Środa 24-10-2018, imieniny Antoniego, Marcina
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Shirley - wizje rzeczywistości

Elbląg, Shirley - wizje rzeczywistości

Edward Hopper fascynował pisarzy, reżyserów i muzyków, ćmy barowe i bardów nocnego życia. Był malarzem nowoczesności - portretował życie w wielkim mieście. Jego obrazy stanowią punkty wyjścia w filmie „Shirley - wizje rzeczywistości” Gustava Deutscha. Film w ramach T-Mobile Nowe Horyzonty Tournée w kinie Światowid dziś (13 stycznia) o godz. 20.

Obrazy Hoppera intrygują, bo są psychologicznymi zagadkami, zatrzymanymi kadrami z sytuacji, które za chwilę mają się rozegrać, albo właśnie się wydarzyły. Napięcie je rozsadza, ale nigdy nie widzimy momentu kulminacyjnego.
     Deutsch zaczyna swoje „wizje rzeczywistości” tam, gdzie kończy się narracja malarza Edwarda Hoppera. Wychodzi od kilkunastu najbardziej znanych prac artysty, które „ożywają”. Deutsch umieszcza w nich bohaterkę zbiorową, amerykańską everygirl o zwykłym imieniu Shirley, aktorkę offowego teatru, która przeprowadza widzów przez doświadczenie amerykańskiej rzeczywistości w pierwszej połowie XX wieku.
     Znajdując się pod wpływem amerykańskiej trylogii Johna Dos Pasosa: The 42nd Parallel (1930), Nineteen Nineteen (1932) i The Big Money (1936), Deutsch pisał scenariusz filmu z przekonaniem, że nic tak nie odda sytuacji kraju, jak losy wyjętych z tłumu indywidualności. W ich życiu – jak w kropli wody – odbija się wielka polityka, obyczajowość, przemiany społeczne, rewolucje świadomości. Austriacki reżyser doświadczenie Ameryki zamyka w monologach wewnętrznych Shirley. Wydarzenia, nazwiska, mity wpisane w zbiorową pamięć przywołują określone obrazy i nastroje. W ścieżce dźwiękowej pojawiły się autentyczne nagrania audycji radiowych z ubiegłego wieku.
     
     T-Mobile Nowe Horyzonty Tournée w kinie Światowid od 10 do 16 stycznia. Filmy prezentowane są codziennie o godz. 20 w Sali kameralnej. Cena biletu:12 (ulgowy) i 14 złotych. Możliwość rezerwacji i zakupu biletów online na stronie.
     
     Czas trwania: 93 min
     Produkcja: Austria
     Reżyseria: Gustav Deutsch
     Scenariusz: Gustav Deutsch
     Zdjęcia: Jerzy Palacz
     Obsada: Stephanie Cumming, Christoph Bach, Florentin Groll, Elfriede Irral, Tom Hanslmaier
     Producent: Gabriele Kranzelbinder

Karolina Śluz, CSE Światowid
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem