjnych zrealizowanych w okresie od stycznia 2011 do lutego 2012 r. Jury oceniało projekty promocyjne pod kątem ich kreatywności, oryginalności pomysłów, kunsztu warsztatu, niekonwencjonalnego podejścia do tematu i zastosowania oryginalnych środków. Jednocześnie brano pod uwagę rezultaty i skuteczność oraz to, czy projekty powstawały w wyniku współpracy podmiotów działających na rzecz marketingu województwa warmińsko-mazurskiego i jego jednostek samorządu terytorialnego. W terminie wpłynęło 13 zgłoszeń od sześciu samorządów w trzech kategoriach konkursowych: „reklama w mediach i kompleksowe kampanie reklamowe”; „wydarzenie promocyjne” oraz „wydawnictwo promocyjne”.
Projekty oceniało jury w składzie: Radosław Zawadzki – dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (przewodniczący jury), Rafał Gruchalski – dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Elblągu, Justyna Kozłowska-Dyrla – kierownik Wirtualnego Centrum Kultury eswiatowid.pl, dr Jacek Poniedziałek – adiunkt w Katedrze Socjologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Jarosław Górski – członek zarządu Europejskiej Instytutu Marketingu Miejsc Best Place. Jury postanowiło nagrodzić pięć projektów, przyznając po jednej nagrodzie w każdej kategorii oraz dwa wyróżnienia w kategorii „wydawnictwo promocyjne”.
Wydawnictwa promocyjne
Nagrodę główną w kategorii „Wydawnictwo promocyjne” otrzymał projekt „Folder Techno-Park w Ełku”, zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Nagrodę odebrał prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz. Nagrodę przyznano za bardzo dobre dostosowanie formy i treści wydawnictwa do specyfiki odbiorców, za oszczędną w słowach, acz szczegółową prezentację, za wysokiej klasy rozwiązania graficzne, zwięzłą przejrzystą i atrakcyjną formę.
Pierwsze z dwóch równorzędnych wyróżnień w kategorii „Wydawnictwo promocyjne” otrzymały: projekt „Ogarnij Ełk wszystkimi zmysłami” zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Wyróżnienie odebrał prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz. Wyróżnienie przyznano za oryginalne, innowacyjne podejście do wydawnictw drukowanych, zaangażowanie emocji i zmysłów czytelnika, atrakcyjną i świeżą w formie i treści prezentację najważniejszych atrakcji miasta oraz najwyższą jakość druku.
Drugie otrzymał projekt „Spacerem po Giżycku – przewodnik po turystyce aktywnej”, zgłoszony przez Urząd Miejski w Giżycku. Wyróżnienie odebrała burmistrz Giżycka Jolanta Piotrowska. Wyróżnienie przyznano za głębokie zrozumienie roli drukowanych przewodników, za przemyślaną treść i dopasowaną formę, za zatrzymanie i utrzymanie na dłużej uwagi czytelnika, za skuteczne zaproszenie do bliższego zapoznania się z licznymi atrakcjami miasta.
Wydarzenie promocyjne
Nagrodę główną w kategorii „Wydarzenie promocyjne” otrzymał projekt „Herbalife Susz Triathlon 2011” zgłoszony przez Urząd Miejski w Suszu. Nagrodę odebrał Marcin Mądry z biura Promocji i Rozwoju Gminy Urzędu Miejskiego w Suszu. Nagrodę przyznano za zbudowanie wyjątkowego, ze wszech miar wyróżniającego wydarzenia, za skuteczne i profesjonalne użycie eventu do celów promocji marki gminy, za nienaganną organizację, konsekwentną i dobrze przemyślaną promocję oraz za efektywne budowanie relacji partnerskich.
Reklama w mediach i kompleksowe kampanie reklamowe
Nagrodę główną otrzymał projekt „Ełk – kulinarna stolica Mazur” zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Nagrodę odebrał prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz.
Dzisiaj
W drugim dniu uczestnicy festiwalu biorą udział w warsztatach, dotyczących wykorzystania mediów społecznościowych w promocji miast i regionów, znaczenia systemów identyfikacji wizualnej oraz promocji gospodarczej w praktyce.
Pomysłodawcą i głównym organizatorem imprezy jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a partnerem merytorycznym – Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Za organizację Festiwalu odpowiada Departament Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który w tym roku jest dodatkowo wspierany przez Miasto Elbląg.
Więcej informacji na stronie www.FestiwalPromocji.pl.
Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego