UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Koncertowa moc klasyki

 
Elbląg, Koncertowa moc klasyki
fot. nadesłana
Reklama

Prokofiew. Poulenc. Dworzak. Te nazwiska wyznaczą przebieg marcowego koncertu Elbląskiej Orkiestry Kameralnej, który odbędzie się w Ratuszu Staromiejskim. 17 marca z wiolonczeli Magdaleny Bojanowicz, skrzypiec Pauli Preuss i fortepianu Radosława Kurka popłyną dźwięki skomponowane przez wspomnianych mistrzów partytury, którzy przeobrazili kompozytorski świat XIX i XX wieku.

O zdolnościach Sergieja Prokofiewa niech świadczy fakt, że swój pierwszy utwór na fortepian, Galop indyjski, stworzył w wieku pięciu lat, nim jeszcze poznał nuty. Oryginalny styl kompozytora, pełen witalności, śmiałych zestawień akordów, a zarazem liryczny, został określony mianem „prokofiewowskiego” i jego próbkę - Sonatę na skrzypce i fortepian Nr 1 f-moll op. 80 - będziemy podziwiać w Sali Koncertowej.
       Utwór Prokofiewa nie będzie jedynym sonatowym akcentem koncertu. Wysłuchamy także Sonaty na wiolonczelę i fortepian Francisa Poulenca. Artysty, który nie bał się eksperymentów kompozytorskich – jego Rapsodie nègre została napisana do słów zaczerpniętych ze zbioru afrykańskich wierszy. Do historii przeszedł zaś jako autor m.in. ekstatycznego Koncertu na organy, kotły i smyczki g-moll, który „choć nasycony sprzecznościami, jest pełen wewnętrznego życia”. Z kolei o jednym z utworów Antoniego Dworzaka, Koncercie wiolonczelowym h-moll op. 104, Johannes Brahms pisał: „Gdybym wiedział, że wiolonczela jest zdolna do takich rzeczy, sam bym napisał ten koncert”. Tym razem zapoznamy się z Triem fortepianowym nr 4 e-moll op. 90 czeskiego kompozytora, znanym również jako Dumky Trio.

 


      
       17.03.2019, niedziela, 18:00, Sala Koncertowa Ratusza Staromiejskiego w Elblągu
       Wykonawcy:
       Paula Preuss – skrzypce
       Magdalena Bojanowicz – wiolonczela
       Radosław Kurek – fortepian
      
       W programie m.in.

       S. Prokofiew - Sonata na skrzypce i fortepian  Nr 1 f-moll op. 80
       F. Poulenc - Sonata na wiolonczelę i fortepian (Cello Sonata)
       A. Dworzak - Trio fortepianowe nr 4 e-moll op. 90 (Dumky Trio)
      
       Rezerwacje:

       Biuro Koncertowe, Ratusz Staromiejski
       Tel. 55 237 47 49, www.eok.elblag.eu
       Bilety: 25 zł (normalny), 20 zł (ulgowy)
       Sprawdź zniżki z Kartą Dużej Rodziny
      
       Sponsor Główny Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Meble Wójcik
       Sponsor Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Metal Expert, Toyota Knedler
       Meble Wójcik jest Fundatorem Głównym Instrumentów Elbląskiej Orkiestry Kameralnej


       Patronem medialnym Elblaskiej Orkiestry Kameralnej portEl.pl

      
Elbląska Orkiestra Kameralna
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem (od najstarszych opinii)
Pokazuj od
najnowszych
Pokazuj od budzących
największe emocje
Reklama