W kinie Światowid trwają repliki festiwalu Euroshorts 2011. Dziś na ekranie - najbardziej twórcze, wyprodukowane przez wybitnych filmowców amerykańskie reklamy. Ile jest dobrych reklam? Zaskakujących, inteligentnych, takich, które potem komuś się opowiada?
Przemek Młyńczyk ma 46 lat i od dwudziestu lat organizuje festiwal Euroshorts, czyli Europejski Festiwal Fabuły, Dokumentu i Reklamy. Jednym ze smaczków festiwalu jest godzinna taśma Amerykańskiego Filmu Reklamowego, tj. najbardziej twórczych amerykańskich reklam włączonych do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
Przemek Młyńczyk, nie tylko organizuje festiwal Euroshorts, ale sam robi filmy. W swoim dorobku ma filmy, takie jak, np. „Osiemnaście”, „Dr Wilk”, „Studium malarza S.”, „Czarownica”, „Olga Poznańska”, seriale dokumentalne (nakręcił kilkanaście odcinków serialu dokumentalnego „Szansa na życie”), słuchowiska radiowe, filmy reklamowe i teledyski. Rzemiosła filmowego uczył się od najlepszych. Skończył Reżyserię Filmu Fabularnego FAMU w Pradze. Był stypendystą British Council w 1989 oraz Fundacji Kościuszkowskiej w 1991. Praktykę odbywał w USA (Columbia University, Actors Studio w Nowym Jorku, Television Academy of Arts & Sciences w Los Angeles).
Reklama może być dziełem sztuki?
Organizatorzy festiwalu Euroshorts z powodzeniem udowadniają to od dwudziestu lat. Reklamy, które nam pokażą pochodzą ze zbioru Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Występują w nich między innymi: Willem Dafoe, Eminem, Kevin Bacon, a wśród realizatorów są takie gwiazdy jak Alejandro González Iñárritu (reżyser nagradzanego filmu „21 gramów”), Joe Pytka (reżyser „Kosmicznego meczu”) czy PSYOP.
Cena biletu: 8 złotych
Termin: 28 marca (środa) godz. 20
Czas trwania: 60 min
Miejsce: sala kameralna kina Światowid
Przemek Młyńczyk, nie tylko organizuje festiwal Euroshorts, ale sam robi filmy. W swoim dorobku ma filmy, takie jak, np. „Osiemnaście”, „Dr Wilk”, „Studium malarza S.”, „Czarownica”, „Olga Poznańska”, seriale dokumentalne (nakręcił kilkanaście odcinków serialu dokumentalnego „Szansa na życie”), słuchowiska radiowe, filmy reklamowe i teledyski. Rzemiosła filmowego uczył się od najlepszych. Skończył Reżyserię Filmu Fabularnego FAMU w Pradze. Był stypendystą British Council w 1989 oraz Fundacji Kościuszkowskiej w 1991. Praktykę odbywał w USA (Columbia University, Actors Studio w Nowym Jorku, Television Academy of Arts & Sciences w Los Angeles).
Reklama może być dziełem sztuki?
Organizatorzy festiwalu Euroshorts z powodzeniem udowadniają to od dwudziestu lat. Reklamy, które nam pokażą pochodzą ze zbioru Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Występują w nich między innymi: Willem Dafoe, Eminem, Kevin Bacon, a wśród realizatorów są takie gwiazdy jak Alejandro González Iñárritu (reżyser nagradzanego filmu „21 gramów”), Joe Pytka (reżyser „Kosmicznego meczu”) czy PSYOP.
Cena biletu: 8 złotych
Termin: 28 marca (środa) godz. 20
Czas trwania: 60 min
Miejsce: sala kameralna kina Światowid
Karolina Śluz, CSE Światowid / oprac. OK