Wtorek 17-07-2018, imieniny Anety, Jadwigi, Bogdana
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Kanałowe atrakcje. Ach te widoki. Kanałowe atrakcje. Ach te widoki.

„Obcy” w Bibliotece

Elbląg, „Obcy” w Bibliotece (fot. Paweł Serocki)

We wtorek 7 listopada w Bibliotece Elbląskiej można było zobaczyć spektakl „Obcy” według Alberta Camusa w reżyserii Stanisława Otto Miedziewskiego. Spektakl przedstawiła Compania Banda Oszustów, a wystąpili Marcin Bortkiewicz w roli Mersaulta i Caryl Swift jako Sędzia.

„Obcy” to mroczne studium zbrodni i osobowości mordercy bez powodu. W przedstawieniu ścierają się dwie postawy wobec porządku społecznego: tradycyjna, mocno religijna oraz współczesna, nihilistyczna, wywodząca się z świadomości absurdu, egzystencjalistyczna. Protagoniści stosują gierki psychologiczne, które mają być demonstracją siły i przewagi nad przeciwnikiem. Relacje pomiędzy katem i ofiarą, panem a sługą, przestępcą a sprawiedliwością zaczynają tracić wyrazistość. Autorem adaptacji scenicznej powieści jest Marcin Bortkiewicz.
     Bortkiewicz jest absolwentem polonistyki Uniwersytetu Gdańskiego oraz Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Od 1991 r. związany z Teatrem Rondo jako aktor. Twórca monodramów i scenariuszy do spektakli: „Bobok” Dostojewskiego, „Noc Walpurgi”, „Satana”, „Błogosławiony”, „Das Kuchendrama”, „Cyrk Oklahoma”, „Obcy”, „Ćma”; laureat nagród na ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach teatralnych, reżyser filmów dokumentalnych „Cisza” i „Reguły gry”.
     Caryl Swift to absolwentka Wydziału Teatru i Filmu Uniwersytetu Walijskiego w Aberstwyth (Wielka Brytania), gdzie specjalizowała się w aktorstwie i reżyserii. Pracowała jako reżyser i zastępca dyrektora w Centrum Sztuki niedaleko Londynu i tam po raz pierwszy spotkała się ze Stanisławem Miedziewskim. W 1990 r. została zaproszona do współpracy przez koszaliński Teatr Blik. W 1992 r. przeniosła się do Słupska i rozpoczęła współpracę z Teatrem Rondo i Miedziewskim. Zrealizowała z nim wspólnie wielokrotnie nagradzane przedstawienia, m.in. monodram „Kalamarapaksa” i „Das Kuchendrama”.
     Stanisław Otto Miedziewski studiował na Wydziale Reżyserii PWSTiF w Łodzi w latach 1969–1973. Jak mówi, „od zawsze do zawsze” związany z Teatrem Rondo jako instruktor młodzieży teatralnej. Laureat wielu nagród zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami (Cambridge, Edynburg, Hannover, Kazań, Kijów, Kopenhaga, Lozanna, Moskwa, Praga, Petersburg, Parchowo). Ostatnie spektakle: „Błogosławiony”, „Oklahoma Cyrk”, „Katar w Chinach” oraz „Biały na białym”.
     

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Fototapety ze sportami
Fototapety dziecięce
Fototapeta lateksowa 300x260 cm - Jezioro
Fototapety dziecięce