Piątek 21-09-2018, imieniny Mateusza, Hipolita
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Na zakończenie sezonu - „Manon”

 
Elbląg, Na zakończenie sezonu - „Manon”
Rek

Ostatnia opera w tym sezonie – premierowo, prosto z nowojorskiej The Metropolitan Opera – „Manon” Masseneta czyli losy młodej, francuskiej dziewczyny, która przez zbytnią płochość i zamiłowanie do luksusów została zesłana do kolonii karnej w kinie Światowid w sobotę, 19 maja.

Jules Émile Frédéric Massenet to francuski kompozytor, syn fabrykanta. W 1848 roku trafił do paryskiego Konserwatorium, gdzie przez 11 lat doskonalił swe umiejętności, podczas studiów pracując w orkiestrze operowej grając na kotłach. W Rzymie Massenet poznał Franciszka Liszta, u którego przez kolejne lata pobierał nauki, szlifując swe umiejętności pianistyczne. W 1884 Massenet napisał operę „Manon”, w kolejnych latach powstały jego najwybitniejsze dzieła operowe, takie jak: „Cyd”, „Esclarmonda”, „Don Kichot”, w większości oparte na arcydziełach literatury światowej.
     Wpływy muzyki Masseneta można odnaleźć w twórczości włoskich werystów, Ruggero Leoncavalla i Pietro Mascagniego, zaś wpływ na muzykę samego Masseneta mieli Giuseppe Verdi i Ryszard Wagner.
     Anna Netrebko, wielka rosyjska gwiazda, od ponad 10 lat na scenach Met i La Scali, a obok niej polski tenor Piotr Beczała. Właśnie ich będziemy mieli okazję obejrzeć w ostatniej operze z cyklu The Metropolitan Opera Live in HD.
     Oboje kreują na scenie słynną parę, wręcz toksycznie oddziałującą na siebie wzajemnie, kochającą się – i szkodzącą sobie, brnącą od awantury do awantury. Ich przygody wzięte zostały z bardzo popularnej, sentymentalnej (a w latach powstania – skandalizującej) powieści z I połowy XVIII wieku autorstwa abbé Prévosta „Historia kawalera Des Grieux i Manon Lescaut”. Powieść posłużyła za kanwę dwóch oper: „Manon” Jules’a Masseneta i „Manon Lescaut” Giacoma Pucciniego. Melodyjna, sentymentalna muzyka Masseneta przeżywa ostatnio renesans na światowych scenach, dając śpiewakom szansę pokazać się od jak najlepszej strony.
     Jules Massenet - Manon
     Wykonawcy: Anna Netrebko jako Manon, Piotr Beczała jako Kawaler Des Grieux,Paulo Szot jako Lescaut, David Pittsinger jako Hrabia Des Grieux
     Laurent Pelly - reżyser
     Fabio Luisi - dyrygent
     
     MET Live in HD - Manon
     19 maja, sobota, godz. 19
     Cena biletu: 50 zł.

Edyta Jasiukiewicz, CSE Światowid
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Cats Best 10L
Krewetkarium
karma kanarek
Artemia