Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 22-11-2017, imieniny Cecylii, Marka
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Szpital Miejski ul.Komeńskiego Szpital Miejski ul.Komeńskiego

Nauczyciele w Muzeum

Elbląg, Nauczyciele w Muzeum Uczestnicy warsztatów podczas lekcji dotyczącej katedry św. Mikołaja (fot. Anna Barańska).

We wtorek 6 listopada w Muzeum Archeologiczno -Historycznym w Elblągu odbyły się ostatnie zajęcia warsztatowe kierowane dla nauczyciel historii.

Pierwszym etapem projektu, który trwał 42 godziny, od czerwca do listopada 2007 roku, było zapoznanie nauczycieli historii z elbląskich (ale nie tylko) szkół ze zbiorami Muzeum. Następnie zadaniem nauczycieli było przygotowanie trzech scenariuszy lekcji (po jednym dla poziomu szkoły podstawowej, gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej), które każdy nauczyciel będzie mógł przeprowadzić samodzielnie lub z pomocą eksperta (w osobie pracownika Muzeum). Scenariusze lekcji zawierają karty pracy oraz zadania, które uczeń musi samodzielnie rozwiązać, zdobywając w ten sposób wiedzę na wskazany temat, zgodnie z ideą pracy metodą projektu badawczego.
     Nauczyciele przygotowali scenariusze lekcji dotyczące osady Truso (dla gimnazjum), życia w dawnym Elblągu (szkoła podstawowa) oraz katedry św. Mikołaja jako przykładu budowli gotyckiej.
     Jak zapewniają koordynatorki projektu, Maria Kubacka oraz Irena Poździech, praca z uczniami metodą projektu badawczego ma same zalety; uczeń korzysta z różnych źródeł, sam zdobywa wiedzę, doskonale współpracuje w grupie i integruje się z nią, jest tutaj również miejsce na indywidualną ocenę każdego dziecka, a co najważniejsze, ta forma zajęć daje możliwość szerszego zainteresowania przedmiotem, w tym przypadku historią.
     Scenariusze lekcji, które powstały w trakcie trwania projektu, już wkrótce znajdą się na muzealnej stronie internetowej www.muzeum.elblag.pl i tam też będą do pobrania przez wszystkich zainteresowanych nauczycieli.
     Warsztaty zorganizowane zostały w ramach projektu edukacyjnego „Wykorzystanie zbiorów muzealnych do planowania i organizacji pracy nauczyciela metodą projektu badawczego”, a ich pomysłodawcą i organizatorem był Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu.

ET
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Reklama