Niedziela 22-07-2018, imieniny Marii, Magdaleny
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Czy stajnia wygryzie dobre spotkania?

Elbląg, Czy stajnia wygryzie dobre spotkania? Spektaklem "Rybołówstwo" zainaugurowano działalność Elbląskiej Seceny Off-owej

Teatr Stajnia Pegaza sztuką "Rybołówstwo” zainaugurował działalność Elbląskiej Sceny Off-owej w Wojewódzkim Ośrodku Kultury. Czy nowa scena będzie konkurencją dla elbląskiego Teatru Dramatycznego, który i tak nie narzeka na nadmiar publiczności?

Otwarcie Elbląskiej Sceny Off-owej związane jest z przeprowadzką z Trójmiasta do Elbląga Ewy Ignaczak, założycielki, instruktorki i opiekunki Stajni Pegaza, oraz jej zespołu. W składzie grupy znalazła się podczas inauguracyjnego spektaklu także studentka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej. Aleksandra Rutkowska w "Rybołówstwie" na kanwie "Turbota" Güntera Grassa wciela się w postać Auy.
     Teatr Stajnia Pegaza tematy swoich przedstawień czerpie z dzieł literackich, które - wg słów Ewy Ignaczak - stają się inspiracją do intymnej osobistej wypowiedzi.
     Początek Sceny Off-owej w WOK zainaugurowano happeningiem z udziałem mima i szczudlarzy oraz występem chorału gregoriańskiego działającego przy Stajni.
     „Rybołówstwo” powstało latem 1999 roku w kociewskiej wiosce Bolesławowo i jest metaforyczną opowieścią o rybaku i złotej rybce - rodzeniu się samoświadomości człowieka.
     Premiera spektaklu odbyła się 20 października 1999 r. w Gdańsku, a prezentowany był już m.in. podczas Łódzkich Spotkań Teatralnych, Ogólnopolskiego Festiwalu Małych Form „Kontrapunkt” w Szczecinie. W Elblągu oglądaliśmy go podczas Festiwalu Sztuki Słowa „Czy to jest kochanie?”.
     Drugim spektaklem wystawionym w ramach Elbląskiej Sceny Off-owej była premierowa prezentacja „Przemiany” wg minipowieści Franza Kafki o tym samym tytule. Z zespołem Stajni Pegaza wystąpił eksperymentalnie Marcin Bortkiewicz, ubiegłoroczny laureat nagrody Grand Prix Festiwalu Sztuki Słowa „Czy to jest kochanie?” za monodram „Satana”. Młody aktor grający do tej pory sam po raz pierwszy wystąpił z zespołem o wieloletniej tradycji, jakim jest Stajnia.
     Otwarcie sceny off-owej w Wojewódzkim Ośrodku Kultury oprócz urozmaicenia – przykro powiedzieć - monotonii w życiu kulturalnym Elbląga, nasuwa pytanie o sens dublowania prowadzonego w Teatrze Dramatycznym Teatru Dobrego Spotkania, który do tej pory podejmował podobne wyzwania. Prowadzone w WOK warsztaty teatralne dla młodzieży i kursy o podobnej tematyce dla nauczycieli także znajdują swoje odpowiedniki w ofercie teatru. Czy nie jest to zatem kolejna próba przejęcia konsumentów inicjatywy nie cierpiącego na nadmiar publiczności Teatru Dramatycznego?
     Dyrektor WOK Jacek Nowiński w wywiadzie udzielonym jednej z lokalnych gazet powiedział, że nie zastanawia się nad tym, co dzieje się w elbląskim teatrze, a jest przekonany o potrzebie utworzenia w mieście sceny off-owej.
     - Teatr repertuarowy, nie mam tu na myśli tylko teatru elbląskiego, nie zaspokaja tej potrzeby – powiedział.

m
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok (bez czytnika)
Podpis elektroniczny zestaw na 2 lata
Podpis elektroniczny zestaw na 2 lata Mini
Czytnik kart kryptograficznych