Poniedziałek 17-12-2018, imieniny Łazarza, Floriana
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Urodziny Szekspira

Elbląg, Urodziny Szekspira

Trwa VIII Elbląska Wiosna Teatralna. W ramach imprezy świętowane będą urodziny Szekspira. Zainauguruje je 18 kwietnia „Sen nocy letniej” w wykonaniu elbląskich aktorów.

„Sen nocy letniej” w reż. Mirosława Siedlera będzie można zobaczyć na Dużej Scenie o godz. 19. Będzie to spektakl inaugurujący 3. Międzynarodowy Festiwal Jednego Autora – Tydzień Urodzin Szekspira.
     Tego samego dnia o godz. 18.30 otwarta zostanie wystawa eksponatów z szekspirowskich spektakli pn. Szekspir u Sewruka.
     Natomiast 19 kwietnia o godz. 18 „Wesołe kumoszki z Windsoru” zaprezentuje Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie.
     To najczęściej wystawiany utwór mistrza ze Stratfordu, być może za sprawą mistrzowskiego komizmu i zapętlającej się intrygi, w której łowca niewieścich serc, filatelista kobiecych westchnień, sam staje się zwierzyną łowną i manipulowanym przez kobiety okazem męskiej pychy i naiwności. To komedia żądz – miłosnych i materialnych, rojeń o męskiej potędze na długo przed Don Juanem. Główny wątek związany jest z Sir Johnem Falstaffem – szlachcicem o cechach birbanta, którego życiowym celem jest zauroczyć, uwieść i podbić dwie kobiety zamężne, i to równocześnie – panią Page i panią Ford. Nie podejrzewając, że panie są bliskimi sobie przyjaciółkami, zaczyna doświadczać sztuki uwodzenia jako wielkiej i niekończącej się drogi przez mękę. A to ląduje w Tamizie, a to – w przebraniu staruchy – zbiera baty od męża jednej z potencjalnych kochanek. Prześladują go nawet nocne omamy, zwidy leśnych duszków, skrzatów, które bezczelnie szczypią Falstaffowy tyłek.
     20 kwietnia o godz. 19 zaprezentowany zostanie spektakl „Otello” w wykonaniu aktorów Teatru Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Krakowie.
     Fundamentalnym pytaniem, jakie zostało postawione przy realizacji Othella jest pytanie o tolerancję i jej granice. O to, czy idealna mityczna miłość ma szanse. Okazuje się bowiem, że we współczesnym, teoretycznie tolerancyjnym, świecie stosunek do Innego i jego Inności jest problemem. Szekspirowski dramat skondensowany przez reżysera, Macieja Sobocińskiego, jak laboratoryjne studium różnych postaw ludzkich, śledzi genezę zła i próbuje poznać granicę dobra, pokazać kolory miłości. Dzisiejszy Othello mówi o demonach, które budzą się nawet w najszlachetniejszych umysłach.
     21 kwietnia o godz. 19 Theater Anklan w Anklan (Niemcy) zaprezentuje „King Lear Show”.
     Rzecz dzieje się w Brytanii w XII wieku. Fabuła dramatu oparta jest na legendzie o mitycznym królu Brytanii. Król Lear ma trzy córki, Gonerylę, Reganę i Kordelię. Postanawia obdzielić je swym majątkiem wg stopnia ich miłości do ojca. Dwie starsze opowiadały dużo o swojej miłości do ojca, a najmłodsza - Kordelia twierdzi, że nie jest w stanie wypowiedzieć ogromu swego uczucia. Lear, kierując się pozorami, największe części swego królestwa - oraz najlepsze partie małżeńskie - daje starszym córkom, a Kordelię wyrzuca poza granice swego królestwa. Po pewnym czasie okazuje się, że Goneryla i Regana kochały ojca tylko w słowach. Chcą ograniczyć jego władzę w królestwie, a jego samego ubezwłasnowolnić. Lear wpada w obłęd. Na skutek niedoskonałej władzy państwo Leara upada. Broniąca królestwa Kordelia ginie. Uznawany za jedno z największych osiągnięć Szekspira „Król Lear" w reżyserii Bordel Wolfganga prezentowany będzie w języku niemieckim, ale można słuchać przekładu polskiego na słuchawkach wypożyczonych nieodpłatnie w holu teatru.
     Cena biletu na spektakl: 20/40 zł.
     22 kwietnia o godz. 19 rozpocznie się projekcja „Hamlet, filmu z 1948 - reż. Laurence Olivier.
     Duński książę Hamlet (Laurence Olivier) po skrytobójczej śmierci swego ojca postanawia go pomścić. Zabójcą króla okazuje się jego brat, Klaudiusz (Basil Sydney), który poślubia matkę Hamleta, królową Gertrudę. Pragnienie zemsty młodego księcia doprowadza do pozbawienia życia członków rodziny. Ginie również wierny dworzanin Poloniusz, ojciec ukochanej Hamleta, Ofelii.
     Cena biletu: 20 zł.
     24 kwietnia o godz. 19 widzowie Elbląskiej Wiosny teatralnej będą mogli obejrzeć spektakl „Romeo i Julia” - Antic Disposition w Londynie (Wielka Brytania).
     „Romeo i Julia" Szekspira to ponadczasowe dzieło o niezwykłym znaczeniu. Dramat ten opowiada historię miłości dwojga młodych ludzi. Z pozoru banalna historia, ma w sobie jednak coś fascynującego. Już od początku miłości tych ludzi towarzyszy niepokój, jakaś ciemność przesłania szczęśliwy obraz zakochanych. Właśnie ta mroczność, która zapowiada tragiczny finał, uczyniła z tego dramatu najbardziej rewolucyjne dzieło, jakie traktuje o miłości. W realizacji Szekspira w Antic Disposition's Andrew Hayden-Smith jako Romeo, Ami Sayers jako Juliet, przenoszą swoją miłość do współczesności. Antic Disposition angielska grupa teatralna założona w 2005 r. przez dyrektora Ben Horslen i projektanta John Risebero, w celu prezentacji nowatorskich form teatralnych w realizaqa sztuk szekspirowskich. Spektakl prezentowany będzie w języku Szekspira, ale można słuchać przekładu polskiego na słuchawkach wypożyczonych nieodpłatnie w holu teatru.
     Cena biletu na spektakl: 20/40 zł.
     VIII Elbląska Wiosna Teatralna zakończy się 26 kwietnia spektaklem „Niżyński”. To monodram w wykonaniu Kamila Maćkowiaka, aktora Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi. Początek o godz. 19.
     Nagrody Nagroda Promocyjna im. Kazimierza Krzanowskiego dla Kamila Maćkowiaka na 41. Ogólnopolskim Przeglądzie Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie Nagroda Publiczności dla najlepszego aktora na 46. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych Złota Maska za najlepszą kreację aktorską w sezonie 2005/2006 Nagroda Marszałka Województwa Dolnośląskiego oraz Nagroda Aktorska ufundowana przez PKO Bank Polski na 40. Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu Główna Nagroda na VI Międzynarodowym Festiwalu Monodramów Monocle w Sankt Petersburgu za najlepszą kreację aktorską Nagroda THESPIS MEDIA AWARD 2008 za monodram NIŻYŃSKI w reż. Waldemara Zawodzińskiego na Międzynarodowym Festiwalu Monodramów THESPIS w Kilonii.
     Wacław Niżyński, wybitny tancerz i choreograf, prekursor tańca nowoczesnego. Twórca obdarzony wyjątkową charyzmą. Uznany za niedościgły wzór, fenomen ruchu, artystę hipnotyzującego, ikonę swoich czasów; Okrzyknięty "Bogiem tańca". W styczniu 1919 roku wystąpił po raz ostatni. Miał 29. lat. Gwałtowny rozwój choroby psychicznej przerwał jego błyskotliwą, lecz krótką karierę. W ciągu 6. tygodni od ostatniego występu do zamknięcia w szpitalu psychiatrycznym, pisze „Dzienniki", wstrząsający zapis stanów psychozy. Wacław Niżyński spędził w zakładach psychiatrycznych 30. lat. Nigdy już nie zatańczył. „Bóg tańca" zmarł w Londynie w 1950 roku. Czas trwania spektaklu: 100 minut
     Cena biletu: 50 zł.
A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Obraz na płótnie
Fototapety z końmi
Fototapety z motoryzacją
Fototapety z uliczkami