Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 10-12-2016, imieniny Bogdana, Julii
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Lego-Logos

W ramach Letnich Ogrodów „Polityki” dziś o godz. 9 i jutro o godz. 14 Jarosław Marek Spychała poprowadzi warsztaty dla dzieci zatytułowane „Lego-Logos”. Warsztaty odbędą się w Bibliotece dla Dzieci w głównym gmachu Biblioteki Elbląskiej.

Jarosław Marek Spychała jest doktorantem w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie przygotowuje rozprawę „Mity eschatologiczne w dialogach Platona”. Zawodowo interesuje się historią starożytnej filozofii i religii, a szczególnie zjawiskiem przenikania się religii i filozofii na płaszczyźnie wyobrażeń o pośmiertnych losach człowieka.
     „Lego” w języku duńskim oznacza „baw się dobrze”, w sensie: mądrze, abyś z zabawy wyniósł naukę. Słowo „logos” natomiast pochodzi z języka starogreckiego i jest terminem filozoficznym o tradycji sięgającej początków filozofii. Jego sens wyraża wszystko to, co przez człowieka pomyślane, powiedziane i zapisane, a w węższym znaczeniu używano go na określenie nauki. Tym samym nazwę projektu edukacji filozoficznej należy rozumieć jako zachętę do bawienia, cieszenia się nauką: Lego-Logos, czyli Baw Się, Ciesz się - Nauką.
     Projekt Edukacji Filozoficznej Lego-Logos zabawy dziecka klockami Lego do nauczania filozofii i filozofowania. Punktem wyjścia jest lektura klasycznych tekstów filozoficznych, które następnie zostają zinterpretowane przez uczestników zajęć za pomocą budowli z klocków Lego. Dokładna analiza klockowych instalacji, ich porównywanie z tekstami, doprowadza uczniów do głębszego zrozumienia omawianych tekstów oraz przedstawienia autorskich wizji ich filozoficznej i artystycznej interpretacji. Nadrzędnym celem projektu jest rozwijanie naturalnych zdolności dzieci i młodzieży do filozofowania, kreatywnego myślenia oraz twórczości artystycznej, a także zdolności lingwistycznych w przypadku dzieci, które uczestniczą w zajęciach z grupami międzynarodowymi.
     Opiekę naukową nad realizacją projektu objął Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.
     

oprac. PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama