Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 20-11-2017, imieniny Anatola, Sędzimira
 

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Park Dolinka Park Dolinka

Koncert organowo-kameralny w Pasłęku

Elbląg, Koncert organowo-kameralny w Pasłęku Na zdjęciu Teresa Piech.

W niedzielę 28 września o godz. 19 zapraszamy na koncert kameralny na XVIII-wiecznych organach Hildebrandta w Pasłęku. Przy organach zasiądzie Marcin Szelest, a na skrzypcach barokowych zagra Teresa Piech. W programie utwory mistrzów XVII- i XVIII-wiecznych oraz improwizacje organowe. Koncert odbędzie się w Kościele pw. św. Bartłomieja w Pasłęku. Wstęp wolny.

Johann Christian Kittel (1732–1809)
− Fantasia con organo pleno
     
     Johann Peter Kellner (1705–1772)
− Herzlich thut mich verlangen
     
     Johann Sebastian Bach (1685–1750)
− Fuga in g (BWV 1026)
     
     Carl Philipp Emanuel Bach (1714–1788)
− Sonata a-moll (Wq 70/4)
     Allegro assai, Adagio, Allegro
     
     Georg Philipp Telemann
(1681−1767)
− Fantazja Es-dur (TWV 40:20)
     Dolce, Allegro, Largo, Presto
     
     Johann Sebastian Bach
− 4 Duetti
     e-moll (BWV 802), F-dur (BWV 803), G-dur (BWV 804),
     a-moll (BWV 805)
     
     Johann Georg Pisendel (1687–1755)
− Sonata Es-dur
     Adagio, Allegro, Larghetto, Allegro
     
     Wilhelm Friedemann Bach (1710–1784)
− Fuga C-dur (F 31A/1)
     
     Johann Ludwig Krebs
(1713–1780)
− Fuga in a pro organo pleno
     
     Teresa Piech ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie (klasa skrzypiec doc. Ewy Szubry-Jargoń), następnie odbyła studia podyplomowe w Sweelinck Conservatorium w Amsterdamie (skrzypce barokowe – Lucy van Dael), uczestniczyła też w licznych kur-sach mistrzowskich w kraju i za granicą. Jako solistka i kameralistka koncertuje regular-nie w kraju i za granicą, współpracując z wieloma zespołami muzyki dawnej; jest współ-założycielką zespołu Harmonia Sacra. Była członkiem European Union Baroque Orche-stra. Współpracowała z wybitnymi muzykami, m.in. Larsem Ulrikiem Mortensenem, Royem Goodmanem i Joshuą Rifkinem. Dokonała licznych nagrań płytowych. Jest wice-prezesem Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej oraz członkiem-założycielem Stowa-rzyszenia Na Rzecz Historycznych Organów Hansa Hummla w Olkuszu. W Akademii Muzycznej w Krakowie pracuje od 2012 roku, w tej uczelni uzyskała stopień doktora sztuki (2013). Prowadzi klasę skrzypiec barokowych. Gra na instrumencie z roku 1668, pochodzącym z pracowni Antonia Marianiego z Pesaro.

  Na zdjęciu Marcin Szelest. Na zdjęciu Marcin Szelest.


     Marcin Szelest ukończył studia w zakresie gry organowej w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy (dyplom z wyróżnieniem, 1997), oraz – jako stypendy¬sta Fulbrighta – w The Boston Conservatory (USA), w klasie prof. Jamesa Davida Christie (Artist Diploma in Organ Performance, 1999).
     W 1995 roku zdobył I nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie Organowym im. J. P. Sweelincka w Gdańsku. Jego działalność koncertowa w kraju i za granicą obejmuje za-równo recitale organowe, jak i występy z zespołem muzyki dawnej Harmonia Sacra, któ-rego jest współzałożycielem i kierownikiem artystycznym, a także z licznymi solistami, chórami, orkiestrami i zespołami historycznych instrumentów (m.in. Capella Cracovien-sis, Concerto Palatino, The Bach Ensemble, Vox Luminis, Weser Renaissance Bremen, Wrocławska Orkiestra Barokowa) pod batutą takich dyrygentów, jak: Manfred Cordes, Paul McCreesh, Paul Esswood, Barthold Kuijken, Seiji Ozawa, Andrew Parrott czy Joshua Rifkin.
     
     Marcin Szelest jest profesorem organów oraz kierownikiem Katedry Muzyki Dawnej w Akademii Muzycznej w Krakowie. Jego praca habilitacyjna Przemiany stylistyczne we włoskiej muzyce organowej przełomu XVI i XVII stulecia (2007) została wyróżniona na-grodą Prezesa Rady Ministrów. Jest również dyrektorem artystycznym Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej i organistą kościoła Świętego Krzyża w Krakowie, gdzie gra na odrestaurowanym instrumencie z 1704 roku.
     


     Serdecznie zapraszamy
     
---- Reklama ----

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl