Poniedziałek 10-12-2018, imieniny Bogdana, Julii
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Nauczyciele w Muzeum

Elbląg, Nauczyciele w Muzeum Uczestnicy warsztatów podczas lekcji dotyczącej katedry św. Mikołaja (fot. Anna Barańska).

We wtorek 6 listopada w Muzeum Archeologiczno -Historycznym w Elblągu odbyły się ostatnie zajęcia warsztatowe kierowane dla nauczyciel historii.

Pierwszym etapem projektu, który trwał 42 godziny, od czerwca do listopada 2007 roku, było zapoznanie nauczycieli historii z elbląskich (ale nie tylko) szkół ze zbiorami Muzeum. Następnie zadaniem nauczycieli było przygotowanie trzech scenariuszy lekcji (po jednym dla poziomu szkoły podstawowej, gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej), które każdy nauczyciel będzie mógł przeprowadzić samodzielnie lub z pomocą eksperta (w osobie pracownika Muzeum). Scenariusze lekcji zawierają karty pracy oraz zadania, które uczeń musi samodzielnie rozwiązać, zdobywając w ten sposób wiedzę na wskazany temat, zgodnie z ideą pracy metodą projektu badawczego.
     Nauczyciele przygotowali scenariusze lekcji dotyczące osady Truso (dla gimnazjum), życia w dawnym Elblągu (szkoła podstawowa) oraz katedry św. Mikołaja jako przykładu budowli gotyckiej.
     Jak zapewniają koordynatorki projektu, Maria Kubacka oraz Irena Poździech, praca z uczniami metodą projektu badawczego ma same zalety; uczeń korzysta z różnych źródeł, sam zdobywa wiedzę, doskonale współpracuje w grupie i integruje się z nią, jest tutaj również miejsce na indywidualną ocenę każdego dziecka, a co najważniejsze, ta forma zajęć daje możliwość szerszego zainteresowania przedmiotem, w tym przypadku historią.
     Scenariusze lekcji, które powstały w trakcie trwania projektu, już wkrótce znajdą się na muzealnej stronie internetowej www.muzeum.elblag.pl i tam też będą do pobrania przez wszystkich zainteresowanych nauczycieli.
     Warsztaty zorganizowane zostały w ramach projektu edukacyjnego „Wykorzystanie zbiorów muzealnych do planowania i organizacji pracy nauczyciela metodą projektu badawczego”, a ich pomysłodawcą i organizatorem był Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu.
ET
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok
Domena funkcyjna .com.pl
Podpis elektroniczny zestaw na 2 lata Mini
Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok Mini