Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 03-12-2016, imieniny Franciszka, Ksawerego
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Ich spojrzenie na morze

Elbląg, Ich spojrzenie na morze Otwarcie wystawy (fot. Damian Matwiejczyk).

W sobotę 24 czerwca Galerii Nobilis w Światowidzie otwarto wystawę Małgorzaty i Jerzego A. Karnasiewiczów „Spojrzenie na morze”.

- Projekt „Spojrzenie na morze” zrodził się siedem lat temu i zaowocował niedługo potem pierwszą wystawą w Krakowie w maju 2002 r. Dotychczas wystawa miała dziewięć edycji – piszą autorzy. - Pierwszą część projektu realizowaliśmy w latach 1999-2001 w znanych portach; rybackich, jachtowych, żeglugi wielkiej, m.in. we Władysławowie, Pucku, Szczecinie, Gdańsku i Gdyni. W naszej fotografii na próżno szukać sielskich pejzaży, wschodów i zachodów słońca, wzburzonego morza. Operujemy zbliżeniem, detalem, gdyż to powoduje u oglądającego chęć wyobrażenia sobie tego, co jest poza kadrem. Zdjęcia zgrupowaliśmy w czterech cyklach: czerwony, niebieski, detale, nierzeczywiste obrazy. Jesienią 2004 r. pokonaliśmy samochodem blisko 150 kilometrów, od Mielna do Świnoujścia. Zaglądaliśmy do każdej miejscowości, a dalej już piechotą wędrowaliśmy plażą, fotografując rozmaite elementy pejzażu: falochrony, fragmenty mola, konstrukcje i oczywiście kutry, bez których trudno wyobrazić sobie nadmorski pejzaż. W większości znajdowaliśmy przycupnięte na plaży kutry - tam, gdzie kiedyś była przystań rybacka - w opłakanym stanie; przeżarte rdzą, zdewastowane, albo też takie, na których pozostawiono dowody miłości, rysunki, graffiti. Tę część projektu w całości przygotowaliśmy w fotografii sepiowanej. Zawężyliśmy kolorystykę do sepii, bo chcieliśmy zwrócić uwagę, że ten pejzaż nadmorski z kutrami w roli głównej po prostu ginie.
     Wystawa obejmuje 30 barwnych fotogramów w aluminiowych oprawach formatu 50x60 cm i 12 sepiowanych fotogramów oprawionych do formatu 25x30 cm. Będzie czynna do 24 lipca.
     

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama