Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 19-11-2017, imieniny Salomei, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Park Dolinka Park Dolinka

„Twój bilet do kina” – konkurs dla szkół podstawowych

Elbląg, „Twój bilet do kina” – konkurs dla szkół podstawowych
Rek

W Multikinie od października trwają zajęcia trzeciej edycji Akademii Filmowej. To największy program edukacji filmowej w Polsce, który wspierany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Pokazom filmowym w ramach Akademii Filmowej zawsze towarzyszą prelekcje, gry i ciekawe konkursy, przede wszystkim plastyczne, które dzieciom dają możliwość rozwijania myślenia obrazem, ćwiczenia zdolności manualnych, a organizatorowi okazję nagrodzenia najciekawszych pomysłów. Dlatego Multikino chce zaangażować najmłodszych fanów kina (szkoły podstawowe, klasy I-VI) i zaprasza ich do udziału w konkursie, którego tematem jest „Twój bilet do kina”.
     Jak powinien wyglądać bilet do kina? - na to pytanie odpowiedzą najmłodsi uczestnicy Akademii Filmowej. Zarówno interpretacja tematu, jak i technika, w której wykonane zostaną prace, jest całkowicie dowolna. Mali autorzy najciekawszych prac zostaną nagrodzeni zestawami książek i kolorowankami z bohaterami ulubionych filmów.
     Termin nadsyłania prac do wybranego Multikina upływa 30 marca.
     
     Akademia Filmowa w marcu:
     
     Klasy I, II, III – 5 marca
     Temat zajęć: Rzecz o nieprzemijających wartościach.
     
„Łowcy smoków”
     Wytrwałość, odwaga (choćby bronienia własnych przekonań), lojalność, odpowiedzialność, szacunek dla uczuć innych – czyż nie są to wartości, które proponujemy na co dzień wpajać naszym podopiecznym? „Łowcy smoków” są skarbnicą tych podstawowych, społecznych wartości, podanych w przyjemnej, śmieszno-strasznej historii o śmiałkach, którzy porwali się na smoka o przydomku „Pożeracz Świata”. „Nie mogę wyjść z podziwu. Jak to możliwe, że ta historia nie ma swojego początku na kartach kanonicznej literatury fantasy? Na Zachodzie – Dryfująca Wioska, nieopodal – Morze Chmur. W epicentrum gorących wydarzeń troje sympatycznych bohaterów i naprawdę potężny przeciwnik (…). Wychodzi na to, że Europa wcale nie musi spoglądać z zazdrością w stronę czarodziei animacji z Ameryki” – pisali recenzenci.
     
     Klasy IV, V, VI – 3 marca
     Temat zajęć: Co w baśniach piszczy?
     
„Tajemnica Rajskiego Wzgórza”
     Film Gabora Csupo pełnymi garściami czerpie inspiracje z najlepszych dokonań filmu familijnego, baśni filmowych oraz literatury dziecięcej. Znajdziemy tu odwołania do „Tajemniczego ogrodu”, „Czarnoksiężnika z krainy Oz” czy „Harry Pottera”. W „Tajemnicy Rajskiego Wzgórza” szczęśliwie brakuje intertekstualnych odwołań i aluzji w stylu „Shreka” – jest to opowieść stworzona dla młodego widza i w tym tkwi jej siła. Klasycznie opowiedziana intryga opowiadająca o przełamywaniu samotności, szukaniu własnej drogi i odnajdywaniu w sobie odwagi, by cały czas iść naprzód, będzie znakomitą propozycją dla widzów tęskniących za baśniowymi historiami w tradycyjnym stylu.
     
     Gimnazjum – 19 marca
     Temat zajęć: Gdy kino igra z tradycją, czyli wprowadzenie do popkultury.
     
„Ostatni Samuraj”
     Widowiskowy obraz schyłku epoki samurajów skłonił Edward Zwicka, specjalistę od wielkich epickich przedstawień („Wichry namiętności”), do refleksji na temat cywilizacji, tradycji, nowoczesności i postępu. Film ma wiele fabularnych, kulturowych i psychologicznych uproszczeń, ale są to zabiegi uzasadnione: dzięki nim widzimy świat pełniej, razem z bohaterem przezywamy fascynację dalekowschodnią kulturą i dyscypliną ducha Japończyków. W „Ostatnim Samuraju” obserwujemy też pięknie ukazaną relację uczeń – mistrz, przy czym ani mistrz nie jest tu wiekowym starciem, ani uczeń nieopierzonym żółtodziobem. Ta popkulturowa refleksja na temat istoty dialogu ma w sobie coś obezwładniającego: jest przekonująca niczym wyrafinowany traktat i sugestywna niczym najcelniejsze w swej puencie haiku.
     
     Szkoły ponadgimnazjalne – 11 marca
     Temat zajęć: Prawa człowieka w filmie.
     
„Hotel Ruanda”
     Jeden z recenzentów nazwał „Hotel Ruanda” kinowym leksykonem na znieczulicę społeczną, jaka jakiś czas temu masowo opanowała świat. To prawda. Film jest wstrząsający i powoduje, że inaczej patrzymy na dramatyczne wydarzenia oddalone od nas o bezpieczną odległość wielu tysięcy kilometrów i kilku stref klimatycznych. Film Terry George’a koncentruje się na brutalnym konflikcie pomiędzy plemionami Tutsi i Hutu, który rozpoczął się w afrykańskiej Ruandzie w 1994 roku i pochłonął ponad milion istnień. To opowieść o strasznej tragedii, ale i o tym, że nawet w najgorszych czasach można zachować człowieczeństwo – jak bohater filmu, który ocalił życie 1200 osobom.
     
     

Marcin Derecki, Multikino
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama