Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 20-11-2017, imieniny Anatola, Sędzimira
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Aerobik dobra rzecz!

Chociaż listopad nie jest miesiącem, w którym kluby fitness są często odwiedzane, to jednak warto pomyśleć także jesienią nad rozpoczęciem aktywności fizycznej. Zbliża się Sylwester, karnawał, a przecież każda z nas chce wtedy wyglądać olśniewająco. Tymczasem zimowy tłuszczyk powoli zaczyna dawać o sobie znać...

Warto więc zdecydować się na uczęszczanie do jakiegoś klubu fitness, który ma w ofercie aerobik. Nic nie poprawia humoru tak, jak porządny wysiłek fizyczny. Ruch w grupie jest idealny przede wszystkim dla tych pań, które mają trudności z mobilizacją. Kiedy wszyscy skaczą i starają się nadążać za instruktorką, głupio zostać w tyle.
     Godzina dobrego aerobiku to kilkaset kalorii mniej. Ale to nie jedyna zaleta tego rodzaju ruchu! Dzięki niemu szybciej nabierzemy kondycji, a co za tym idzie, będziemy zdrowsze i odporniejsze na choroby. Nie wspominając o pięknej sylwetce, jaką uzyskamy. Już po kilku tygodniach intensywnych, regularnych ćwiczeń można zauważyć wyraźne efekty. Jednak, aby tak się stało, trzeba ruszać się przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Wysiłek raz na jakiś czas na pewno poprawi nastrój, jednak nie ma co liczyć na długoterminowe rezultaty.
     Wszystkie ćwiczenia fitness dzielą się na dwie podgrupy. Pierwsza to muscle, czyli zwykły aerobik, który poprawia sprawność układu oddechowego i krążenia. Takie zajęcia prowadzi się grupie przy muzyce a także z odpowiednią choreografią. Drugą podgrupą są ćwiczenia cardio, przy których wykorzystuje się przybory, takie jak np. hantle, gumy czy sztangi. Dzięki takim ćwiczeniu wzmacnia się kondycję, odporność i siłę całego ciała.
     Warto poszukać aerobiku połączonego z elementami tańca, np. salsy. Dzięki takim ćwiczeniom nasze ruchy staną się lżejsze, delikatniejsze, będziemy poruszać się z gracją, a na parkiecie będziemy błyszczeć. W Elblągu taką ofertę ma m.in. Promyk, jednak w innych klubach również warto popytać, czy instruktorka oprócz standardowych aerobowych ćwiczeń wplata w zajęcia także elementy tańca. Dla spragnionych silniejszych wrażeń kluby fitness mają w swojej ofercie aerobik połączony z elementami boksu lub sztuk walki. Doskonały jest step, czyli ćwiczenia ze specjalną platformą, na którą, w zależności od ćwiczenia, wchodzi się, wskakuje lub przeskakuje przez nią. Low impact aerobik to ćwiczenia dla początkujących, którzy nie mają jeszcze dobrej kondycji, dla bardziej zaawansowanych stworzono m.in. fat burning - to trening, który pomaga w spalaniu tłuszczu, lub TBC - Total Body Conditioning - kompleksowy zestaw ćwiczeń wzmacniających i wytrzymałościowych przy muzyce, obejmujący wszystkie grupy mięśni, z wykorzystaniem ciężarków, hantli, gumowych pasów.
     Gdy zdecydujemy się na aerobik, warto również pamiętać o dobrej diecie, bogatej w minerały i witaminy. Lepiej odstawić tłuszcze, słodycze i niezdrowe „fast foody”. Zdrowe jest gotowane lub pieczone (byleby nietłuste) mięso oraz ryby. Białko to budulec mięśni, dlatego trzeba pamiętać, aby i jego nie zabrakło w diecie. Węglowodany dostarczają nam energii i znajdziemy je m.in. w warzywach i owocach. Wapno, budulec mięśni i kości, znajdziemy w mleku, lepiej wybrać chude - 1,5 %.
     Przed samym wysiłkiem fizycznym nie należy nic jeść. Ostatni posiłek najlepiej zjeść 2-3 godziny wcześniej. Nie należy zapominać o piciu niegazowanej wody mineralnej, także w czasie treningu. Lepiej odstawić napoje gazowane na rzecz zdrowych soków warzywnych i owocowych. W wielu klubach (np. w siłowni Matrix) można zaopatrzyć się w odpowiednie odżywki i napoje energetyczne.
     Trzeba pamiętać również aby powoli i stopniowo wprowadzać coraz trudniejsze ćwiczenia i nie zaczynać od najcięższych. Ruch powinien być odpowiednio dobrany i dawkowany w taki sposób, aby się nie przemęczyć, co może skończyć się nawet poważną kontuzją.
     Koszty są różne, jednak przeciętnie karnet na 10 wejść kosztuje między 70 a 100 zł, w zależności od klubu. Nie jest to duży wydatek, a przecież w zdrowie oraz wygląd warto zainwestować!

Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Super sprawa, nawet w Kadynach uczeszczamy na aerobic!!!!!Nareszcie cos sie dzieje, pozytywnego!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    gimnastyczka(2007-11-07)
  • a ja mam prsbe, możecie wskazam mi jakis fajny klub? Chodzilam na zajecie na basen na aerobik ale niestety nie sa kontynuowane po wakacjach, zalezy mi na milej atmosferze cwiczen a ogladaniu sie na to kto jest lepiej opalony. Z gory dziekuje za informacje; -)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zainteresowana(2007-11-07)
  • Fajne zajecia są prowadzone w szkole 19 na uroczej w poniedziałki i w czwartki o 19.30
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-11-08)
  • a kto zna kluby w elblągu wlasnie z dobrym fitnesem, aerobikiem?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    stęskniona dobrych ćwiczen(2007-11-08)
  • Podobno w starym Feniksie dziewczyny fajnie prowadza aerobik :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-11-08)
  • Świetny aerobik jest w Feniksie. Wszystkim polecam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-11-09)
  • Dziewczyny w Feniksie są naprawde dobre. Polecam!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    klientka(2007-11-09)
  • chyba mały błąd się zakradł, już po samej nazwie widać, że ćwiczenia muscle rozwijają mięśnie, a cardio wzmacniają serce i ukł. krążenia. Czasami warto sprawdzić informacje zanim się je opublikuje. .. "W grupie CARDIO są formy wzmacniające przede wszystkim układ krążenia. Podczas zajęć wprowadza się układy choreograficzne, charakterystyczne dla poszczególnych form. Są to zajęcia kondycyjne tj. Hi-Low Combo, High Impact, formy zajęć tanecznych Afro i Latino Aerobik. W tej grupie są również zajęcia o niskiej i umiarkowanej intensywności, które wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej np. Low Impact czy Funky Aerobik. Grupa zajęć z dominantą MUSCLE to zajęcia, podczas których można wykorzystać przybory wspomagające napinanie mięśni tj. gumy, ciężarki, hantle i gryfy z obciążeniem ale również wykonuje się ćwiczenia bez wykorzystania przyborów. Głównym celem tych zajęć jest poprawa siły mięśniowej, elastyczności i kształtu mięśni" cytat z portalu poświęconego ćwiczeniom. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    hmmm(2007-11-09)
  • POLECAM zajęcia w Orionie, Ania Boba jest naprawde dobra. Zajecia prowadzone są na wysokim poziomie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Stała klientka(2007-11-09)
  • Dziękujemy za pochwały! Zapraszamy na naszą stronę www. odessa. com. pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Aga i Ania(2007-11-11)
  • A ja mam pytanie: czy ktos wie moze czy w Elblągu prowadzone są cwiczenia dla kobiet w ciąży?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    dove(2007-11-11)
  • polecam zajęcia w feniksie!! duże urozmaicenie zajęć- każdy znajdzie coś dla siebie, dziewczyny prowadzą zajęcia naprawdę profesjonalnie, osobiście jestem bardzo zadowolona. duży pozytyw dla instruktorek za inwestycje w super sprzęt do zajęć!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    wierna klientka(2007-11-12)
Reklama